SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Saatchi & Saatchi ontwikkelt interactieve campagne voor Belfius

Donderdag 28 Juli 2016


Saatchi & Saatchi ontwikkelt interactieve campagne voor Belfius
Assets :
website
Credits :
Client : Belfius
Contacts : Mieke Debeerst, Caroline Lambert
Agency : SAATCHI & SAATCHI BELGIUM
CD : Niels Schreyers
Creation : Sebastiaan Dessaux
Creation : Yannick De Haes
Managing Director : Christina Lemahieu
Account Team : Valérie Vanheygen, Kim Devos
Digital Producer : Ismael Bellarbi, Bart Vermijlen
PR Director : Kathy Van Looy
Web Design/Graphics : This Page
Digital Production Company : This Page
Film Production Company : Soulvizion
Post-Production : Soulvizion
Sound Production : Soulvizion

Om de Belfius Direct Mobile app op een speelse manier in de kijker te zetten, besloten Saatchi & Saatchi Belgium en Belfius de klanten en niet-klanten een totaal nieuwe interactieve ervaring aan te bieden. 

Hiervoor gingen ze een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies, die momenteel hoge toppen scheert met zijn nieuw nummer “Beautiful Life”. In de bijhorende videoclip is een man te zien die terugreist in de tijd om zo een uniek moment uit zijn leven opnieuw mee te maken. Via de mobile app kan je zelf het verloop van de romantische videoclip bepalen. Een uniek gegeven in de Belgische muziekindustrie.
 
De toevoeging van interactiviteit in videos zorgt ervoor dat videos langer én beter bekeken worden, aangezien de kijker zelf kan beslissen wat hij wil zien. Met dit in gedachten bedacht reclamebureau Saatchi & Saatchi Belgium een interactieve campagne voor bankverzekeraar Belfius. Hiervoor gingen ze een samenwerking aan met de Belgische DJ-producer Lost Frequencies (Felix De Laet), die in 2014 internationaal doorbrak met zijn remix van “Are you with me”. Zijn nieuwste single “Beautiful Life” kwam uit begin juni, en is ondertussen al een enorme hit. In de clip is een man te zien die terugreist in de tijd en het moment herbeleeft waarop hij zijn vrouw leerde kennen. Saatchi & Saatchi nam met De Laet en een aantal acteurs verschillende versies van de videoclip op. Via de Belfius app kan de gebruiker zelf bepalen hoe het liefdesverhaal telkens verdergaat.

De campagne richt zich vooral tot jongeren en legt de link met het hoge gebruiksgemak van de Belfius app en de features die met reizen te maken hebben. Doel is klanten en niet-klanten een totaal nieuwe interactieve ervaring bieden via een echte love story, om zo het menselijk aspect en gebruiksgemak maximaal aan bod te laten komen.






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier