SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey maakt nieuwe beste vriendjes voor Engie Electrabel

Zondag 7 Mei 2017


FamousGrey maakt nieuwe beste vriendjes voor Engie Electrabel
Assets :
spot Tv website poster
Credits :
Director : Gerrit Bekers
Client : ENGIE Electrabel
Contacts : Florence Coppenolle, Gaetano Palermo, Maartje Berben, Suzanne Mioulet, Marthe Deldicque, Isabelle Van Der Poorten
Agency : FamousGrey
Business Director : Carola Michiels
Brand Leader : Isabelle Hankard
Project Manager : Thomas Vuerinckx
CD : Jérémie Goldwasser
CD : Ad Van Ongeval
CD : Katrien Bottez
Creation : Eva De Jonckheere
Creation : Catheline Leroy
RTV Producer : Emily Rammant, Loes Fierens
PR Manager : Natascha De Bock
Film Production Company : Creative Conspiracy
Executive Producer : Luc Van Driessche
Producer : Margot Rems
Sound : Sonicville
Music : Piet De Ridder

‘Meer voor Minder’ is de boodschap achter het nieuwe creatieve concept dat FamousGrey uitwerkte voor Engie Electrabel. Dat wordt voor de eerste keer vertaald in een campagne voor zonnepanelen, met de boodschap ‘Haal meer uit de zon om minder te betalen’.

“Engie Electrabel wil zijn klanten nog meer diensten bieden voor minder geld”, aldus de adverteerder. “Vorig jaar werd Electrabel Engie Electrabel, een manier om duidelijk aan te geven dat de manier waarop we energie verbruiken en produceren volop evolueert. Engie Electrabel wil zijn klanten meenemen naar een groenere, zuinigere en duurzamere energie. Deze doelstelling wordt versterkt door de baseline ‘Jouw energie, elke dag beter’.”
 
Sinds kort is er ook het duo ‘Meer en Minder’, een creatie van FamousGrey dat met meesterlijke hand tot leven werd gebracht door de tovenaars van Creative Conspiracy. Je kunt met ze kennismaken in de nieuwe campagne voor zonnepanelen. “De claim ‘Haal meer uit de zon om minder te betalen’ is een uitnodiging om het aanbod van Engie Electrabel te ontdekken”, luidt het bij het bureau. “In samenwerking met zijn partner Sungevity verleent Engie Electrabel een volledige service, van de installatie tot en met het onderhoud van de zonnepanelen. De eerste etappe bestaat in een satellietanalyse van het dak, via engie-electrabel.be/zon. Bovenop het aanbod voor particulieren heeft Engie Electrabel ook een formule voor bedrijven in petto.”
 
De campagne begon eind april en loopt tot eind juni. Ze omvat affichage, tv- en radiospots, print, een uitgebreid online luik en sociale media. Tot slot maakt Engie Electrabel ook gebruik van zijn eigen media om het nieuwe aanbod bij zijn klanten kenbaar te maken.
 
“De ‘Meer voor Minder’ belofte gaat natuurlijke verder dan de zonnepanelen en omvat alle producten en diensten die we voorstellen”, besluit de adverteerder. Net als Kito, het beroemde en sympathieke maar energievretende hondje dat Electrabel geruime tijd door de media liet wandelen, zal het duo Meer en Minder de komende maanden en misschien zelfs jaren wellicht regelmatig in de communicatie opduiken. 






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier