SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade belt naar absurdistan voor Mobile Vikings

Zondag 5 November 2017


mortierbrigade belt naar absurdistan voor Mobile Vikings
Assets :
'Egbert' 'metal' 'mindfulness' radio
Credits :
Client : Mobile Vikings
Contacts : Calogero Macaluso, Maarten Raes, Aurelie Bemelmans
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Philippe De Ceuster
CD : Joost Berends
Creation : Jutta Callebaut
Creation : Girbe Bogaerts
Strategy : Dorien Mathijssen
Producer : Eline Rousseau
PR Manager : Anne-Cecile Collignon
Film Production Company : Ristretto Films
Director : Benny Vandendriessche
Producer : Lies Bronselaer
Radio Production Company : Het Geluidshuis

Van alle campagnes die onze bureaus bedachten om de mobiele abonnementen van de telecomoperatoren te promoten, gaat de gouden palm voor de meest absurde naar de creatie van mortierbrigade voor Mobile Vikings.

Geef toe – ook al is het misschien te simplistisch uitgedrukt – maar uiteindelijk lijken alle mobiele telefonieabonnementen op elkaar. Dat is paradoxaal genoeg ook een enorm voordeel, want het verplicht de bureaus om heel hard na te denken over manieren om hun klanten toch nog te onderscheiden van de rest. Twee operatoren springen er volgens ons uit. Vrij logisch, als je er goed over nadenkt, aangezien ze allebei absurditeit als rode draad hanteren. Mortierbrigade ligt daarbij een stevige lengte voor op het bureau van VOO) en wordt terecht beschouwd als voorloper; het bureau speelt op virtuoze wijze met alle componenten van absurdistan. Je kunt daarvan houden of niet.
 
Deze keer namen de brigadiers het abonnement ‘op maat’ van Mobile Vikings onder de loep. “Gebruikers kunnen hun abonnement samenstellen op basis van hun noden”, aldus de brigade. “Er moeten dus geen compromissen meer worden gesloten. Je hoeft je levensstijl niet aan te passen op basis van je mobiele abonnement. De campagne toont personages in absurde situaties, doorheen drie tv- en radiospots.”
 
In beeld (en in afwachting van de radioversie die nog in productie was toen we dit artikel schreven) zien we eerst een vrouw die niet uitgaat met de man van haar leven. Als reden geeft ze aan dat hij veel te mooi is en dat ze dus al haar data zou opmaken aan het posten van zijn foto’s. Zalig! Daarna volgt een dance en electro fan die naar trash metal begint te luisteren om niet meer via streaming naar muziek te luisteren. En een Instagram-addict die zich terugtrekt in het groen om (zogezegd) innerlijke rust te vinden. Met als onderliggende boodschap: laat je abonnement je leven niet bepalen. Want, aldus mortierbrigade, of je nu meer data of meer belminuten nodig hebt, bij Mobile Vikings bepaalt de gebruiker zelf zijn formule op basis van zijn noden. En da’s allesbehalve absurd, toch?






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier