SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade/Canvas : "Imagine Home"

Zondag 3 December 2017


mortierbrigade/Canvas :
Assets :
'Imagine Home : The Music Donation Project' website explanation
Credits :
Client : Canvas
Contacts : Bob Madou, Bette Van den Briel, Marjolijn Van Boxel, Jeroen Vissenaekens, Vincent Merckx
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Philippe De Ceuster
CD : Joost Berends
Creation : Nicolas Mouquet
Creation : Geoffrey Masse
Strategy : Dorien Mathijssen
Digital Strategy : Laura Deknock
Producer : Lore Meert
PR Manager : Anne-Cécile Collignon
Digital Director : Pieter Nijs
Digital Project Manager : Jeroen De Bock
Design : Pieter Nijs
Front end : Steven Vanhercke, Geoffrey Vandamme, Sten Van Den Bergh
Back end : Arnor D’Haenens, Ben Maes
DOP & Editing : Louk Voncken
Music : Peter Baert, Sound Of Home
Composer : Peter Baert
Soundstudio : Raygun
Senior Sound Engineer : Peter Baert
Creative Coach : Liesbeth Demolder
Radio Production : Jérôme Gijsen
Sound Engineers : Lars Overstijns, Pierre Dozin, Michael Dylst
Beeld The Sound of Home : Toyah Van Der Poten

In het kader van de editie 2018 van Music For Live dirigeerde mortierbrigade een sensibiliserings- en fundraisingactie voor Canvas. Doelstelling: muziek terugbrengen in het leven van al diegenen die ze het hardst nodig hebben: de vluchtelingen.

“In augustus ontmoette de Belgische journalist Rudi Vranckx tijdens zijn reportage over de bevrijding van Mosul Nabeel Atraqchi. Zijn muziekschool werd verwoest tijdens de bezetting door Islamitische Staat”, aldus mortierbrigade. “De terroristen beschouwen muzikanten immers als duivelskinderen: de instrumenten werden vernietigd en de artiesten werden het slachtoffer van martelingen en zelfs de doodstraf.” Het bracht de reporter op het idee de inzameling van instrumenten te organiseren, om Nabeel te helpen zijn school weer op te bouwen. De actie die de codenaam ‘Imagine Mosul’ meekreeg, als hulde aan de cultsong van John Lennon, is een succes en doet de hoop weer opleven in het leven van de jonge muzikanten. “Vandaag gaat Rudi nog een stap verder”, vervolgt de brigade. “Met ‘Imagine Home’ helpt hij de mensen die, net zoals in Irak, echt hoop nodig hebben. Diegenen die alles achtergelaten hebben en die als vluchteling in ons land terechtkwamen.”
 
‘Imagine Home’ is een initiatief van Rudi Vranckx en Canvas, gedirigeerd door mortierbrigade, in samenwerking met Sound of Home, een initiatief van SOS Kinderdorpen en Klarafestival, in partnerschap met de opnamestudio Raygun. De actie sluit aan bij Music For life, de jaarlijkse sensibiliserings- en fundraisingcampagne van Studio Brussel.
 
“‘Imagine Home’ werd gecomponeerd door Peter Baert. Voor de uitvoering werkte hij samen met musici in Mosul en jonge vluchtelingen in België. Op de site imaginehome.canvas.be, vind je de partituur van ‘Imagine Home’. De minimumprijs van een noot is €5, maar je mag zoveel geven als je wil. Zodra je een noot uitkiest en koopt, wordt ze beluisterbaar. Hoe meer giften, hoe meer het muziekstuk tot leven komt. De integrale opbrengst gaat naar Sound Of Home, een vzw die jonge vluchtelingen de kans wil geven om zich via de kracht van muziek sneller thuis te voelen.” Bravo!
 
“Tijdens mijn ontmoeting met Nabeel werd ik me bewust van het belang van muziek voor deze mensen”, besluit Rudi Vranckx. “Met ‘Imagine Mosul’ hebben we de Irakezen geholpen bij de wederopbouw van hun muziekschool. Met ‘Imagine Home’ willen we het project verderzetten, maar deze keer in eigen land. We willen jonge vluchtelingen de kans geven weer muziek te spelen in Belgische muziekscholen. Muziek werd hen door de oorlog en het geweld afgenomen, wij willen het weer terugbrengen in hun leven. ‘Imagine Home’ is meer dan een muziekstuk, het is een echt teken van hoop.”






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier