SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade legt de wereld aan je voeten voor Brantano

Zondag 27 Augustus 2017


mortierbrigade legt de wereld aan je voeten voor Brantano
Assets :
TVC radio
Credits :
Client : Brantano (FNG Group)
Contacts : Peter De Smedt, Mireille Vanderhallen, Anja Maes
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Philippe De Ceuster
CD : Joost Berends
Creation : Tom Van Dyck
Creation : Jens Mortier
Head of Production : Charlotte Coddens
Strategy : Dorien Mathijssen
Producer : Olivia Naudts
PR Manager : Anne-Cécile Collignon
Film Production Company : Aardman
Director : Rich Webber
Producer : Lindsay Holyoak
Sound : Het Geluidshuis
Radio Production Company : Het Geluidshuis

In samenwerking met de Vlaamse regisseur Tom Van Dyck ontwikkelde mortierbrigade zijn eerste campagne voor Brantano, nadat het bureau in juni het budget won. En aangezien de brigadiers nooit half werk leveren, deden ze voor deze première een beroep op de Aardman Studio.

In 2016 sloeg de bekende Belgische keten Brantano een bladzijde om in zijn geschiedenis, na de overname door de groep FNG. Sindsdien herzag het merk zijn look & feel en maakt vandaag zijn comeback in de schijnwerpers met een spiksplinternieuwe tv- en radiocampagne.
 
Het creatieve concept vertrekt van het idee ‘like a walk in the park’, een concept dat ook terug te vinden is in de ergonomie van de nieuwe winkels. Die werden verbouwd zodat klanten er nu een echt parkgevoel krijgen, dankzij de felle kleuren of de tsjilpende vogeltjes in de paskamers. Net zoals de parken zijn de nieuwe winkels voor iedereen toegankelijk en bieden ze veel meer dan alleen maar schoenen, maar ook kledij voor het hele gezin.
 
Jens Mortier, Partner & Creative Director bij mortierbrigade: “We hebben ervoor gekozen om fashion eens vanuit een ander standpunt te benaderen. Onze kledij en schoenen zorgen ervoor dat we de wereld rondom ons ten volle kunnen ontdekken. Voor deze campagne hebben we ons verplaatst in de hoofden van dieren en wat zij zouden kunnen denken over al die mensen die gekleed en geschoeid zijn door Brantano. Deze dieren zijn uiteraard experts in deze materie: ze kennen alle modetrends en weten welk type schoeisel het best geschikt is in functie van de omstandigheden en temperaturen,... Zij zien ons elke dag voorbijflaneren en zitten er niet mee in om hun mening te geven."
 
De campagne die ontwikkeld werd in samenwerking met de Vlaamse acteur Tom Van Dyck, werd verwezenlijkt met de animatiestudio Aardman (aan wie we onder andere de film ‘Chicken Run’ en ‘Wallace & Gromit’ danken). Het is de eerste keer dat een Belgisch bureau met de Engelse reus werkt. En dat is naar verluidt nog maar het begin, want het creatieve concept zal aan bod komen in meerdere campagnes. De eerste is te zien sinds 26 augustus, uitsluitend op de Vlaamse zenders.
 
De spot toont drie personages: een ooievaar, een kikker en een kever die aan het praten zijn over de Brantano-collectie. Tom Van Dyck: "De personages die we gecreëerd hebben, geven ons veel ruimte voor speelse zottigheid. Het zijn dieren die bijna zijn als mensen met dezelfde mensenwensen en dezelfde mensenstreken. En dat verwijst allemaal naar Brantano-land."
 
“Wij zijn echt gek op de stijl van ‘Creature Comforts’, reeds gerealiseerd in 1989 door de Aardman studios”, besluit Jens Mortier. “Wij wilden dan ook graag samenwerken met de allerbesten en Brantano was meteen enthousiast. We moesten dus enkel nog Aardman overtuigen om met ons samen te werken. Maar na het voorstellen van ons idee aan hun teams was de samenwerking snel beklonken en zag de tv-spot enkele maanden later het levenslicht.”
 
In maart volgt een tweed spot op nationaal niveau; die zal het nieuwe universum van Brantano verrijken met extra personages uit het dierenrijk.
 
Aan radiozijde werd een soortgelijke productie gemaakt in samenwerking met Het Geluidshuis. Die is al even goed!






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier