SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Leo Burnett durft voor ICI PARIS XL

Zondag 23 April 2017


Leo Burnett durft voor ICI PARIS XL
Assets :
spot Tv 'salary' spot Tv 'concert' spot Tv 'awakening' POS 'business' POS 'concert' POS 'mascara' POS 'awakening'
Credits :
Client : ICI PARIS XL
Contact : Olivia Devuyst
Agency : Leo Burnett Brussels
CD : Niels Schreyers
Creation : Isabelle Hubinon
Creation : Sophie Colens
Strategy : Yves Van Landeghem
Account Team : Kaat Danneels, Veroniek Debbaut
Production : Prodigious
Film Production Company : Wenneker.be
Director : Kurt Stallaert
Radio Production Company : Sonicville
Soundcoach : Tom Garcia

Leo Burnett Brussels maakte zopas een eerste campagne voor ICI ICI PARIS XL. Die heeft meerdere bedoelingen: het merkimago verbeteren en versterken, de traffic boosten, top of mind worden voor beautygeschenkjes en een emotionele band smeden met de klanten.

Eind december 2016, na competitie tegen het Nederlandse bureau Giesbers en uittredend bureau Boondoggle, kondigde Leo Burnett Brussel aan dat het voortaan het communicatiebudget van ICI PARIS XL voor België en Nederland zou beheren, alsook dat voor de vijf winkels in Luxemburg en de twee in Duitsland.
 
Yves Van Landeghem, Managing Partner & Strategy Director van Leo Burnett: “De vraag tijdens de pitch was de herlancering van een merk dat iedereen kent en dat prat kan gaan op hele sterke getrouwheidscijfers. Tegelijk is het een merk dat iedereen zich slechts bij bepaalde gelegenheden herinnert, om leuke cadeautjes voor een interessante prijs te vinden. Denk maar aan de eindejaarsfeesten, Moederdag, Valentijn, Vaderdag of verjaardagen. Op zulke data is het vreselijk druk in de winkels, de mensen staan aan te schuiven zonder dat ze de tijd of de kans krijgen om te profiteren van de ervaring van de verkoopsters. Die weten niet waar ze het eerst moeten aan beginnen, maar hebben wel allemaal een diploma als schoonheidsspecialiste. Dat was precies wat we in de campagne wilden benadrukken, en meer bepaald het resultaat van deze vakkennis, om het merk te herpositioneren als een schoonheidsspecialist, en niet als een gewone retailer. Bovendien was het de bedoeling de klanten te overtuigen om daar volop van te profiteren buiten de feestdagen.”
 
“ICI PARIS XL wijzigt zijn positionering om het zelfvertrouwen van zijn klanten een niveau hoger te tillen”, vertelt Olivia Devuyst, Brand & Store Concept Manager bij de adverteerder. “Met die slogan willen we de klanten aanmoedigen om uit te groeien tot de beste versie van zichzelf. We willen hun vooral duidelijk maken dat zoiets als kan met behulp van kleine dingen: een parfum dat bij hen past, goedgekozen make-up, verzorgingsproducten om zichzelf in de watten te leggen… Het zijn allemaal dingen waarbij onze schoonheidsexperts kunnen helpen.”
 
‘Durf jezelf zijn’ omvat tv, radio, POS, sociale media en online. De nieuwe campagne wordt gekenmerkt door een reeks opvallende reeks citaten op fictieve producten die het zelfvertrouwen van de klanten moet opkrikken (‘Ik ben onweerstaanbaar, zelfs als ik net uit bed kom’, ‘Hij zal z’n ogen niet van me kunnen afhouden’,…).
 
Het logo onderging zelf ook een verjongingskuur om nog meer luxe en stijl uit te stralen. Het is het werk van Malherbe dat ook het nieuwe winkelconcept bedacht. “Het nieuwe logo is geïnspireerd door de grote modemerken en heeft de vorm van een etiket; het zal vaak gebruikt worden in combinatie met de slogan”, besluit de adverteerder.
 
Graag benadrukken we nog even de kwaliteit van de regie en de productie, zowel wat de beelden als wat het audiovisuele luik betreft. Het luxeregister blijft perfect gerespecteerd, zonder het merk echter onbereikbaar te maken. Een mooie krachttoer die ook… leg vraagt.






INTERVIEW

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak

Colruyt benadert multiculturaliteit vanuit holistische aanpak



DOSSIER  



CIM NRS 2018: onze analyses  


In afwachting van de een jaar geleden aangekondigde ontwikkelingen (de schatting van het bereik per dag voor de kranten, die van het bereik per nummer van de magazines en de merkbereikmeting door...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Profitability Survey 2017 : De groei was van korte duur voor de ACC-bureaus  


Naar jaarlijkse gewoonte verzamelde de Association of Communication Agencies (ACC) de financiële cijfers van zijn leden om de temperatuur van de markt te meten. Het resultaat voor 2017? Een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Forrester maant reclameholdings aan hun businessmodel te herzien  


Kan creatief ondernemerschap het businessmodel van de communicatiebureaus redden? Ted Schadler, VP Principal Analyst bij Forrester, stelt de vraag op de beroemde blog van zijn werkgever en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier