SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Boondoggle/Wereldsolidariteit : "Tahra's workout"

Zondag 2 Juli 2017


Boondoggle/Wereldsolidariteit :
Assets :
website Spot Tv backstory
Credits :
Client : Solidarité Mondiale – WereldSolidarieit
Contacts : Jaklien Broekx, Nancy Govaerts, Jessie Van Couwenberghe
Agency : Boondoggle
Strategy : Nico Croes, Stijn Cox
Account : Marjon Lepage
CD : Merel Van den Broeck
CD : Leon Jacobs
Creation : Merel Van den Broeck
Creation : Jonas Marysse
Creation : Dirk Pierloot
Creation : Willem De Geyndt
TV Producer : Doris De Smet
Design : Natalie Vanheers, An Gielens
Film Production Company : Caviar
Director : Edouard Valette
DOP : Edouard Valette
Producer : Geert De Wachter
Executive Producer : Eva Van Riet Production
Service Producer : Bophay OukChan
Editor : Alain Dessauvage
Color Grader : Kene Illegems
Motion Graphics : Ben Dekeyser
Sound Design : Gregory Caron

Boondoggle maakte een originele sensibiliseringscampagne voor Wereldsolidariteit. Het bureau organiseerde een echte infiltratieactie in Cambodja om de slechte arbeidsomstandigheden in de plaatselijke textielfabrieken aan te klagen.

“Jij ziet graag af in jouw sportkleren, maar niemand ziet graag af voor jouw sportkleren”, dat was het uitgangspunt voor de nieuwe campagne voor Cleane Kleren die Boondoggle bedacht voor de NGO Wereldsolidariteit. De sportkledij die we dragen wordt aan de andere kant van de wereld gemaakt, vaak in onmenselijke omstandigheden. Terwijl we soms denken de volle pot te betalen voor een mooi fietstruitje, moet de arbeidster die het gemaakt heeft genoegen nemen met een hongerloon en zeer lange dagen draaien in slechte omstandigheden, in een verstikkende hitte. Zes dagen op zeven leveren de textielarbeidsters in Cambodja en in andere Aziatische landen onwaarschijnlijke prestaties die vergeleken kunnen worden met echte sportprestaties, gewoon om onze sportkledij te maken.
 
Om de Belgische consumenten te sensibiliseren voor deze problematiek kwamen de creatieven van het Leuvense bureau op het idee een arbeidster in een textielfabriek uit te rusten met diverse fitnessgadgets om haar verschillende vitale functies gedurende een werkdag te meten. Aan het einde van de dag bleek dat haar prestaties niet moesten onderdoen voor die van een kampioen.
 
“Het verhaal van de textielarbeidster wordt verteld in een minidocumentaire en een tv-spot die aanzet om de ‘Cleane Kleren’ petitie online te ondertekenen”, besluit men bij Boondoggle. “De petitie van Wereldsolidariteit en de ACV wil sportmerken onder druk zetten zodat ze in de toekomst hun productie toevertrouwen aan veilige fabrieken die de mensenrechten respecteren en hun arbeiders een degelijk loon bieden. Het interview met de arbeidster kan ook worden gelezen op het online platform.
 
Boondoggle en Wereldsolidariteit ontvingen in april de Medialaan Fairtime Award die sociale en humanitaire organisaties voor hun creatieve campagnes beloont. Wereldsolidariteit kreeg samen met de award een cheque van 25.000 euro voor de productie van de spot en een mediacampagne ter waarde van 250.000 euro bij VTM, Q2, Vitaya, Caz en op de online platformen van MEDIALAAN. 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier