SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

J. Walter Thompson vermenselijkt de feeën voor Partenamut

Zondag 21 Mei 2017


J. Walter Thompson vermenselijkt de feeën voor Partenamut
Assets :
spot TV radio print print print banner banner
Credits :
Client : Partenamut
Contact : Valérie Dekeyser
Agency : JWT Brussels
CD : Xavier Bouillon
Creation : Yagiz (RUDY) Ekren
Creation : Yves Cwajgenbaum
Account Director : Olivia Gathy
Film Production Company : BloodyMaria
Director : Pierre Pironet
Illustration : Mehdi Dewalle
Creation : Renaud Lavency
Sound : Bleu Nuit

Verbeelding mengen met praktijk is niet zo makkelijk. Het lukt J. Walter Thompson wonderwel voor Partenamut in een nieuwe campagne die het verleden niet verloochent en toch vooruit kijkt.

Xavier Bouillon, CD: “Toen we het budget wonnen in 2008, nog ten tijde van Troie, ons vroegere bureau dat vervolgens overgenomen werd door Emakina, hebben we natuurlijk het terrein wat afgetast om te zien wat de concurrentie deed. Zo konden we vaststellen dat de communicatie voor ziekenkassen een hoog lifestyle en mainstream gehalte heeft. Om ons te onderscheiden ontwikkelden we dus een eerste campagne met daarin een hele reeks plastic personages die een beweging ontleedden, tot een ongeval de keten doorbrak en een product van Partenamut de oplossing aanreikte. Het was zeer esthetisch en goed voor het imago, maar vertegenwoordigde helaas een zware inspanning inzake productie. Elk personage werd immers echt gemaakt door een motion designer om dan gefotografeerd te worden. Er konden soms dus drie maanden zitten tussen het idee en de verspreiding van een campagne. Om het proces te vergemakkelijken en sneller te kunnen reageren, zijn we overgestapt naar 3D en vervolgens naar 2D. Twee jaar geleden introduceerden we dan het Sprookjesconcept. Dat stelde ons in staat om een snelle uitvoering te combineren met een rijke content.”
 
Precies wat ze nodig hadden! De sprookjes uit onze kindertijd geherinterpreteerd voor de ziekenkas oogstten een flink succes, de naambekendheid van Partenamut scheerde hoge toppen, maar net zoals in alle mooie verhaaltjes werd het aandeel van de mens te klein. “Daarom vroeg Partenamut ons om een nieuwe campagne die nog steeds zou vertrekken vanuit de sprookjeswereld, maar dan met een menselijk element”, aldus Account Director Olivia Gathy. “We wilden ook herinneren aan de voordelen van Partenamut, zijn geruststellende en eenvoudige aspecten, aan de hand van groeiproducten als Hospitalia en Dentalia, maar ook Aidant Proche.”
 
De campagne omvat televisie, radio, print, banners en Facebook-posts, allemaal alweer heel sympathiek, vooral dankzij de kwaliteit van de illustraties door Mehdi Dewalle. Daardoor heeft de campagne niet te lijden onder het contrast tussen twee werelden die in principe elkaars tegengestelden zijn. “Door de mens opnieuw een centrale plaats in de boodschap te geven, konden we het concept verruimen”, besluit de Account. “Daardoor kan Partenamut zich beter onderscheiden van andere ziekenkassen en op een originele en impactvolle manier communiceren, waarbij tegelijk de producten en diensten in de schijnwerpers staan. Iedereen weet dat het leven geen sprookje is, maar met de 60 voordelen van Partenamut kom je toch in de buurt.” Waar moeten we tekenen? 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier