SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Leo Burnett krijgt het warm met Informazout

Zondag 1 Oktober 2017


Leo Burnett krijgt het warm met Informazout
Assets :
'beard' B2B 'beard' B2C 'bouillottes' B2B 'bouillottes' B2C radio 'kersen' radio 'St Bernard'
Credits :
Client : Informazout
Contacts : Willem Voets, Filip Lannoy, Vinciane Oleffe
Agency : Leo Burnett Brussels
Strategy : Yves Van Landeghem
Account Team : Vincent Fohal, Pascale Delval, Jeroen Vernelen
CD : Sophie De Plecker
CD : Lennert Vedts
CD : Niels Schreyers
Creation : Damien Veys
Creation : Arnold Hovart
Creation : Yannick De Haes
Creation : Simon Detournay
Creation : Célestin Metens
Photographer : Frieke Janssens
Radio Production Company : Prodigious
Radio Director : Tom Garcia

Nadat het in mei dit jaar het budget van Informazout won, maakte Leo Burnett nu zijn eerste campagne voor de adverteerder. De verleidelijke ‘Kamazoutra’ van uittredend bureau Grey Benelux wordt voortaan vervangen door verrassende combinaties.

Tegenwoordig willen steeds meer mensen hun ecologische voetafdruk beperken. Ze letten erop dat de kraan niet nodeloos drupt, ze kopen hun eten op basis van de streek waar het vandaan komt en recycleren hun afval zo goed mogelijk. Wat velen niet weten, is dat stookolie ook een rol kan spelen in deze ecologische bewustwording. Filip Lannoy, Marketing Manager van Informazout, legt uit: “Onze klanten zien de toekomst in de mix van energiebronnen, maar ze zijn zelden op de hoogte van de ‘hybride oplossingen’ op basis van stookolie. De campagne wil duidelijk maken dat stookolie een vaste waarde blijft en dat het perfect mogelijk is om die met een duurzame energiebron te combineren.”
 
De campagne van Leo Burnett omvat advertenties, radiospots en banners. Ze richt zich zowel tot particulieren als tot vakmensen, onder wie de installateurs en leveranciers die ook een actieve rol spelen in dit nieuwe energielandschap.
 
“Mensen kiezen vandaag steeds meer voor én/én, zo kun je bijvoorbeeld perfect gebruik maken van alle Google-mogelijkheden in een Apple omgeving”, aldus Yves Van Landeghem, Strategic Director van Leo Burnett. “Maar energiebronnen worden nog vaak als ‘enkelvoudige’ opties aangeprezen. Met Informazout willen we resoluut gaan voor een open systeem, dat klaar is voor alle opties die de toekomst brengt." Soortgelijke opties bestaan, zoals de perfecte combinatie van een stookolieketel met zonnepanelen of een warmtepomp, met andere woorden de combinatie van stookolie en duurzame energie.
 
Ook de portemonnee vaart er wel bij. ““De creativiteit van mensen kent geen grenzen als het op besparen aankomt”, aldus Niels Schreyers, de CD van Leo Burnett. “Van die vaststelling zijn we vertrokken om allerlei absurde situaties te bedenken van manieren waarop mensen geld proberen uit te sparen, gaande van binnenshuis tenten opslaan, zich in kersenpitjassen hijsen of een baardsjaal laten groeien.” Op humoristische wijze worden de mensen aangemoedigd om alle mogelijke combinaties voor hun verwarmingssysteem te ontdekken, met een doorverwijzing naar Informazout.be, waar ze hun verbruik en de kostprijs ervan kunnen simuleren.
 
De campagne start op 2 oktober en loopt op de nationale radiozenders, in de vakpers en later ook in bouw- en renovatie-magazines.






INTERVIEW

Antoinette Ribas (DDB):

Antoinette Ribas (DDB): "Als we geloofwaardig willen blijven en verbonden met ons publiek, moeten we om te beginnen diversiteit in ruime betekenis en niet enkel inzake sekse aanmoedigen"



DOSSIER  



Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier