SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey maakt nieuwe beste vriendjes voor Engie Electrabel

Zondag 7 Mei 2017


FamousGrey maakt nieuwe beste vriendjes voor Engie Electrabel
Assets :
spot Tv website poster
Credits :
Director : Gerrit Bekers
Client : ENGIE Electrabel
Contacts : Florence Coppenolle, Gaetano Palermo, Maartje Berben, Suzanne Mioulet, Marthe Deldicque, Isabelle Van Der Poorten
Agency : FamousGrey
Business Director : Carola Michiels
Brand Leader : Isabelle Hankard
Project Manager : Thomas Vuerinckx
CD : Jérémie Goldwasser
CD : Ad Van Ongeval
CD : Katrien Bottez
Creation : Eva De Jonckheere
Creation : Catheline Leroy
RTV Producer : Emily Rammant, Loes Fierens
PR Manager : Natascha De Bock
Film Production Company : Creative Conspiracy
Executive Producer : Luc Van Driessche
Producer : Margot Rems
Sound : Sonicville
Music : Piet De Ridder

‘Meer voor Minder’ is de boodschap achter het nieuwe creatieve concept dat FamousGrey uitwerkte voor Engie Electrabel. Dat wordt voor de eerste keer vertaald in een campagne voor zonnepanelen, met de boodschap ‘Haal meer uit de zon om minder te betalen’.

“Engie Electrabel wil zijn klanten nog meer diensten bieden voor minder geld”, aldus de adverteerder. “Vorig jaar werd Electrabel Engie Electrabel, een manier om duidelijk aan te geven dat de manier waarop we energie verbruiken en produceren volop evolueert. Engie Electrabel wil zijn klanten meenemen naar een groenere, zuinigere en duurzamere energie. Deze doelstelling wordt versterkt door de baseline ‘Jouw energie, elke dag beter’.”
 
Sinds kort is er ook het duo ‘Meer en Minder’, een creatie van FamousGrey dat met meesterlijke hand tot leven werd gebracht door de tovenaars van Creative Conspiracy. Je kunt met ze kennismaken in de nieuwe campagne voor zonnepanelen. “De claim ‘Haal meer uit de zon om minder te betalen’ is een uitnodiging om het aanbod van Engie Electrabel te ontdekken”, luidt het bij het bureau. “In samenwerking met zijn partner Sungevity verleent Engie Electrabel een volledige service, van de installatie tot en met het onderhoud van de zonnepanelen. De eerste etappe bestaat in een satellietanalyse van het dak, via engie-electrabel.be/zon. Bovenop het aanbod voor particulieren heeft Engie Electrabel ook een formule voor bedrijven in petto.”
 
De campagne begon eind april en loopt tot eind juni. Ze omvat affichage, tv- en radiospots, print, een uitgebreid online luik en sociale media. Tot slot maakt Engie Electrabel ook gebruik van zijn eigen media om het nieuwe aanbod bij zijn klanten kenbaar te maken.
 
“De ‘Meer voor Minder’ belofte gaat natuurlijke verder dan de zonnepanelen en omvat alle producten en diensten die we voorstellen”, besluit de adverteerder. Net als Kito, het beroemde en sympathieke maar energievretende hondje dat Electrabel geruime tijd door de media liet wandelen, zal het duo Meer en Minder de komende maanden en misschien zelfs jaren wellicht regelmatig in de communicatie opduiken. 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier