SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Air zoekt excuses voor Win for Life

Zondag 20 Augustus 2017


Air zoekt excuses voor Win for Life
Assets :
TVC 'Oktoberfest' TVC 'NYC' TVC 'boat' preroll 'massage' preroll 'restaurant' radio 'Afrika' radio 'festival' radio 'Griek' radio 'kilt'
Credits :
Client : Win for Life
Contacts : Joke Vermoere, Celine Van Gansbeke
Agency : Air Brussels
Account Team : Elodie Pagaud, Elien Onclinx
ECD : Eric Hollander
CD : Dieter De Ridder
CD : Joeri Van Den Broeck
Creation : Ruben Van Maldeghem
Creation : Han Verschaeren
Strategy : Dieter Riemaeker
Head of Craft : Sophie Norman
Design : Caroline Marson, Maxim Douillet
Head of Digital : Yann Balbaert
RTV Producer : Tuyen Pham
Film Production Company : Hamlet
Executive Producer : Ruben Goots
Producer : Audrey Dierckx
Director : Deben van Dam
DOP : Wim Van Swijgenhoven
Editor : Stijn Deconinck
Post-Production : Ace Image Factory
Sound : Sonicville
Radio Production Company : Sonicville

“Wat zou jij doen met levenslang 2000 euro per maand?” Wellicht niet alles wat de creatieven van Air allemaal bedachten voor de nieuwe campagne van het bekende krasspel van de Nationale Loterij, Win for Life. A priori toch niet.

Als je het geluk hebt om heel je leven 2000 euro extra te winnen, kun je je alles – of toch bijna – veroorloven. Dat hebben de creatieven van Air duidelijk goed begrepen. Je zou je zelfs gaan afvragen of ze zelf niet bij de gelukzakken horen, zo onwaarschijnlijk lijken de situaties die ze bedachten om ons eraan te herinneren dat ‘Win for Life’ gelijk is aan ‘fun for life’. Je zou je haast afvragen waarom je ook niet het recht zou hebben om zo zorgeloos door het leven te gaan…
 
Dieter De Ridder, CD van Air: ““We wilden een herkenbare en populaire campagne maken, die mensen aan het lachen brengt. De kerngedachte is dat elk excuus een goed excuus is om fun te beleven. Hoe onnozel dat excuus ook is.” Tenminste, als je kunt rekenen op de comfortabele levenslange maandelijkse rente waarover de campagne gaat.
 
De campagne start met twee van de drie gemaakte virale en tv-spots, twee van de vier radiospots en een van de twee pre-rolls. Er staat ook een reeks banners op het programma. Elke productie start als een typisch gesprek tussen vrienden aan de toog. ‘Stuurboord, is dat nu weer rechts of links?’ of ‘In Amerika is het daar nu vroeger of later?’.  In plaats van het even te Googelen, trekken de 2 vrienden op avontuur om ter plaatse te checken wie er nu gelijk heeft. En dat levert grappige situaties op.
 
“Zeker bij de TV-spots was casting cruciaal”, aldus creatief Ruben Van Maldeghem. “Er werd bewust gekozen voor een kort format van 20 seconden, waardoor we op zoek moesten naar twee acteurs die met weinig woorden perfect op elkaar konden inspelen. Samen met productiehuis HAMLET en regisseur Deben Van Dam werd het olijke duo gevonden en tot leven gebracht.”
 
In bannering, pre-rolls en op sociale media werd het concept vereenvoudigd, maar met even rijke situaties die gepresenteerd werden in de vorm van sms-conversaties. We maken bijvoorbeeld kennis met een koppel op restaurant. Terwijl ze aan het genieten zijn, verschijnt het excuus in beeld waarom ze op restaurant zitten: het bestek blijkt nog in de vaatwasser te zitten… Niet iedereen heeft dezelfde waarden, zoveel is zeker. 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier