SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB/IKEA : "Meet the stars of the new IKEA catalog"

Woensdag 24 Augustus 2016


DDB/IKEA :
Assets :
'Ontmoet de sterren uit de IKEA catalogus'
Credits :
Client : IKEA Belgium
Contacts : Miguel Aguza, Christine Vermorgen, Peter Jongert
Agency : DDB Brussels
CD : Peter Ampe
CD : Odin Saillé
Creation : Ralf De Houwer
Creation : Jonas Caluwé
Copy Fr : Jonathan d'Oultremont
Strategy : Dominique Poncin
Account Team : Francis Lippens, Annelies Nyns, Maria-Laura Laubenthal
PR & Press Coordinator : Kenn Van Lijsebeth
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Film Production Company : Caviar
Director : Amir Farhang
Executive Producer : Ilse Joye
Producer : Geert De Wachter

Voor de lancering van de nieuwe IKEA-catalogus creëerde DDB Brussels een echt juweeltje voor de Zweedse meubelgigant. Op het programma: een tv-, bioscoop- en virale spot van 2’20’’. Die werd opgenomen in de coulissen van de fotoshoot van ’s werelds meest gelezen publicatie na de Bijbel.

Meer dan 200 miljoen (de adverteerder wil het precieze cijfer niet bekendmaken)… dat is het astronomische aantal exemplaren, of tenminste aantal mensen, dat de nieuwste editie van de beroemde catalogus van IKEA wereldwijd in handen zal krijgen. Daarmee is het een van de meest gelezen en bekeken publicaties ter wereld. Dat is de creatieven van DDB Brussels, Ralf De Houwer en Jonas Caluwé, niet ontgaan, zoals blijkt uit de tv-, bioscoop- en virale spot die ze voor de gelegenheid bedachten. In beeld: de coulissen van de fotosessie voor de productie van de IKEA 2017 catalogus, met in de hoofdrol de figuranten die doen alsof ze heuse sterren zijn.
 
“Met zoveel exemplaren die verspreid worden in de vier windstreken, is IKEA een van de meest gelezen publicaties ter wereld”, bevestigt Account Director, Francis Lippens. “Het is dus heel normaal dat de verwachtingen van de geselecteerde modellen heel hoog liggen. Ze dromen hardop van een nieuwe carrière op televisie, als model of in de film. Daarom maken ze zich klaar voor een leven in de spotlights.”
 
“Al wie de catalogus ooit al opengeslagen heeft, weet echter dat die in de eerste plaats ontworpen is om de verschillende meubels van het gamma te tonen”, vervolgt CD Odin Saillé. “De modellen zijn alleen maar aanwezig om de meubelen beter tot hun recht te laten komen. In feite zijn ze zelfs nooit herkenbaar: hun gezichten worden vervaagd, ze zijn maar deels zichtbaar of worden langs de achterkant gefotografeerd.”
 
Een dikke pluim voor DDB én voor Caviar, alsook voor de regisseur Amir Farhang, eerstgenoemden voor hun onberispelijke productie en casting, laatstgenoemde voor zijn verbluffende regie. En we willen uiteraard ook de acteurs feliciteren: ze zouden het verdienen dat deze 2’20’’ snel evenveel views haalt op YouTube als de meubelbijbel op papier…






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier