SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous laat het beest in zich los voor Engie Electrabel

Dinsdag 12 April 2016


Famous laat het beest in zich los voor Engie Electrabel
Assets :
spot Tv website poster poster
Credits :
Client : Engie Electrabel
Contacts : Benoît Crochelet, Gaetano Palermo, Maartje Berben, Suzanne Mioulet
Agency : FamousGrey
CD : Katrien Bottez
CD : Laurent Dochy
Creation : Ad Van Ongeval
Creation : Jérémie Goldwasser
Copy : Luc Libens
Brand Leader : Jonas De Wit
Business Director : Carola Michiels
Project Manager : Valentine Coget
Digital Project Manager : Bart De Bock
RTV Producer : Marc Van Buggenhout
Film Production Company : Caviar
Executive Producer : Werner De Coninck
Senior Producer : Thomas Hofman
Director : Jake Mengers
DOP : Patrick Otten
VFX Supervisor : Laurent Panissier
Soundstudio : Sonicville
Music : Gregory Caron
Post-Production : Caviar
Photographer : Jaap Vliegenthart
Producer (not on set) : An Pauwels
Production Manager : Charlotte Gesquière
Production/Agent Netherlands : Lisette Kooijman
Art Buyer : Ingrid Deuss
Production Photo : Initials LA

Famous stond in voor de campagne die de naamsverandering van Electrabel naar Engie Electrabel moet aankondigen. Kito werd naar het achterplan verwezen, maar alleen maar om plaats te maken voor een nieuw dierenpark...

“Electrabel wordt Engie Electrabel. En dat is meer dan louter een naamsverandering”, leggen ze bij het beroemde bureau uit. “De wereld verandert en de manier waarop we energie produceren en consumeren bijgevolg ook. Met een toekomst van duurzamere, slimmere en zuinigere energie voor ogen, helpt Engie Electrabel dit nieuwe tijdperk mee vorm te geven. In zijn eerste campagne nodigt Engie Electrabel iedereen uit om dag na dag beter om te gaan met energie, met innoverende oplossingen voor een slimmer verbruik. De campagne toont aan dat het merk zich als nooit tevoren inzet voor de toekomst van onze energie. Ze trekt resoluut de kaart van het optimisme en alle voordelen van een betere omgang met energie.”
 
In de campagne is geen rol meer weggelegd voor Kito, de bekendste energievretende hond van ons koninkrijk. Ze stelt wel het engagement en de nieuwe identiteit van het merk voor: een nieuw logo, een nieuwe campagnelijn – ‘Jouw energie, elke dag beter’ – en een nieuwe boodschap. Op het programma, sinds deze week: affichage, tv, radio, een wikkel in Metro en een digitaal luik.
 
In de tv-spot maken we kennis met een heel aantal nieuwe personages – van de katten uit het huis tot het speelgoed van de kinderen. De regie van de spot was in handen van Jake Mengers, de 3D-artiest die ook verantwoordelijk was voor de beroemde ‘Dancing Poney’ (meer dan 12 miljoen views op YouTube).
 
Deze eerste fase wordt gevolgd door een tweede campagne waarbij het accent zal liggen op de ‘boxx’, het nieuwe digitale brein in huis, en meer bepaald de enige slimme thermostaat op de markt die het energieverbruik in real time meet en vertaalt in euro’s. Boxx is een concreet voorbeeld van de tools die Engie Electrabel aanbiedt om beter om te gaan met energie...






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier