Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

LDV ‘hoffelijk’ voor Devos & Lemmens

Zondag 11 Juni 2017

LDV ‘hoffelijk’ voor Devos & Lemmens

LDV United maakte alweer een erg leuke nieuwe campagne voor Devos & Lemmens. Die is bovendien aanstekelijk sympathiek.

Dimitri Mundorff, Client Services Director bij LDV United: “Voor een merk als Devos & Lemmens is de zomer uiteraard het sleutelmoment van het jaar. In die periode moet het merk dan ook aanwezig en zelfs alomtegenwoordig zijn. Dat verklaart de vraag in de briefing: hoe kunnen we ons de zomer en vooral het barbecueseizoen toe-eigenen? Met twee prioritaire doelstellingen: de verkoop verhogen in het zuiden van het land en bij de jongeren. Onderzoek heeft immers uitgewezen dat D&L weliswaar zeer bekend is in Wallonië, maar dat het niet blijkt uit de verkoopcijfers, of tenminste niet genoeg. Hetzelfde geldt bij de jongeren die het merk zeer goed kennen, maar eerder kiezen voor private labels omdat die meestal goedkoper zijn.
 
“Dat bracht ons op het idee van de ‘Hoffelijke’ zomer”, vertelt CD Kristof Snels, met de voor de hand liggende dubbele betekenis.
 
Het idee? De strijd aangaan met het gegeven dat niet alle Belgen – en al zeker niet alle jongeren – volop van het barbecueseizoen kunnen genieten, omdat ze geen tuin of geen koer hebben om er eentje te organiseren. Kristof Snels: “Om dat probleem op te lossen nodigt Devos & Lemmens de mensen die wel een tuin hebben om die te delen met wie er geen heeft. We hebben daarvoor een speciale pagina ontwikkeld op DL.be, waar de mensen met tuin die kunnen voorstellen (in ruil voor de titel van Hoffelijke Belg en een pak sauzen van DL) en de rest een tuin om te barbecueën (en zij kunnen een barbecuekit winnen, nvdr).” Slim gevonden!
 
Momenteel hebben een zestigtal ‘hoffelijke’ Belgen hun tuin al geregistreerd. Als de bezoekers ondanks alles niet vinden wat ze zoeken, kunnen ze ook zoeken in een lijstje met openbare barbecues.
 
De traffic naar het online platform wordt gegenereerd door een video op de sociale netwerken (800.000 views) en een radiocampagne, met de altijd even vrolijke Devos en Lemmens (Greg Timmermans en Ben Segers). De campagne loopt de hele zomer. 
Assets :
Credits :
  • Client : Devos & Lemmens
  • Contacts : Lies Eeckman, Katrijn Sysmans, Dorien Loridan
  • Agency : LDV United
  • Account Team : Katrien Dupon, Pieter Van Schil
  • Head of Account : Dimitri Mundorff
  • Digital Planning : Marit Ginevro
  • CD : Kristof Snels
  • Creation : Yannick Schoch
  • Creation : Wesley Kuystermans
  • Creation : Matthew Lootens
  • Creation : Jérôme Van Den Broeck
  • Creation : Olaf Meuleman
  • Design : Jeffrey Uten, Niki Desiron, Julie Van Reeth
  • Radio Production Company : Raygun
  • Film Production Company : Geronimo
  • Director : Dirk Domen