SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Publicis houdt zich bezig met wat echt telt voor Orange

Dinsdag 10 Mei 2016


Publicis houdt zich bezig met wat echt telt voor Orange
Assets :
spot Tv 'family' spot Tv 'home' spot Tv 'fun' spot Tv 'home' spot Tv 'fun' iConic Digital Billboard 'fun' iConic Digital Billboard 'home' iConic Digital Billboard 'family' poster 16m2 'fun' poster 16m2 'family' poster 16m2 'home' poster 36m2 'fun' poster 36m2 'home' radio 'family' radio 'home' radio 'fun' outdoor outdoor outdoor
Credits :
Client : Orange
Contacts : Isabelle Vanden Eede, Nathalie Moons, Marie Treguier
Agency : Publicis Brussels
CD : Tom Berth
CD : Geert De Rocker
Creation : Catheline Leroy
Creation : Eva De Jonckheere
Account Team : Filip Van Der Haegen, Amandine Clio, Fréderic Sodermans
Strategy : Annemie Goegebuer, Berten Peremans
Print Production : Marleen Hemeleers
Art Buyer : Victoire Kaiser
Retoucher : Frederic Dupont
TV Producer : Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Wenneker.be
Director : Hesdy Lonwijk
Head of Production : Emily Rammant
Producers : Vanessa Jacob, Matthias Schellens, Niki Michiels
Post-Production : The Fridge & Sonicville
Radio Producer : Monique Sampermans
Radio Production Company : Cobra
Sound : Sonicville
Digital Production : Prophets
Photographer : Britt Guns
Media : Havas

Na de ontmanteling van de winkelreclame van Mobistar, kwam Publicis Brussels tot de kern van de dag en lanceerde op 10 mei de campagne rond de naamsverandering van de operator in Orange. Die zal drie weken duren. Een heikele opdracht die beide merken met elkaar moet verbinden en zich toeleggen op wat echt telt.

Het zit er dus op voor Mobistar, het merk met de zes Effies, waaronder de Grand in 2005. Die werden allemaal gewonnen door zijn historische bureau Air (LHHS in zijn begindagen) dat de GSM binnen ieders bereik bracht met zijn emblematische slogans. Wie de verschillende cases die het merk indiende om zijn bewezen efficiëntie te demonstreren raadpleegt op de site effiebelgium.be, zal zich (indien nodig) rekenschap geven van de afgelegde weg, sinds de eerste sms’jes en prepaid kaarten, sinds de eerste Nokia’s tot onze vandaag onmisbare smartphones.

Het was het filiaal van France Telecom dat het monopolie van de Belgacom en zijn mobiele netwerk Proximus dat twee jaar eerder zijn intrede gemaakt had doorbrak. Het was Mobistar dat de penetratie en het gebruik van de mobiele telefoon boostte, populair en democratischer maakte. Zowel bij particulieren als binnen de bedrijven, via de bekende Business Solutions campagne en haar testimonials.

Twintig jaar communicatie en slechts drie partnerbureaus: mortierbrigade, na Air en Publicis dat vandaag instaat voor de naamsverandering. Welkom Orange, dus! De boetieks zijn al overgestapt op de nieuwe visuele identiteit en de communicatiecampagne start vandaag. We durven wedden dat de herlancering nog maar eens de sector zal boosten met een dynamisme dat de laatste twee decennia telkens opnieuw bevestigd werd.
 
“Orange wil zich profileren als een merk dat écht naar de klant luistert”, aldus Publicis Brussel. “Dat belangrijk vindt wat de klant belangrijk vindt. Met 3 TV spots, prints, posters en radio communiceren we over wat écht telt voor mensen: hun Familie, Werk, Thuis, Fun,…” Het bureau toont wat Orange in het leven van de mensen kan betekenen, via innovatieve producten en diensten aan die echt nuttig zijn. Dat wordt samengevat in de baseline: ‘Omdat het écht telt. Orange.’
 
Deze boodschap wordt (geleidelijk) uitgedragen via drie tv-spots van 60’’ en 45’’, drie radiospots van 30’’, drie paginagrote printadvertenties, vier affiches van 16m² en 36m², evenementiële affichage in Gent, Brussel en Luik, aangevuld met een aanzienlijk online luik. Dat is het werk van Prophets (bannering en de site orange.be). Elke creatie brengt een Familie-, Fun- of Thuissituatie in beeld, met een emotionele, herkenbare ‘real life’ belevenis,  waarin de Orange technologie onverwacht wordt toegepast. 






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier