Fr

Campaigns

TBWA/Brussels Airlines : "The united flags"

Vrijdag 28 Juli 2017

TBWA/Brussels Airlines :



Met de bekende party flights brengt Brussels Airlines elk jaar feestgangers van over heel de wereld naar Tomorrowland. Voor hun 15de verjaardag wou de Belgische luchtvaartmaatschappij the extra mile gaan. De Unified Flags werden gecreeërd. Een unieke reeks nieuwe vlaggen die telkens gebaseerd zijn op twee bestaande nationale vlaggen. Een letterlijke samensmelting van landen dus.

Het design van de vlaggen is gebaseerd op de 37 verschillende nationaliteiten van de passagiers van de Tomorrowland-vluchten van Brussels Airlines. Deze nationale vlaggen werden gecombineerd met andere nationaliteiten van Tomorrowland-festivalgangers. Bij de Unified Flags zijn heel wat Belgische combinaties zoals een prachtige Belgisch-Zweedse vlag of een Belgisch-Argentijns ontwerp. Maar ook een aantal opvallende internationale combinaties zoals de Japans-Russische vlag of  de Amerikaans-Mexicaanse vlag. Opdracht bij elke Unified Flag is om op zoek te gaan naar een festivalganger met de nationaliteit die past bij jou en jouw vlag. Wie samen een foto neemt en deelt op Instagram maakt kans op een reis om elkaar na het festival opnieuw op te zoeken.
Assets :
Credits :
  • Client : Brussels Airlines
  • Agency : TBWA
  • CD : Jeroen Bostoen
  • Creation : Thomas Driesen
  • Creation : David Maertens
  • Account Team : Gert Potargent, Marko Van Dijck