SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB acrobatisch voor Ikea

Zondag 17 September 2017


DDB acrobatisch voor Ikea
Assets :
'Breng je living tot leven !' 'skatepark'
Credits :
Client : IKEA Belgium
Contacts : Miguel Aguza, Peter Jongert
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
CD : Odin Saillé
Creation : Antoinette Ribas
Creation : Gregory Ginterdaele
Strategy : Dominique Poncin, Jorian Vanvossel
Account Team : Francis Lippens, Annelies Nyns, Maria-Laura Laubenthal
PR - Press Coordinator : Kenn Van Lijsebeth
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Film Production Company : Czar
Director : Joe Vanhoutteghem
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Lander Engels
DOP : Nicolas Karakatsanis
Art Director : Tanker
Styling : Sofie Callaerts
Editor : Martin Leroy
Grading : Olivier Ogneux
Online : Robin De Praetere
Post-Production : Czar
Post-Producer : Bieke De Keersmaecker
Music : Wagaya by Kaliorexi

DDB Brussels maakte een zeer goede allereerste tv-spot voor de Zweedse meubelreus, meer bepaald ter ondersteuning van het jaarthema ‘Living Room’. Extra goed nieuws: er zullen binnenkort nog drie andere producties volgen.

Bij Ikea staat alles dit jaar in het teken van de ‘Living Room’, de plek waar iedereen uren doorbrengt met zijn familie, vrienden en verwanten. “Het salon is een plek met duizend gezichten”, aldus Miguel Aguza, Country External Communication Manager van Ikea Belgium. “Niet alleen in zijn ontwerp, maar ook als het gaat om al wat de mensen er doen. Het is een ruimte waar het dagelijks leven geleefd wordt, waar verplichtingen en dromen zich met elkaar vermengen. Daarom wil Ikea praktisch advies en innoverende oplossingen aanreiken.”
 
Om dat in de verf te zetten bij het grote publiek bedacht DDB Brussels een nieuwe tv-spot van 40’’ en een webversie van 60’’, waarin het salon letterlijk tot leven komt dankzij een bende vrienden die op acrobatische wijze een verrassing voorbereiden.
 
‘Make room for friends’ is een productie van Czar, in een regie van de nog altijd even geïnspireerde Joe Vanhoutteghem. Er zullen nog drie hopelijk even geslaagde producties volgen rond andere onderwerpen: ‘Make room for Celebration’ in november, ‘Make room for Play’ in februari 2018 en ‘Make room for Nature’ in april. De tv-campagne wordt ondersteund door een pre-roll, alsook door een versie van 20’’ die via Facebook verspreid wordt.
 
“Voor deze eerste jaarcampagne hebben we als strategisch en creatief thema gekozen voor ‘’Embrace the everyday drama’”, besluit Miguel Aguza. “De missie van Ikea bestaat erin de Belgen te tonen hoe ze optimaal van hun huis kunnen genieten, net zoals van hun gedeelde momenten en hun leven. In dat verband speelt het salon een essentiële rol. Het is de belangrijkste plek in huis, waar je heel veel verschillende dingen kunt doen. Het is een plaats die ons inspireert, geen enkele andere kamer genereert zoveel emotie. Het is een plek om te leven en te vieren. Bij Ikea willen we iedereen helpen om deze momenten onvergetelijk te maken.” 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier