SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis houdt zich bezig met wat echt telt voor Orange

Dinsdag 10 Mei 2016


Publicis houdt zich bezig met wat echt telt voor Orange
Assets :
spot Tv 'family' spot Tv 'home' spot Tv 'fun' spot Tv 'home' spot Tv 'fun' iConic Digital Billboard 'fun' iConic Digital Billboard 'home' iConic Digital Billboard 'family' poster 16m2 'fun' poster 16m2 'family' poster 16m2 'home' poster 36m2 'fun' poster 36m2 'home' radio 'family' radio 'home' radio 'fun' outdoor outdoor outdoor
Credits :
Client : Orange
Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons, Marie Treguier
Agency : Publicis Brussels
CD : Tom Berth
CD : Geert De Rocker
Creation : Catheline Leroy
Creation : Eva De Jonckheere
Account Team : Filip Van Der Haegen, Amandine Clio, Fréderic Sodermans
Strategy : Annemie Goegebuer, Berten Peremans
Print Production : Marleen Hemeleers
Art Buyer : Victoire Kaiser
Retoucher : Frederic Dupont
TV Producer : Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Wenneker.be
Director : Hesdy Lonwijk
Head of Production : Emily Rammant
Producers : Vanessa Jacob, Matthias Schellens, Niki Michiels
Post-Production : The Fridge & Sonicville
Radio Producer : Monique Sampermans
Radio Production Company : Cobra
Sound : Sonicville
Digital Production : Prophets
Photographer : Britt Guns
Media : Havas

Na de ontmanteling van de winkelreclame van Mobistar, kwam Publicis Brussels tot de kern van de dag en lanceerde op 10 mei de campagne rond de naamsverandering van de operator in Orange. Die zal drie weken duren. Een heikele opdracht die beide merken met elkaar moet verbinden en zich toeleggen op wat echt telt.

Het zit er dus op voor Mobistar, het merk met de zes Effies, waaronder de Grand in 2005. Die werden allemaal gewonnen door zijn historische bureau Air (LHHS in zijn begindagen) dat de GSM binnen ieders bereik bracht met zijn emblematische slogans. Wie de verschillende cases die het merk indiende om zijn bewezen efficiëntie te demonstreren raadpleegt op de site effiebelgium.be, zal zich (indien nodig) rekenschap geven van de afgelegde weg, sinds de eerste sms’jes en prepaid kaarten, sinds de eerste Nokia’s tot onze vandaag onmisbare smartphones.

Het was het filiaal van France Telecom dat het monopolie van de Belgacom en zijn mobiele netwerk Proximus dat twee jaar eerder zijn intrede gemaakt had doorbrak. Het was Mobistar dat de penetratie en het gebruik van de mobiele telefoon boostte, populair en democratischer maakte. Zowel bij particulieren als binnen de bedrijven, via de bekende Business Solutions campagne en haar testimonials.

Twintig jaar communicatie en slechts drie partnerbureaus: mortierbrigade, na Air en Publicis dat vandaag instaat voor de naamsverandering. Welkom Orange, dus! De boetieks zijn al overgestapt op de nieuwe visuele identiteit en de communicatiecampagne start vandaag. We durven wedden dat de herlancering nog maar eens de sector zal boosten met een dynamisme dat de laatste twee decennia telkens opnieuw bevestigd werd.
 
“Orange wil zich profileren als een merk dat écht naar de klant luistert”, aldus Publicis Brussel. “Dat belangrijk vindt wat de klant belangrijk vindt. Met 3 TV spots, prints, posters en radio communiceren we over wat écht telt voor mensen: hun Familie, Werk, Thuis, Fun,…” Het bureau toont wat Orange in het leven van de mensen kan betekenen, via innovatieve producten en diensten aan die echt nuttig zijn. Dat wordt samengevat in de baseline: ‘Omdat het écht telt. Orange.’
 
Deze boodschap wordt (geleidelijk) uitgedragen via drie tv-spots van 60’’ en 45’’, drie radiospots van 30’’, drie paginagrote printadvertenties, vier affiches van 16m² en 36m², evenementiële affichage in Gent, Brussel en Luik, aangevuld met een aanzienlijk online luik. Dat is het werk van Prophets (bannering en de site orange.be). Elke creatie brengt een Familie-, Fun- of Thuissituatie in beeld, met een emotionele, herkenbare ‘real life’ belevenis,  waarin de Orange technologie onverwacht wordt toegepast. 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier