SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Havas creëert de beste vriend voor White Night en Vinum&Spiritus

Woensdag 21 September 2016


Havas creëert de beste vriend voor White Night en Vinum&Spiritus
Assets :
sticker sticker sticker sticker sticker
Credits :
Client : White Night – Vinum et Spiritus
Agency : Havas Brussels
CD : Stéphane Daniel
CD : Hugo Battistel
Creation : Yannick Pringels
Creation : Antoine de Bellefroid
Creation : Marianne & Zoé
Strategy : Mélanie Dalla-Riva
Project Leader : Julien Thonet, Charlotte Van hoecke
DTP : Tristan Meurice

Havas ontwikkelde een sensibiliseringscampagne voor White Night en Vinum&Spiritus. Daarin maken we kennis met Bill die net zoals zijn vriend Bob de zware taak heeft om jongeren ertoe aan te zetten minder te drinken.

“Zoals heel wat andere landen heeft België te maken met problemen inzake onverantwoord alcoholgebruik”, aldus Havas. “Zo vraagt ‘binge drinking’ bij minderjarigen – een bijzonder kwetsbare doelgroep - bijvoorbeeld onze bijzondere aandacht. Om deze twee problematieken onder de aandacht te brengen vroegen buurtwinkelketen White Night en beroepsvereniging Vinum&Spiritus ons om een sensibiliseringscampagne te creëren.”
 
Om die te belichamen lieten de creatieven zich inspireren door ‘Be like Bill’, een bij jongeren erg populaire meme. Net zoals de beroemde Bob is Bill de coole vriend die dezelfde taal als onze jongeren spreekt, met dezelfde attitude en dezelfde dubbelzinnigheden. Hij sensibiliseert de jongeren op een grappige manier en vermijdt zoals blijkt uit de bijgevoegde creaties elke vorm van betutteling. Het leidde tot de creatie van een aantal stickers, wobblers, postkaarten en boodschappentassen die uitgedeeld worden op de twintig verkooppunten van White Night, verspreid over de zestien Brusselse vestigingen en de vier in Waals-Brabant. Natuurlijk hoort er ook een sociaal luik bij.
 
“Er is ook een opleiding van het verkooppersoneel gepland om hen te helpen de consumenten te informeren en gevoelige situaties te beheren”, preciseert het bureau nog. “De strategie van de campagne berust op het delen van informatie binnen de community van de jongeren en jonge volwassenen. Bill richt zich tot hen met hun codes en hun taal. Bill zegt niet wat je moet doen. Bill geeft geen bevelen, hij geeft raad. Bill is een coole kerel, zen, grappig en anti-conformistisch. Hij volgt geen hypes, maar iedereen luistert naar hem als hij bruikbaar advies geeft.”
 
Havas zegt er nog bij dat ‘Bill’ een lokale campagne is die het potentieel heeft om aan intensiteit te winnen en een andere dimensie te verwerven via nauwe samenwerkingen met de overheid, scholen, politiediensten, ziekenhuizen en andere belangrijke spelers in het lokale leven. “Er is momenteel geen einddatum voorzien. De campagne is flexibel, moduleerbaar en zal mettertijd evolueren naargelang de gelegenheden die zich voordoen. Zoals studentenevenementen, als Saint-V, de 24 u van LLN of andere events die de doelgroepen in kwestie op de been brengen.” 






INTERVIEW

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo):

Adeline d'Ursel en Gilles Parmentier (Studio Gondo): "Ons laboratorium staat ten dienste van merken, kunstenaars en creatieve ondernemers"



DOSSIER  



Het CIM van de volgende generatie  


Hebben JIC’s (Joint Industry Committees) zoals het CIM nog een toekomst? En hoe ziet die er dan uit? Er werden tijdens het eerste trimester van het nieuwe jaar heel wat vragen gelanceerd binnen en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AI en marketing: wat zijn de mogelijkheden en ambities voor de toekomst?  


Nog maar eens een artikel over artificiële intelligentie, hoor ik je al zeggen. En inderdaad, van de grootste optimisten tot de ergste pessimisten, iedereen doet zijn zegje over dit onderwerp....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wim Vermeulen (Dentsu Aegis Network): "We zijn toe aan een herziening van het marketingvak"  


Wim Vermeulen schreef met ‘Marketing voor de Mad Men van morgen’ een uitermate bevattelijk en actueel boek over hoe marketeers hun merk in de markt moeten zetten in een postdigitale wereld met een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier