SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Friendship en Frieke Janssens haarfijn voor Haarwensen

Zondag 12 Februari 2017


Friendship en Frieke Janssens haarfijn voor Haarwensen
Assets :
'Share Your Hair' 'Ella-Louise' 'Colette' 'Ella-Louise & Colette' 'gekkebek Ella-Louise & Colette' 'Vivian' 'Yanti' 'Vivian & Yanti' 'gekkebek Vivian & Yanti'
Credits :
Photographer : Frieke Janssens
Photographer Assistant : Tim Coppens
Client : Haarwensen
Contact : Patricia Burggraaf
Agency : FRIENDSHIP
Creation : Dieter Vanhoof
Creation : Friendship
Creation : Cheriëtte Lagrouw
Creation : Dear Amsterdam
Execuitive Producer : Roxane Lemaire
Producer : Camille Cieters, Kim Kenis, Jaan Wouters
Post-Production : Annelien Debusschere
Making Of : Jose Huedo
Interviewer : Kris Vander Gracht
Models : Colette Notenboom, Yanti Vermeulen, Vivian Michailenko, Ella-Louise Gerinckx
Styling : Marieke De Pauw, Liza Babylon
Make-up : Martena Duss
Hairdresser : Annick De Jaeger, Cathy Van Gele
Film Production Company : ADULT

Friendship bedacht in samenwerking met de getalenteerde Belgische fotografe Frieke Janssens een ontroerende campagne voor de lancering van Haarwensen bij ons.

In de acht jaar dat het actief is in Nederland schonk Haarwensen al zomaar even 900 pruiken met echt mensenhaar gratis weg aan jonge Nederlandertjes die het hunne zagen uitvallen door ziekte of een behandeling. De prijs van de pruiken wordt volledig gefinancierd dankzij de giften van sponsors én echt haar dat geschonken wordt door gezonde vrouwen met een overvloedige haardos die geraakt werden door het tragische lot van de kinderen in kwestie.
 
“Omdat Haarwensen enorm veel vragen uit België kreeg, besloot de organisatie om een antenne te openen in Gent », aldus de CD van Friendship, Dieter Vanhoof, die samen met Cheriëtte Lagrouw de campagne uitwerkte. “Om ze zo snel mogelijk bekend te maken op ons grondgebied, om sponsors aan te trekken en ook haarschenksters aan te spreken, bedachten we de ‘Share your Hair’ campagne, met de waardevolle hulp van Frieke Janssens.”
 
De campagne vertrekt van een ontroerende virale video die twee patiëntjes confronteert met hun gulle schenksters. Er komt geen greintje voyeurisme aan te pas, wel tastbaar respect en een voelbare emotie: “De hoofdrolspelers in de campagne zijn Ella-Louise (7), Vivian (17) en de twee haardonoren Yanti (18) en Colette (44). Ella-Louise is door de haarziekte alopecia (kaalhoofdigheid) gedeeltelijk kaal. Zij heeft deze ziekte al vanaf haar geboorte, waardoor ze anders is dan de rest van haar leeftijdsgenootjes. De inmiddels zeventienjarige Vivian krijgt door chemobehandelingen niet al haar haren terug. Ondertussen is zij genezen verklaard, maar de ziekte en de behandeling hebben hun sporen achtergelaten. De twee vrijwilligers Yanti en Colette lieten speciaal voor dit project maar liefst 30 centimeter van hun haren knippen. Dit is de lengte die minimaal nodig is om een pruik te maken. In de campagne zie je terug hoe zij symbolisch hun haren schenken aan Ella-Louise en Vivian.” Pakkend.
 
De video wordt online verspreid, om te beginnen via de sociale netwerken, maar ook in de kapsalons in Vlaanderen. ‘Share Your Hair’ omvat ook een reeks portretten van de duo’s uit de video die prachtig gefotografeerd werden door Frieke Janssens. Deze beelden die verkocht zullen worden om nieuwe pruiken te financieren, vereeuwigen niet alleen de vreugde van de kinderen, maar ook van de schenksters die duidelijk blij zijn met hun nieuwe kapsel (of door hun goede daad). In elk geval kunnen we alleen maar zeggen: bravo!






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier