SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Havas rekruteert bakoma?s voor Tiense Suiker

Vrijdag 21 Maart 2014


Havas rekruteert bakoma?s voor Tiense Suiker
Assets :
online spot Facebook print
Credits :
Film Production Company : The Film Makers
Producers : Geert Geuten, Zeger Smedts
Film Producer : Emeline Fouya
Traffic Manager : Regine Heymans
Art Buyer : Iris Weverbergh
Camera : Nicolas DeBorchrave
Make-Up : Esther Wauters
Photographer : Jente Boone
Facebook Design & Development : Boondoggle Leuven
Client : Tiense Suikerraffinaderij /Raffinerie Tirlemontoise
Contacts : Geert Van Aelst, Dominique Demets
Agency : Havas Brussels
Account Team : Ellen Sonck, Denis Vandercruyssen
CD : Jorrit Hermans
CD : Tom Loockx
Creation : Yana Gestels
Creation : Matthijs De Block
Creation : Kevin Timmermans
Creation : Grégory Noël
Creation : Nathalie Wlostowski
Creation : Pieter van Leuven
Head of Strategy : Stéphanie Zimmermann
Graphic Designer : Nathalie Wlostowski
Head of Digital : Yann Balbaert
Film Production Company : MoJuice

Havas Worldwide Brussels en Boondoggle (voor het online luik) maakten een nieuwe campagne voor Tiense Suiker. Na de ondertussen beroemde T-Man is het nu tijd voor de bakoma’s.

Jorrit Hermans, executive creative director bij Havas: “Tiense Suiker wil zich positioneren als een facilitator, en niet meer alleen als een suikerfabrikant. Het merk wil met andere woorden meer deel uitmaken van het dagelijks leven van de mensen door aan te tonen dat het veel meer is dan een klontje suiker dat je achteloos in je koffie doet. Tienen staat ook voor een universum en producten die mensen in staat stellen creatief te zijn en hun passie voor bijvoorbeeld gebak tot uiting te brengen. Het merk wil inspireren, dichter bij de mensen staan en bereikbaarder zijn, als een familielid…”.
 
Daarom werd in 2011 de ondertussen beroemde T-Man in het leven geroepen en is het vandaag de beurt aan twee sympathieke oma’s, eentje voor elk landsgedeelte, die elk dol zijn op bakken. “Bovendien kwamen we op het idee om de zondagsbakkers een live online hulplijn aan te bieden”, aldus de CD. Op de Facebook-pagina van de adverteerders wachten twee bakoma’s vier zondagen op rij, in afwachting van de hulpkreten van bakkers die met een probleem zitten of op zoek zijn naar de ultieme tip voor geslaagde lekkernijen. “Onze bakoma’s geven online hun slim advies, afwisselend in elke landstaal. Mensen die contact willen opnemen met een bakoma, moeten eerst een 0800-nummer vormen, waarna ze met bakexpertes kunnen communiceren. Ofwel beantwoorden die de vragen meteen (meer bepaald als de bakoma al bezig is met een andere beller), ofwel worden ze doorverbonden met de bakoma. Die geeft live advies vanuit haar eigen keuken en kan dus haar uitleg demonstreren als dat nodig is.”
 
Jorrit Hermans preciseert nog dat de rekrutering van de bakoma’s meer dan twee maanden geduurd heeft. Het was niet de bedoeling professionals onder de arm te nemen, wel een beroep te doen op echte oma’s die op zondag voor hun kinderen en kleinkinderen bakken. Ultieme bedoeling: de traditie en kennis van Tiense Suiker op het domein in kwestie versterken.
 
De traffic naar de Facebook-pagina wordt gegenereerd door twee virale video’s. Tegelijk wordt een advertentie verspreid, meer bepaald in de nationale dagbladpers. “We rekenen ook op mondelinge reclame en PR”, besluit Jorrit Hermans. “De organisatie van de actie heeft meer dan zes maanden gevraagd. We hebben bijvoorbeeld veel videotests gevoerd om ons ervan te verzekeren dat er tijdens de live contacten geen technische problemen zijn. Wat dat betreft, was MoJuice een waardevolle hulp.






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier