SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

FamousGrey herneemt de Sound of Music voor de NMBS

Woensdag 7 December 2016


FamousGrey herneemt de Sound of Music voor de NMBS
Assets :
radio radio print
Credits :
Client : SNCB - NMBS
Contacts : Jean-Pierre Havelanghe, Jochen Van Rooy
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Jérémie Goldwasser
CD : Ad Van Ongeval
Creation : Jolien Elegeert
Creation : Luc Shih
Creation : Anne-Cécile Collignon
Project Leader : Annick Danckers
Brand Leader : Naïké Van Hulle
Business Director : Carola Michiels
RTV-Producer : Emily Ramant
Radio Production Company : Sonicville
Illustrator : Kristoff Luycks
DTP : Emilie Boudart

FamousGrey stond in voor een uitstekende eindejaarscampagne voor de NMBS. Doelstelling: eraan herinneren dat er niks beter is tegen de stress bij het kerstshoppen dan het openbaar vervoer te gebruiken. De campagne wordt vooral gevoerd via radiospots in de vorm van een musical.

Geef toe, een uitstekende (of een goede) radiocampagne kom je niet elke week tegen. Als we dus een (uitstekende) campagne in onze mailbox krijgen, is er niet veel overredingskracht nodig om het als Campagne van de Week te zetten! Het mirakel is te danken aan FamousGrey voor NMBS.

“De eindejaarsfeesten naderen met rasse schreden en dus ook de euforie van het kerstshoppen”, aldus het beroemde bureau. “Maar kerstshoppen betekent ook eindeloze files en parkeerellende. Om vlotter te kunnen kerstshoppen biedt NMBS daarom de mogelijkheid heen en terug naar elke Belgische stad te reizen voor maar 10 euro en dat elk weekend van december en alle dagen van de kerstvakantie.”

Kortom, een mooi cadeau en de creatieven van FamousGrey beslisten dat het een mooie verpakking verdiende. De radiospots werden opgenomen zoals een musical en leggen op een grappige manier de situatie van de automobilisten uit die op weg zijn om kerstaankopen te doen. Zo hoor je een autobestuurder uit volle borst zingen dat hij al zijn tijd verliest in het verkeer, terwijl een andere autobestuurder zich al neuriënd voorstelt dat ze een geheime parkeerplaats kent…

Het resultaat is puur luistergenot en dat in de twee talen. De Franstalige acteurs moeten voor een keer niet onderdoen voor hun Nederlandstalige collega’s wat betreft hun vocale prestaties. De productie is het werk van Sonicville.

Op het programma staat eveneens een printadvertentie in Metro die ook wordt verspreid via de kanalen van de NMBS. Zonder muziek helaas.    






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier