SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

mortierbrigade kan wel iets voor ING

Zondag 28 Mei 2017


mortierbrigade kan wel iets voor ING
Assets :
spot Tv spot Tv spot Tv radio
Credits :
Client : ING
Contacts : Nathalie Ducène, Sandrine Billaroch, Thierry Hankard
Agency : mortierbrigade
CD : Jens Mortier
CD : Joost Berends
CD : Philippe De Ceuster
Creation : Jutta Callebaut
Creation : Girbe Bogaerts
Account Director : Tom Verhoeven
Producer : Lore Meert
Head of Production : Charlotte Coddens
Strategy : Dorien Mathijssen
PR Manager : Anne-Cécile Collignon
Social : Jonas Van Bael
Digital Director : Pieter Nijs
Digital Project Manager : Jeroen De Bock
Design : Steven Vanhercke
Development : Geoffrey Vandamme
Film Production Company : Hamlet
Director : Deben Van Dam
Producer : Audrey Dierckx
DOP : Wim Vanswijgenhoven
Post-Production : Dominique Ruys
Editor : Koen Timmerman
Music : Sonicville
Radio Production Company : Sonicville

“Beleggen is zo eenvoudig als wat”, aldus de boodschap van de eerste campagne die mortierbrigade voor ING maakte. Of misschien was dat wat de bank dacht toen ze de campagne ontdekte.

Ter herinnering, in november besloot ING na een strategische en creatieve pitch om voor zijn (on- en offline) communicatiecampagnes samen te werken met mortierbrigade als lead agency. Het uittredende bureau Havas bleef wel instaan voor de businesscampagnes. Zes maanden later is het eerste concrete resultaat van deze nieuwe samenwerking een realiteit.
 
“Nu de rente op de spaarrekening zo laag is, kan beleggen een oplossing zijn om je geld toch te laten renderen”, aldus mortierbrigade. “De meeste Belgen zetten maar heel traag de stap naar beleggen, ze denken dat je al een groot budget en heel veel kennis moet hebben, of ze denken dat ze te jong zijn. Niets is minder waar bij ING: want daar kan je al beleggen vanaf €25 per maand, waarbij je het tempo, het risico en het bedrag zelf bepaalt.”
 
Deze belofte wordt op een sympathieke manier getoond in een nationale campagne die subtiel en met de nodige humor toont hoe makkelijk beleggen is, aan de hand van situaties waarmee iedereen zich kan identificeren. We maken kennis met verschillende personages die hun ‘verborgen’ talent uitoefenen (zoals een man die zijn hond kunstjes leert, een oma die haar kleinkinderen angst aanjaagt met haar kunstgebit en een papa die zijn baby in slaap beatboxt. Baseline: ‘Iedereen kan wel iets. En nu kan iedereen ook beleggen.’
 
Nathalie Ducène, Head of Advertising bij ING: “We wilden de focus leggen op de mensen, en niet op de voordelen die ze krijgen wanneer ze gaan beleggen. Meestal worden de voordelen en prestaties uitgelicht, maar wij wilden ons anders positioneren. Door de personages in het dagelijkse leven te plaatsen maken we beleggen menselijker en kan iedereen zich er makkelijker mee identificeren. En met de nodige humor maken we het allemaal nog toegankelijker.”
 
De campagne bestaat uit verschillende tv- en radiospots, print, banners en een social luik.
 
Geïnteresseerden kunnen op ing.be/eenvoudig-beleggen een simulatie maken van hun eigen beleggingsplan.
 
 
 






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier