Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

mortierbrigade kan wel iets voor ING

Zondag 28 Mei 2017

mortierbrigade kan wel iets voor ING

“Beleggen is zo eenvoudig als wat”, aldus de boodschap van de eerste campagne die mortierbrigade voor ING maakte. Of misschien was dat wat de bank dacht toen ze de campagne ontdekte.

Ter herinnering, in november besloot ING na een strategische en creatieve pitch om voor zijn (on- en offline) communicatiecampagnes samen te werken met mortierbrigade als lead agency. Het uittredende bureau Havas bleef wel instaan voor de businesscampagnes. Zes maanden later is het eerste concrete resultaat van deze nieuwe samenwerking een realiteit.
 
“Nu de rente op de spaarrekening zo laag is, kan beleggen een oplossing zijn om je geld toch te laten renderen”, aldus mortierbrigade. “De meeste Belgen zetten maar heel traag de stap naar beleggen, ze denken dat je al een groot budget en heel veel kennis moet hebben, of ze denken dat ze te jong zijn. Niets is minder waar bij ING: want daar kan je al beleggen vanaf €25 per maand, waarbij je het tempo, het risico en het bedrag zelf bepaalt.”
 
Deze belofte wordt op een sympathieke manier getoond in een nationale campagne die subtiel en met de nodige humor toont hoe makkelijk beleggen is, aan de hand van situaties waarmee iedereen zich kan identificeren. We maken kennis met verschillende personages die hun ‘verborgen’ talent uitoefenen (zoals een man die zijn hond kunstjes leert, een oma die haar kleinkinderen angst aanjaagt met haar kunstgebit en een papa die zijn baby in slaap beatboxt. Baseline: ‘Iedereen kan wel iets. En nu kan iedereen ook beleggen.’
 
Nathalie Ducène, Head of Advertising bij ING: “We wilden de focus leggen op de mensen, en niet op de voordelen die ze krijgen wanneer ze gaan beleggen. Meestal worden de voordelen en prestaties uitgelicht, maar wij wilden ons anders positioneren. Door de personages in het dagelijkse leven te plaatsen maken we beleggen menselijker en kan iedereen zich er makkelijker mee identificeren. En met de nodige humor maken we het allemaal nog toegankelijker.”
 
De campagne bestaat uit verschillende tv- en radiospots, print, banners en een social luik.
 
Geïnteresseerden kunnen op ing.be/eenvoudig-beleggen een simulatie maken van hun eigen beleggingsplan.
 
 
 
Assets :
Credits :
  • Client : ING
  • Contacts : Nathalie Ducène, Sandrine Billaroch, Thierry Hankard
  • Agency : mortierbrigade
  • CD : Jens Mortier
  • CD : Joost Berends
  • CD : Philippe De Ceuster
  • Creation : Jutta Callebaut
  • Creation : Girbe Bogaerts
  • Account Director : Tom Verhoeven
  • Producer : Lore Meert
  • Head of Production : Charlotte Coddens
  • Strategy : Dorien Mathijssen
  • PR Manager : Anne-Cécile Collignon
  • Social : Jonas Van Bael
  • Digital Director : Pieter Nijs
  • Digital Project Manager : Jeroen De Bock
  • Design : Steven Vanhercke
  • Development : Geoffrey Vandamme
  • Film Production Company : Hamlet
  • Director : Deben Van Dam
  • Producer : Audrey Dierckx
  • DOP : Wim Vanswijgenhoven
  • Post-Production : Dominique Ruys
  • Editor : Koen Timmerman
  • Music : Sonicville
  • Radio Production Company : Sonicville