SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB swipet voor Letgo

Zondag 26 Februari 2017


DDB swipet voor Letgo
Assets :
spot Tv 'drone' spot Tv 'jacket' radio
Credits :
Client : Letgo
Contacts : Lea Abud, Federico Vazquez
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
CD : Odin Saillé
Creation : Jonas Caluwé
Creation : Sven Van Hooydonck
Creation : Ralf De Houwer
Strategy : Dominique Poncin, Philippe Gerin
Account Team : Francis Lippens, Annelies Nyns & Maria-Laura Laubenthal
PR & Press Coordinator : Kenn Van Lijsebeth
TV & Radio Producer : Brigitte Verduyckt
Film Production Company : Caviar
Director : rank Devos
Executive Producer : Ilse Joye
Producer : Geert De Wachter
Radio Production Company : Sonicville
Radio Director : Thierry Van Durme
Sound & Music : Gregory Caron

Een primeur. Van de hand van DDB Brussels dat ons wereldwijd exclusief en een dag voor de officiële verspreiding de lanceringscampagne van Letgo in onze contreien voorstelde.

Trouwe bezoekers van onze Facebook-pagina kennen Letgo al, dankzij de uitzinnige advertenties van CP+B Miami. Voor onze zeldzame fans die Letgo niet zouden kennen: het is een volledig gratis app waarmee gebruikers in enkele seconden een zoekertje kunnen plaatsen, gewoon door een foto te maken met hun smartphone. De tool gebruikt artificiële intelligentie en gezichtsherkenning. Net zoals Tinder stelt hij koopjesjagers voor om te ‘swipen’ en dan beelden te ontdekken van wat er zich aan goede zaakjes in de buurt bevindt. Letgo verzekert dat het zich onderscheidt van de concurrentie door de snelheid en het gebruiksgemak van de app.
 
“Letgo is een internationaal merk dat reeds in een aantal andere landen gelanceerd werd waaronder Nederland, Tsjechië en de VS”, aldus Odin Saillé, de CD van DDB Brussel. “Voor de lancering in België vroegen ze ons om een gepast game plan en creatie te bedenken.” Ter herinnering, DDB won het budget na competitie tegen FamousGrey en Leo Burnett.
 
“Er moest meteen een klik zijn”, vervolgt de CD. “Bij de opstart van een nieuw merk in een vreemd land moet je immers heel nauw samenwerken. Volgens hun feedback zijn we erin geslaagd om een totaalaanpak te creëren: een above the line gedeelte dat naadloos overloopt in content, meer strategische ideeën en PR.”
 
Voor het ATL-gedeelte omvat de campagne momenteel twee didactische tv-spots – die aansluiten bij de belofte dat het gaat om “de app om je spullen makkelijk online te verkopen”. Tegelijk zijn ze grappig, ook al zijn de Amerikaanse versies dat nog meer. “Elk land heeft zijn eigen strategie en da’s ook nodig”, legt Saillé uit. “Ze zijn overal omringd door een ander soort concurrenten en de affiniteit met digital is in elk land anders. Om nog maar te zwijgen over de markt van de tweedehandsverkoop, ook die is enorm verschillend per land. Kijk maar eens naar de campagnes in Tsjechië en Nederland, die verschillen enorm van die in de U.S. Ook in België was er nood aan een aanpak op maat, ook al neigt ons voorstel meer naar dat van de U.S. dan bijvoorbeeld Nederland.” Laten we dus maar wat geduld oefenen, zeker als je weet wat voor creatieve ambities en beroepsernst DDB koestert.
 
In afwachting preciseren we alvast dat de grote lancering ondersteund wordt door radio en een social medialuik. “We hebben nog flink wat munitie liggen maar veel zal afhangen van het succes van de launch. Het belangrijkste is dat we meteen een juiste TOV neerzetten, duidelijk maken waar letgo voor staat en ervoor zorgen dat mensen het proberen”, besluit de CD van DDB.
 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier