SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV United wordt opnieuw kind voor Kind en Gezin

Dinsdag 11 Oktober 2016


LDV United wordt opnieuw kind voor Kind en Gezin
Assets :
video
Credits :
Client : Kind en Gezin
Contact : Frank Van Swalm
Agency : LDV United
CD : Kristof Snels
Creation : Thomas Thysens
Creation : Ine Verhaert
Strategy : Zita Theunynck
Account Team : Evi Messagie, Marieken Maes
Film Production Company : Fisheye
Director : Willem Mertens
Producer : Sarah Verhofstadt

LDV United creëerde een unieke sensibiliseringscampagne voor Kind en Gezin. Die doet een beroep op virtual reality en wil de medewerkers van crèches en kinderdagverblijven bewustmaken van de potentiële gevaren die ze hun kwetsbare kostgangertjes vaak onvrijwillig en onbewust doen lopen.

Marieken Maes, Accountmanager bij LDV United: “Kind en Gezin vroeg ons om na te denken over een manier om de kinderverzorgsters en de crècheverantwoordelijken in Vlaanderen te sensibiliseren voor het feit dat ondanks al hun inspanningen en hun professionele aanpak, er geen nulrisico bestaat, zolang het om jonge kinderen gaat. Wat je ook doet om hun veiligheid te garanderen, er zijn altijd onvoorziene factoren. Daarom is het belangrijk regelmatig te herinneren aan de gebruikelijke voorzorgen. Het probleem is dat al die vakmensen die elementaire veiligheidsregels per definitie kennen, of in elk geval denken te kennen. Testen is geen goede raadgever op dit vlak, dus hadden we een krachtig middel nodig om ze opnieuw voor hun verantwoordelijkheden te stellen.”
 
De creatieven Thomas Thysens en Ine Verhaert vonden dat in de nieuwe technologieën. “We dachten dat de beste manier om deze vakmensen te sensibiliseren erin zou bestaan ze in de huid te laten kruipen van de kinderen voor wie ze zorgen”, aldus eerstgenoemde. “Dat is nu mogelijk, dankzij virtual reality. Met de kostbare hulp van Fisheye hebben we een spot gemaakt die de kijker onderdompelt in de realiteit van een crèche, gezien door de ogen van zijn kostgangertjes. Dat was een uitdaging van formaat die een hoop voorbereid werk vroeg. Fisheye moest oplossingen op maat bedenken om het project letterlijk tot leven te brengen.”
 
We kregen de kans om de productie met de vereiste Oculus Rift te bekijken en we kunnen je garanderen dat het resultaat beantwoordt aan de ambities. En dat het leven van onze kroost allesbehalve zonder gevaar is in de crèche. Gevoelige zielen zijn gewaarschuwd… de kans dat je net als wij zeeziek wordt is reëel. “Het is een unieke ervaring”, besluit Marieken Maes. “We laten onze doelgroep ze beleven tijdens workshops die we regelmatig zowat overal in Vlaanderen organiseren en waarbij de deelnemers ‘krimpen’ tot op kinderhoogte. Ze kruipen door de crèche, hun luiers worden ververst, er wordt met hen gespeeld, ze worden in bed gestopt, enzovoort. Na de film worden ze gevraagd naar de eventuele gevaren. Vaak hebben ze die niet opgemerkt, omdat ze te sterk onder de indruk zijn van de ervaring en moeten ze een tweede keer kijken. Wij passen, alvast, dank u wel… 






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier