Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

TBWA doet meer voor Telenet

Vrijdag 16 December 2016

TBWA doet meer voor Telenet

TBWA Brussels eindigt het jaar in schoonheid met een nieuwe, uitstekende campagne voor Play More van Telenet. Die omvat een verzorgde imagospot, een Messenger bot en een Facebook 360°-app die alle filmfans en serieliefhebbers zal aanspreken.

“Onvergetelijke verhalen die je sowieso bijblijven, een sterk aanbod, twee exclusieve zenders, vier extra’s in allemaal verschillende genres, een ongelooflijk team cinefielen, met onder andere Erik Van Looy en Lieven Trio… Sinds 16 december brengt Play More nog meer entertainment van wereldniveau”, aldus het persbericht van Telenet.
 
Om dat aan het grote publiek duidelijk te maken leefden de creatieven van TBWA Brussel zich eens goed uit. Te beginnen met televisie, waarvoor ze een productie van 50’’ maakten die niet hoeft onder te doen voor de series en kaskrakers die ze aanprijst. Behalve het budget dan misschien. De productie is het werk van Czar, in een regie van Joe Vanhoutteghem. Het verhaal? Een man jogt door de stad en ziet in alles wat hij tegenkomt een verwijzing naar de series en films die uitgezonden worden op Play More. Baseline: ‘Some Watch TV. I Play More.’
 
Dan is er ook Mr. More, een bijzonder praktische app die werkt met Facebook Messenger. “Bovenop een ongelooflijk team van cinefielen met onder andere Erik Van Looy en Lieven Trio, kunnen abonnees zich voortaan ook laten leiden door de app”, vertelt TBWA Brussels. « Mr. More begint de dialoog met enkele zeer doelgerichte vragen, waarna hij de beste suggesties voor hun voorkeuren aanraadt.” Deze Messenger bot die gebaseerd is op machine learning technieken zoals die op punt gesteld werden door Froomle, is een première voor België, onder de naam ‘playmorebe’ te vinden in Messenger. 
 
Tot slot ontwikkelde TBWA ook een 360°-fotoin Facebook. Die is gebaseerd op de tv-spot en barst van de verwijzingen naar meer dan 30 films en series. Een hele uitdaging voor alle liefhebbers om ze allemaal terug e vinden. Als je daar niet in slaagt, weet je wat je te doen staat: ‘See More. Play More’, zoals de baseline van Telenet belooft. 
Assets :
Credits :
  • Client : Telenet
  • Contacts : Femke De Roo, Filip Nuyts, Kris Bloemen, Jorgen Vranken, Inge Van Der Haegen, Marijke Vissers
  • Agency : TBWA
  • CD : Jan Macken
  • CD : Gert Pauwels
  • CD : Bout Holthof
  • Creation : Tony Naudts-Ducene
  • Creation : Paul Van Oevelen
  • Creation : Peter Souter
  • Creation : Chiara De Decker
  • Creation : Greg van Buggenhout
  • Creation : Ann Vanminsel
  • Creation : Derek Brouwers
  • Creation : Jeroen Govaerts
  • Creation : Sven Pede
  • Creation : Louise Windels
  • Account Team : Jochen De Greef, Joachim François, Max Fauconnier, Virginie Hayet
  • Strategy : Rindert Dalstra, Bert Denis, Gunther Van Lany
  • Designer : Hendrik Everaerts, Estelle Vanduynslaeger, Vincent De Boeck
  • TV Poducer SAKE : Mieke Vandewalle, Cindy De Mooter
  • Director : Joe Vanhoutteghem
  • Executive Producer : Eurydice Gysel
  • Producer : Lander Engels
  • DOP : Menno Mans
  • Post-Production Cy : Czar & SAKE
  • Editor : Dieter Diependaele
  • VFX Projection Operators : Stijn Van Assche, Robin De Praetere
  • VFX Projection Dragon : Jan Snoekx - Xiola
  • Online Editor : Enzo Piccinato
  • Grading : Joost Van Kerckhove
  • Music : Tim Vanhamel
  • Sound : Jan Pollet
  • Mediabuying PhD : David Driesmans
  • Technical Director : Stijn Dupas
  • Digital Project Manager : Wannes Vermeulen
  • Recommendation Engine : Froomle
  • Designer : Victor Wilmot & Olivier Verbeke, Hendrik Everaerts, Estelle Vanduynslaeger, Vincent De Boeck