SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Happiness ensceneert een foutje met zware gevolgen voor OVK

Dinsdag 23 Februari 2016


Happiness ensceneert een foutje met zware gevolgen voor OVK
Assets :
'Forever Young'
Credits :
Client : OVK-PEVR
Contacts : Koen Van Wonterghem, Dominique Dejonghe
Agency : Happiness Brussels
CD : Geoffrey Hantson
CD : Philippe Fass
CD : Pieter Claeys
Creation : Catherine Hermans
Creation : Laurie Lacourt
Head of Craft : Lennert Vedts
CEO & Strategic Director : Karen Corrigan
Managing Director : Elke Janssens
Account : Hans Smets
Producers : Sophie Gunsbourg
Film Production Company : Caviar
Director : Tom Willems
Producers : Cleo Steyfkens, Andreas Vermeulen

De vereniging Ouders van Verongelukte Kinderen en Happiness Brussels creëerden een sensibiliseringscampagne die je naar de keel grijpt: een mama begaat de fout van haar leven door haar telefoon op te nemen, terwijl ze aan het stuur zit.

Om het beoogde effect niet te verknallen willen we je graag uitnodigen om naar mm.be te surfen en de spot van Caviar te bekijken voor je verder leest. Doelstelling: de mensen sensibiliseren voor de gevaren van gsm’en aan het stuur. Volgens OVK zouden de Belgen Europees Kampioen zijn wat dat betreft. 37% van ons bekent af en toe mails of sms’jes te versturen terwijl we aan het rijden zijn. “Een gevaarlijke trend die niet zonder gevolgen blijft. Zeker in een land waar jaarlijks nog meer dan 150 kinderen sterven in het verkeer”, waarschuwt de vereniging.

Catherine Hermans en Laurie Lacourt, de creatieven die aan dit project meewerkten: “De lm toont het levensverhaal van een moeder achter het stuur, met op de achterbank haar zoontje. Eén telefoontje later, zien we de moeder steeds ouder worden. Haar zoontje echter blijft vijf jaar oud. Aan het einde van de lm begrijpen we dat haar zoontje gestorven is in een auto-ongeluk, op het moment dat ze de telefoon opnam, jaren geleden. Dit op de tonen van ‘Forever young’ van Alphaville. Met deze aangrijpende, bijna rauwe cinema vérité wil OVK mensen duidelijk maken dat één klein foutje, dat één beslissing om toch op te nemen voldoende kan zijn om van een herinnering een levenslang litteken te maken.”

“We hebben de lm bewust een heel traag ritme gegeven”, vervolgt chief creative o cer, Geoffrey Hantson. “Als een soort kort lm van 90 seconden. We wilden de kijker laten voelen hoe snel het gebeurd kan zijn en hoe daarna het leven gewoon doorgaat. Alles gaat zijn gangetje, maar de herinnering blijft een litteken. Eéntje die nu en dan weer opengaat. OVK roept dan ook iedereen beleefd op om zijn gedrag te veranderen en aub die smartphone niet te gebruiken. Aub.”

Nog even een speciale vermelding voor de cast. De hoofdrol wordt gespeeld door moeder en dochter Marijke en Lotte Pinoy. Die waren eerder al te zien in ‘De Smaak van De Keyzer’, ‘Sara’ en ‘Los Zand’. Marijke Pinoy speelt ook mee in ‘Belgica’, de nieuwe lm van Felix Van Groeningen. 






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier