SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Air/visit.brussels: 'Call Brussels'

Woensdag 13 Januari 2016


Air/visit.brussels: 'Call Brussels'
Assets :
website Flagey Molenbeek Mont des Arts
Credits :
Client : visit.brussels
Contact : Zoé Hutchinson
Agency : Air Brussels
ECD : Eric Hollander
CD : Dieter De Ridder
CD : Joeri Van Den Broeck
Creation : Sébastien Stronghead Verliefde
Creation : Julien Scouze Riviezzo
Head of Digital : Greg Pin
Digital Project Manager : Maxime Van Santen
Account : Daphné De le Vingne
Designer : Maxime Douillet
Producers : Bérengère Lurquin
PR : White Corporate Affairs - Eveline De Ridder, Arianne Goossens, Wim Lefebure
Media : Initiative Belgium - Christine Jean
Web development : Globule Bleu
Engineers : Teken & Maak
Phone System : Aircall

De eerste buzz van 2016 is van Air voor visit.brussels. #CallBrussels wil de toeristen ervan overtuigen dat de beruchte ‘lockdown’ van de hoofdstad nog slechts een onaangename herinnering is.

Twee weken. Dat is de recordtijd waarin Air erin slaagde de #CallBrussels campagne te bedenken en uit te werken op verzoek van visit.brussels, het communicatie-agentschap van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Sinds de aanslagen van Parijs en de ‘Brussels lockdown’ die het imago van onze hoofdstad een inke deuk gaven, met alle economische gevolgen van dien voor de toeristische sector, was het wachten op de reactie van de bevoegde instanties. In plaats van uit te pakken met de zoveelste institutionele campagne in de internationale pers, creëerden visit.brussels en Air een interactieve installatie die het woord geeft aan de voornaamste betrokkenen: de Brusselaars.

Op basis van het feit dat de inwoners van de hoofdstad niet alleen de beste ambassadeurs zijn, maar ook het best geplaatst zijn om over hun stad te vertellen, krijgen ze de missie om de toeristen ervan te overtuigen dat Brussel niet in staat van oorlog is, in tegenstelling tot wat sommige buitenlandse media sinds enkele weken suggereren. Hoe? Gewoon, door op de vragen van potentiële bezoekers te antwoorden, met behulp van Mupi’s die getransformeerd werden tot telefooncabines.

Die werden op drie emblematische plaatsen geïnstalleerd: de Kunstberg, het Flagey-plein en... het Gemeenteplein in Molenbeek. Voorbijgangers konden er meteen antwoorden op de vragen van buitenlandse toeristen die via de site call.brussels zelf konden kie- zen welke cabine ze wilden bellen. Via webcams werd de omgeving ook ge lmd en die beelden werden live uitgezonden via het daartoe bestemde platform.

Tussen 7 en 11 januari belden ongeveer 12.688 mensen uit 154 landen een van de drie tot telefoonhokjes omgevormde Mupi’s. visit.brussels benadrukt nog dat 74% van de oproepen uit het buitenland kwam (en niet alleen uit de buurlanden, maar ook uit de States, Japan, Brazilië en Australië). Ook op de sociale netwerken is de actie een succes: meer dan 9,3 miljoen mensen zagen de hashtag #CallBrussels.

De campagne wordt gevolgd door de internationale verspreiding van de tijdens de actie ge lmde video’s. Dat zal gebeuren via de sociale media en via websites in de prioritaire landen (Verenigd Koninkrijk, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje).

Het geheel wordt ondersteund door een PR-luik, onder leiding van Whyte Corporate, en loopt in samenwerking met Toerisme Vlaanderen en Wallonie-Bruxelles Tourisme. 






INTERVIEW

Joachim van Beust (Auxipress):

Joachim van Beust (Auxipress): "Dankzij big en smart data kunnen we bewijzen wat voor discours lezers van een merk verwachten"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier