Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Famous laat het beest in zich los voor Engie Electrabel

Dinsdag 12 April 2016

Famous laat het beest in zich los voor Engie Electrabel

Famous stond in voor de campagne die de naamsverandering van Electrabel naar Engie Electrabel moet aankondigen. Kito werd naar het achterplan verwezen, maar alleen maar om plaats te maken voor een nieuw dierenpark...

“Electrabel wordt Engie Electrabel. En dat is meer dan louter een naamsverandering”, leggen ze bij het beroemde bureau uit. “De wereld verandert en de manier waarop we energie produceren en consumeren bijgevolg ook. Met een toekomst van duurzamere, slimmere en zuinigere energie voor ogen, helpt Engie Electrabel dit nieuwe tijdperk mee vorm te geven. In zijn eerste campagne nodigt Engie Electrabel iedereen uit om dag na dag beter om te gaan met energie, met innoverende oplossingen voor een slimmer verbruik. De campagne toont aan dat het merk zich als nooit tevoren inzet voor de toekomst van onze energie. Ze trekt resoluut de kaart van het optimisme en alle voordelen van een betere omgang met energie.”
 
In de campagne is geen rol meer weggelegd voor Kito, de bekendste energievretende hond van ons koninkrijk. Ze stelt wel het engagement en de nieuwe identiteit van het merk voor: een nieuw logo, een nieuwe campagnelijn – ‘Jouw energie, elke dag beter’ – en een nieuwe boodschap. Op het programma, sinds deze week: affichage, tv, radio, een wikkel in Metro en een digitaal luik.
 
In de tv-spot maken we kennis met een heel aantal nieuwe personages – van de katten uit het huis tot het speelgoed van de kinderen. De regie van de spot was in handen van Jake Mengers, de 3D-artiest die ook verantwoordelijk was voor de beroemde ‘Dancing Poney’ (meer dan 12 miljoen views op YouTube).
 
Deze eerste fase wordt gevolgd door een tweede campagne waarbij het accent zal liggen op de ‘boxx’, het nieuwe digitale brein in huis, en meer bepaald de enige slimme thermostaat op de markt die het energieverbruik in real time meet en vertaalt in euro’s. Boxx is een concreet voorbeeld van de tools die Engie Electrabel aanbiedt om beter om te gaan met energie...
Assets :
Credits :
  • Client : Engie Electrabel
  • Contacts : Benoît Crochelet, Gaetano Palermo, Maartje Berben, Suzanne Mioulet
  • Agency : FamousGrey
  • CD : Katrien Bottez
  • CD : Laurent Dochy
  • Creation : Ad Van Ongeval
  • Creation : Jérémie Goldwasser
  • Copy : Luc Libens
  • Brand Leader : Jonas De Wit
  • Business Director : Carola Michiels
  • Project Manager : Valentine Coget
  • Digital Project Manager : Bart De Bock
  • RTV Producer : Marc Van Buggenhout
  • Film Production Company : Caviar
  • Executive Producer : Werner De Coninck
  • Senior Producer : Thomas Hofman
  • Director : Jake Mengers
  • DOP : Patrick Otten
  • VFX Supervisor : Laurent Panissier
  • Soundstudio : Sonicville
  • Music : Gregory Caron
  • Post-Production : Caviar
  • Photographer : Jaap Vliegenthart
  • Producer (not on set) : An Pauwels
  • Production Manager : Charlotte Gesquière
  • Production/Agent Netherlands : Lisette Kooijman
  • Art Buyer : Ingrid Deuss
  • Production Photo : Initials LA