SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Duval Guillaume ‘enjoys goodbyes again’ voor Air France

Zondag 19 Februari 2017


Duval Guillaume ‘enjoys goodbyes again’ voor Air France
Assets :
video poster board
Credits :
Client : Air France Belgique
Contact : Ellen Schouppe
Agency : Duval Guillaume
Managing Director : Patrick Clymans
CD : Koenraad Lefever
CD : Dries de Wilde
Creation : Arnaud Bailly
Creation : Karel De Mulder
Strategic Director : Piet Wulleman
Account Team : Florien Vanderperren, Dorien Van Antwerpen
Designer : Laurent Lejeune
DTP : Bart Janvier
Digital Producer : Bart Callaerts
Production Company : Geronimo & Prodigious
Director : Jan Boon
Post-Production Company : Geronimo
Illustrator : Timo Meyer
Production Manager : Christ Lannoy
Public/Influencer Relation : Kathy Van Looy
Media : Maxus

Duval Guillaume bedacht een eerste grootscheepse activering voor Air France. Die moet ‘Air&Rail’ promoten, een product dat de wachttijd bij de check-in moet beperken.

In oktober meldde Duval Guillaume de winst van het budget van Air France voor een reeks activeringscampagnes in België. Doelstelling van de luchtvaartmaatschappij: nieuwe reizigers rekruteren in onze contreien.
 
Dat wil ze doen via de belofte van meer gemoedsrust en aanzienlijk meer tijd, meer bepaald voor reizigers die moeite hebben om afscheid te nemen van hun geliefden. Dankzij ‘Air&Rail’ hoef je geen twee tot drie uur op voorhand meer in de luchthaven te zijn. En vooral hoef je het niet meer te doen met de traditionele ‘Kiss & Ride’ zones op de luchthaven, waar iedereen zich altijd moet haasten. Wie vanuit Brussel met Air France vertrekt, neemt zijn vliegtuig bij wijze van spreken in het station, waar de bagage geregistreerd wordt en rechtstreeks naar de bestemming verzonden.
 
Koenraad Lefever, CD van Duval Guillaume: “Met Air France reizen is dus makkelijk en aangenaam. Om dat idee te promoten, bedachten we de ‘French Kiss & Ride’ campagne, met een zone in de ondergrondse parking van het station waar je kunt parkeren en zo uitgebreid afscheid nemen als je zelf wilt, in tegenstelling tot de gewone ‘Kiss&Ride’ zones, waar je amper twee minuten krijgt". Om je afscheid nog memorabeler te maken, werd een speciale plek geïnstalleerd in het station. Je afscheid werd er gefilmd, je kreeg het filmpje als souvenir of om te delen op sociale media.”
 
Om en rond het station Brussel-Zuid werden ook tal van posters en digitale banners voorzien die je de weg naar de French Kiss & Ride wezen. Influencers en reisbloggers werden uitgenodigd om foto’s en filmpjes te delen met hun volgers. 






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier