SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Air/Cap48 : "Your ad on my prosthesis"

Zondag 10 September 2017


Air/Cap48 :
Assets :
'19 trente' 'reveal' 'online film' 'fleuriste' radio 'Fanny' radio 'Sophie' radio 'Florentin' radio 'Christophe' print print
Credits :
Account Manager : Melissa Fastenaekels
Graphic Designer : Maxime Douillet
Agency AV Producer : Tuyen Pham
Film Production Company : Geronimo
Film Producer : Erik Van Overloop
Director : Jeroen Willekens
Sound Design : Peter Baert
Photographer : Titus Simoens
Retoucher : François Olivier Dedeyn
Radio Production Company : Raygun
Radio Producer : Amélie van Campen, Jérôme Gijsen
Radio Director : Toon Jansegers
Client : Cap48
Contacts : Bénédicte Duval, Renaud Tockert
Agency : Air Brussels
ECD : Eric Hollander
CD : Joeri Van Den Broeck
CD : Dieter De Ridder
Creation : Morgane Choppinet
Creation : Toon Vanpoucke
Strategy Director : Dieter Riemaeker

De nieuwe campagne van Air voor Cap48 die in twee tijden werd gevoerd, vervulde haar missie alweer met brio. Ze moet het grote publiek sensibiliseren voor de discriminatie waarmee 15% van de wereldbevolking elke dag te maken krijgt.

De Franstalige pers pikte het bericht massaal op: Thierry, een 35-jarige man uit Jette, kwam op het idee om zijn armprothese te verhuren als reclameruimte. Mensen die geïnteresseerd waren in zijn aanbod, konden contact met hem opnemen via prothesethierry@gmail.com. Uiteraard bleven de commentaren niet uit: sommige mensen waren geschokt, anderen vonden het een geweldig idee. In de praktijk bleek het te gaan om een teasing van Air voor de lancering van de nieuwe campagne voor Cap48 die op 1 september startte via tv, radio en print.
 
“Voor mensen met een handicap kan de blik van de anderen een reeds alomtegenwoordig slecht gevoel versterken of diegenen die hun handicap aanvaard hebben terug katapulteren naar de onrechtvaardigheid van hun dagelijks leven”, aldus Cap48. “Mensen kijken immers in de eerste plaats naar de handicap, en pas dan naar de persoon. De boodschap die we willen doorgeven, is dat Thierry niet ‘de man zonder arm’ is. Neen, Thierry is de vader van twee kinderen, hij woont in Jette, is een trouwe concertganger en gaat graag op stap met zijn vrienden.”
 
Discriminatie van gehandicapten blijft een groot probleem, het is zelfs de vaakst voorkomende vorm van discriminatie na racisme. Deze absurde realiteit moet Thierry, net zoals 15% van de wereldbevolking elke dag opnieuw ondergaan.
 
“Meestal zien mensen enkel het ‘probleem’ of het ‘verschil’, maar niet de kwaliteiten van de gehandicapte medemens”, vervolgt de organisatie. “De blik van de anderen is vaak hun grootste handicap. Die blik is ook de grootste handicap voor hun integratie. Zo zie je bijvoorbeeld dat het tewerkstellingspercentage van mensen met een handicap toch veel lager ligt dan bij werknemers met dezelfde bekwaamheden. Daarom zetten we ons in om de mentaliteit te doen veranderen. Dankzij deze campagnes, maar ook door fundraising en onze speciale jaarlijkse avond.”
 
Het slotwoord laten we aan Renaud Tockert, Afgevaardigd Bestuurder van Cap48: “We willen geen communicatie die gebruikmaakt van het opgestoken vingertje. We willen niemand de les spellen. Het is onze ambitie om de bevolking te sensibiliseren voor de realiteit waarin mensen met een handicap leven.” Dat is in elk geval gelukt!






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier