Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

BBDO & Co all-in voor Proximus

Dinsdag 18 Oktober 2016

BBDO & Co all-in voor Proximus

BBDO, Just Agency, Altavia-ACT* en Demonstr8 ontwikkelden gezamenlijk de lanceringscampagne van Tuttimus, het nieuwe aanbod voor iedereen van Proximus. Het is als we de campagne mogen geloven een wereld van overvloed en het sterkste all-in pack op de markt…

“Twee jaar geleden lanceerden we het nieuwe merk Proximus en beloofden we mensen dichtbij te brengen bij wat voor hen belangrijk is”, aldus luidde de introductie van Dominique Leroy, CEO van Proximus, op de persconferentie van de lancering. “Door het samenbrengen van vast, mobiel en ICT waren we de eerste speler op de Belgische markt die convergente packs (de combinatie van vaste en mobiele diensten) aanbood. De lancering vandaag van ons nieuwe pack is een tweede mijlpaal in het verder waarmaken van onze merkbelofte. Met ons nieuwe aanbod bieden we onze klanten een totaalervaring volgens hun eigen goesting, waarmee ze thuis en onderweg zonder zorgen kunnen bellen, surfen, televisie kijken en werken.”

“Proximus stelt een volledig nieuw pack voor het grote publiek voor”, preciseert BBDO. “Bij Tuttimus vind je mobiele abonnementen, Proximus TV, internet en vaste lijn. Tuttimus is de meest complete all-in op de markt met veel voordelen: een hoop mobiele data en onbeperkt internet thuis, onbeperkt gebruik van je favoriete app, je favoriete tv-bundel gratis (Sport, Wanagogo of MS Pass), onbeperkt vast en mobiel bellen én als kers op de taart: 3 maanden Netflix cadeau.”

BBDO, Just Agency, Altavia-ACT* en Demonstr8 kregen aldus het idee om in de campagne Tuttimus voor te stellen als een microkosmos met 4 continenten: internet, social media apps, tv en telefonie. Het grote ijsje met overdreven veel bollen stelt het onbeperkte internet voor. Ballonnen in de vorm van smileys staan voor de social media apps. TV vind je terug in de gigantische doos popcorn.

Alles werd samengebald in een tv-spot van 35” die wordt gepresenteerd als een videoclip die de kijker meeneemt naar de miniplaneet. Daarop volgt een duospot van 15 seconden die de vier iconen uit de film uitlegt. Verder bestaat de campagne uit printadvertenties, een uitgebreid affichageluik en uit online met het platform www.proximus.be/tuttimus en een omvangrijk digitaal plan dat uitgewerkt werd door Just Agency om zo alle verschillende doelgroepen te bereiken. Altavia-Act* maakte tot slot al het materiaal voor het maandelijkse Proximus-magazine en voor de Proximus-verkooppunten. De baseline van de campagne luidt 'Ieder zijn goesting'. 
Assets :
Credits :
  • Client : Proximus
  • Contacts : Alex Thoré, Muriel Houtermans, Sophie De Nys, Emmanuelle Puttemans
  • Agency : BBDO Belgium
  • CD : Arnaud Pitz
  • CD : Sebastien De Valck
  • CD : Jan Dejonghe
  • Creation : Gregory Verheyleweghen
  • Creation : Gaëtan Gomez Garcia
  • Strategy : Sofie Verstreken
  • Design Director : Eric Leurquin
  • Designers : Jorrit Michiels, Davy Dooms, Frank Schouwaerts
  • Account Team : Kristof Persoons, Margot Van Daele, Isabel Demuynck, Antoine Bouvy, Vera Heyman, Sophie Glotz
  • Agency : Just Agency
  • Creation : Youri Loedts
  • Account Team : Olivier Van Duyse, Morgane Brewaeys, Gert Baudoncq
  • Agency : Altavia Belgium
  • Creation : Stefano Di Felice
  • Account Team : Jean-Yves Claes, Ariane Peters, Bérengère Ooms, Hélène Gahide, Kim Recour
  • Agency : Demonstrat 8
  • 3D : Artbox
  • Director : Sven Super
  • Film Production Company : In Case of Fire