SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis brengt Roemeense houthakkers aan het huilen voor Agent Green

Dinsdag 17 Mei 2016


Publicis brengt Roemeense houthakkers aan het huilen voor Agent Green
Assets :
'Tears For Trees' website
Credits :
Client : Agent Green
Contact : Gabriel Paun
Agency : Publicis Brussels
CD : Tom Berth
CD : Geert De Rocker
Digital CD : Naïm Baddich
Creation : Marc Richard Vander Heyden
Creation : Kermit Cota
Copy : Maarten De Maayer
Graphic Designer : Christophe Vantricht
Digital Producer : Tanguy De Kelver
Web Development : Everything is Fun
Web Design : Christophe Vantricht, Jérémie Acquisito
Account : Amandine Clio
Strategic Planner : Philippe Gérin
Film Production : Muna Baradi

Dankzij het netwerk kreeg Publicis Brussels de kans om zijn schouders te zetten onder ‘Tears for Trees’, een project voor Agent Green, een NGO die in 2009 opgericht werd in Roemenië en onderzoek voert naar milieumisdaden. Die worden in kaart gebracht om oplossingen te zoeken en de natuur beter te beschermen.

“Tears for Trees is een kruistocht tegen illegale kapping van de laatste bossen in Roemenië”, aldus de NGO. “Onze missie begon met de eerste kettingzaagolie die de houthakkers aan het huilen brengt over het lot van de bossen.”

De olie in kwestie werd ontwikkeld op basis van ingrediënten die je ook terugvindt in traangassprays. Als je die bij de benzine voegt, ontstaat er een chemische reactie zodra je de kettingzaag aanzet. De rook die als dusdanig vrijkomt, heeft hetzelfde effect als traangas: bij het geringste contact met de ogen, krijgt de houthakker tranen in de ogen.

“We deelden gratis stalen van ‘Tears for Trees’ uit in de lokale Roemeense winkels in de buurt van kwetsbare bossen, op plaatsen waar de houthakkers gewoonlijk hun olie en brandstof kopen”, vertelt Publicis. “De verpakking werd speciaal ontworpen om de houthakkers te misleiden. Nadat ze het e ect van de olie ervaren hebben, leert een aandachtige analyse van de verpakking hun dat er op de achterkant van de es een sensibiliserende boodschap staat.”

De ONG besluit: “Natuurlijk weten we dat er meer nodig is dan tranen om ontbossing tegen te gaan. We moeten de dingen grootser zien, met betrokken teams op het terrein die de illegale kappingen opsporen en aangeven. Daarom hebben we ook een online shop gecreëerd. Daar kunnen de teams op het terrein gesteund worden, door het materiaal dat ze nodig hebben te nancieren: ‘Tears for Trees’ olie, GPS-trackers, bewakingscamera’s voor buiten, rugzakken, enzovoort.” Je ontdekt alle details via www.tearsfortrees.org.

Nog even de aandacht vestigen op de hashtag #tearsfortrees: die vermeld je iedere keer je een boom redt door over het onderwerp te communiceren via de sociale media. 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier