SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

J. Walter Thompson vermenselijkt de feeën voor Partenamut

Zondag 21 Mei 2017


J. Walter Thompson vermenselijkt de feeën voor Partenamut
Assets :
spot TV radio print print print banner banner
Credits :
Client : Partenamut
Contact : Valérie Dekeyser
Agency : JWT Brussels
CD : Xavier Bouillon
Creation : Yagiz (RUDY) Ekren
Creation : Yves Cwajgenbaum
Account Director : Olivia Gathy
Film Production Company : BloodyMaria
Director : Pierre Pironet
Illustration : Mehdi Dewalle
Creation : Renaud Lavency
Sound : Bleu Nuit

Verbeelding mengen met praktijk is niet zo makkelijk. Het lukt J. Walter Thompson wonderwel voor Partenamut in een nieuwe campagne die het verleden niet verloochent en toch vooruit kijkt.

Xavier Bouillon, CD: “Toen we het budget wonnen in 2008, nog ten tijde van Troie, ons vroegere bureau dat vervolgens overgenomen werd door Emakina, hebben we natuurlijk het terrein wat afgetast om te zien wat de concurrentie deed. Zo konden we vaststellen dat de communicatie voor ziekenkassen een hoog lifestyle en mainstream gehalte heeft. Om ons te onderscheiden ontwikkelden we dus een eerste campagne met daarin een hele reeks plastic personages die een beweging ontleedden, tot een ongeval de keten doorbrak en een product van Partenamut de oplossing aanreikte. Het was zeer esthetisch en goed voor het imago, maar vertegenwoordigde helaas een zware inspanning inzake productie. Elk personage werd immers echt gemaakt door een motion designer om dan gefotografeerd te worden. Er konden soms dus drie maanden zitten tussen het idee en de verspreiding van een campagne. Om het proces te vergemakkelijken en sneller te kunnen reageren, zijn we overgestapt naar 3D en vervolgens naar 2D. Twee jaar geleden introduceerden we dan het Sprookjesconcept. Dat stelde ons in staat om een snelle uitvoering te combineren met een rijke content.”
 
Precies wat ze nodig hadden! De sprookjes uit onze kindertijd geherinterpreteerd voor de ziekenkas oogstten een flink succes, de naambekendheid van Partenamut scheerde hoge toppen, maar net zoals in alle mooie verhaaltjes werd het aandeel van de mens te klein. “Daarom vroeg Partenamut ons om een nieuwe campagne die nog steeds zou vertrekken vanuit de sprookjeswereld, maar dan met een menselijk element”, aldus Account Director Olivia Gathy. “We wilden ook herinneren aan de voordelen van Partenamut, zijn geruststellende en eenvoudige aspecten, aan de hand van groeiproducten als Hospitalia en Dentalia, maar ook Aidant Proche.”
 
De campagne omvat televisie, radio, print, banners en Facebook-posts, allemaal alweer heel sympathiek, vooral dankzij de kwaliteit van de illustraties door Mehdi Dewalle. Daardoor heeft de campagne niet te lijden onder het contrast tussen twee werelden die in principe elkaars tegengestelden zijn. “Door de mens opnieuw een centrale plaats in de boodschap te geven, konden we het concept verruimen”, besluit de Account. “Daardoor kan Partenamut zich beter onderscheiden van andere ziekenkassen en op een originele en impactvolle manier communiceren, waarbij tegelijk de producten en diensten in de schijnwerpers staan. Iedereen weet dat het leven geen sprookje is, maar met de 60 voordelen van Partenamut kom je toch in de buurt.” Waar moeten we tekenen? 






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier