SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis steunt de ALS Liga met 2dehandsvoorals.be

Dinsdag 28 Juni 2016


Publicis steunt de ALS Liga met 2dehandsvoorals.be
Assets :
video website print print print
Credits :
Client : Ligue SLA - ALS Liga
Agency : Publicis Brussels
CD : Tom Berth
CD : Geert De Rocker
Digital CD : Naïm Baddich
Creation : Eva De Jonckheere
Creation : Catheline Leroy
Creation : Tom Berth
Creation : Geert De Rocker
Creation : Koen Mortier
Copy : Wim Corremans
Account Manager : Fréderic Sodermans
Digital Producer : Tanguy De Kelver
Graphical Designer : Christophe Vantricht
Webdesigner & Developer : Jeremie Acquisto
Banner Production : Digital Craftsmen
Art Buyer : Victoire Kaiser
Agency TV Producer : Marc Van Buggenhout, Tuyen Pham
Film Production Company : Czar
Director : Koen Mortier
DOP : Toon Aerts
Executive Producer : Eurydice Gysel
Producer : Jelle Robbeets
Post-Producer : Bieke De Keersmaecker
Editor : Robin De Praetere
Music : Warner Music
Photographer : Jef Boes
Photographer : Koen Mortier
Agency Radio Producer : Monique Sampermans
Radio Production Company : Cobra

Publicis Brussels ontwikkelde een krachtige en zeer pakkende sensibiliseringscampagne voor de ALS Liga. Het idee? Een aantal patiënten gingen ‘gewoon’ akkoord om de persoonlijke spullen die ze sinds ze aan de – ongeneeslijke – spierziekte lijden niet meer kunnen gebruiken. Hartverscheurend.

Van een tennisoutfit tot een gereedschapskist en een gesigneerd voetbaltruitje tot een snowboard of een auto… Een solidair gebaar dat steun verdient op de voor de gelegenheid ontwikkelde webshop www.2dehandsvoorals.be.
 
“ALS staat voor Amyotrofische Laterale Sclerose en kan omschreven worden als een ziekte die het lichaam vanaf de nek volledig lamlegt. De spieren sterven af zodat bewegen, spreken, slikken en uiteindelijk ook ademen onmogelijk wordt. Alle zintuiglijke en geestelijke vermogens blijven nagenoeg volledig intact. ALS-patiënten raken gevangen in hun eigen lichaam, zonder enige kans op vrijlating. ALS doodt binnen gemiddeld 33 maanden”, legt de ALS Liga uit.
 
“ALS-patiënten verliezen in sneltempo de controle over hun spieren », aldus Publicis. « Veel van hun spullen kunnen ze daardoor al snel niet meer gebruiken. Daarom pakken we uit met een campagne die je daar op zijn zachtst gezegd even bij stil doet staan. De campagne wordt gelanceerd ter gelegenheid van 21 juni, Wereld ALS-dag. »
 
De campagne ging van start op 20 juni en omvat een pakkende tv-spot, radiospots en banners op 2dehands.be. De radiospots waren het werk van Cobra, terwijl de beelden te danken zijn aan fotograaf Jef Boes en regisseur Koen Mortier (Czar).
 
“Het geheel verwijst door naar de webshop, waar de spullen die de patiënten niet meer gebruiken te koop aangeboden worden”, besluit Publicis. “Hij werd ontworpen in samenwerking met 2dehands.be. De opbrengst wordt volledig doorgestort aan het wetenschappelijk onderzoek. De vreselijke werkelijkheid van de ziekte wordt meteen duidelijk op het platform: iemand biedt zijn gereedschapskoffer aan, een andere patiënt zijn thuiszorgbed. Zo strijden ze verder tegen ALS, ook al zijn ze er zelf niet meer.”
 
Nog even preciseren dat iedereen de actie kan steunen door voorwerpen te kopen in de webshop, maar ook door zijn eigen spullen te verkopen ten voordele van de ALS Liga. Hoe dat moet, ontdek je in de webshop. 






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier