SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Duval Guillaume ‘enjoys goodbyes again’ voor Air France

Zondag 19 Februari 2017


Duval Guillaume ‘enjoys goodbyes again’ voor Air France
Assets :
video poster board
Credits :
Client : Air France Belgique
Contact : Ellen Schouppe
Agency : Duval Guillaume
Managing Director : Patrick Clymans
CD : Koenraad Lefever
CD : Dries de Wilde
Creation : Arnaud Bailly
Creation : Karel De Mulder
Strategic Director : Piet Wulleman
Account Team : Florien Vanderperren, Dorien Van Antwerpen
Designer : Laurent Lejeune
DTP : Bart Janvier
Digital Producer : Bart Callaerts
Production Company : Geronimo & Prodigious
Director : Jan Boon
Post-Production Company : Geronimo
Illustrator : Timo Meyer
Production Manager : Christ Lannoy
Public/Influencer Relation : Kathy Van Looy
Media : Maxus

Duval Guillaume bedacht een eerste grootscheepse activering voor Air France. Die moet ‘Air&Rail’ promoten, een product dat de wachttijd bij de check-in moet beperken.

In oktober meldde Duval Guillaume de winst van het budget van Air France voor een reeks activeringscampagnes in België. Doelstelling van de luchtvaartmaatschappij: nieuwe reizigers rekruteren in onze contreien.
 
Dat wil ze doen via de belofte van meer gemoedsrust en aanzienlijk meer tijd, meer bepaald voor reizigers die moeite hebben om afscheid te nemen van hun geliefden. Dankzij ‘Air&Rail’ hoef je geen twee tot drie uur op voorhand meer in de luchthaven te zijn. En vooral hoef je het niet meer te doen met de traditionele ‘Kiss & Ride’ zones op de luchthaven, waar iedereen zich altijd moet haasten. Wie vanuit Brussel met Air France vertrekt, neemt zijn vliegtuig bij wijze van spreken in het station, waar de bagage geregistreerd wordt en rechtstreeks naar de bestemming verzonden.
 
Koenraad Lefever, CD van Duval Guillaume: “Met Air France reizen is dus makkelijk en aangenaam. Om dat idee te promoten, bedachten we de ‘French Kiss & Ride’ campagne, met een zone in de ondergrondse parking van het station waar je kunt parkeren en zo uitgebreid afscheid nemen als je zelf wilt, in tegenstelling tot de gewone ‘Kiss&Ride’ zones, waar je amper twee minuten krijgt". Om je afscheid nog memorabeler te maken, werd een speciale plek geïnstalleerd in het station. Je afscheid werd er gefilmd, je kreeg het filmpje als souvenir of om te delen op sociale media.”
 
Om en rond het station Brussel-Zuid werden ook tal van posters en digitale banners voorzien die je de weg naar de French Kiss & Ride wezen. Influencers en reisbloggers werden uitgenodigd om foto’s en filmpjes te delen met hun volgers. 






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier