SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

LDV vindt ’m voor D&L

Dinsdag 8 December 2015


LDV vindt ’m voor D&L
Assets :
spot Tv spot Tv radio 'brief' radio 'Kerstlied' radio 'liefje' radio 'witte Kerst'
Credits :
Client : Devos & Lemmens
Contacts : An Caers, Lies Eeckman, Camille Meeus
Agency : LDV United
Account Team : Dimitri Mundorff, Jilze Gerritsen
CD : Kristof Snels
Design : Jeffrey Uten
Strategy : Kristof Janssens, Marijn Buijs
Film Production Company : Dedsit
Director : Guy Goossens
Radio Production Company : Raygun

LDV United maakte zijn eerste campagne voor Devos Lemmens. Eerste vaststelling: er is geen sprake van een grote revolutie, wel van een kleine evolutie met de introductie van de nieuwe baseline ‘Dat is ‘m’. Voor de rest geldt de beproefde regel ‘Never change a winning team’. Dat geldt in de eerste plaats voor het vrolijke duo bestaande uit Devos en Lemmens: ze zijn nog altijd even goed in vorm op de radio en deze keer ook op televisie. 

In oktober werd een bladzijde in de reclamegeschiedenis omgeslagen. Na een creatieve en strategische competitie besloot Continental Food het communicatiebudget van Devos Lemmens toe te vertrouwen aan LDV United. Hiermee kwam een einde aan de historische samenwerking met These Days Y&R die al jarenlang duurde. Er werd dus reikhalzend uitgekeken naar de eerste creaties van LDV United, in de eerste plaats door de vele fans van het duo bestaande uit Ben Segers en Greg Timmermans , al sinds 2000 de stemmen van de sympathieke Devos en Lemmens. We kunnen de die hards al meteen geruststellen; de twee acteurs zijn nog steeds van de partij en ze houden nog altijd evenveel van de sausjes die ze (ook nog altijd) proeven ‘aan tafel’.
 
Het olijke duo verschijnt weliswaar niet in de twee tv-producties, maar we kunnen van hun sappige commentaren in voice-off genieten. De eerste spot gaat over de twee vrienden die aan tafel zitten; eentje maakt zich zorgen over het feit dat de mayonaise in een kommetje geserveerd wordt, in plaats van in de gebruikelijke pot van Devos Lemmens…
 
In de tweede spot maken we kennis met de jonge aanbidder van de dochter des huizes die voor het eerst mag (of is het moet?) mee-eten met de hele familie. Er wacht een heerlijk steengrilfestijn, tot de ongelukkige vaststelt dat er geen sausjes zijn. Gelukkig komt het aan het einde nog goed, als de potten van D&L in beeld komen. Dat is ‘m, een hele geruststelling!
 
“Deze nieuwe slogan (die de bestaande aanvult, nvdr) is het antwoord op de vraag welke saus echt het lekkerst is”, luidt het bij LDV United. “Voor de rest bouwen we verder op de reclame-erfenis van het merk.”
 
En wie Devos Lemmens zegt, zegt radio. Ook in dat opzicht blijven de fans niet op hun honger zitten: op de nieuwe slogan na, is er aan de ingrediënten weinig veranderd, zelfs de ‘Tatata’ jingle ter introductie van elke productie (ook op televisie) is identiek gebleven.
 
Je ontdekt het allemaal op mm.be, waar je zelf kunt beslissen of LDV United een frisse wind doet waaien of er gewoon een schep bovenop doet!






INTERVIEW

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie):

Vicky Willems en Jean-Marie Margrève (Strategie): "Als het hart de richting aangeeft, volgt het hoofd vanzelf"



DOSSIER  



Merit Awards 2019: de laureaten en finalisten  


Dit jaar reikte de jury van de Merit Awards, voorgezeten door Mieke Debeerts (chief customer experience & marketing communications officer, Belfius), aan de zijde van de redactie van de Merit...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Weg met stereotiepe reclame  


De laatste jaren ontstaan nieuwe reclamedynamieken als weerspiegeling van de samenleving. Die werden meer bepaald in gang gezet door groepen als Unilever of P&G en dragen bij om de verschillende...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Luxury: What's in a name?  


Hoe evolueert het aankoopgedrag van consumenten voor luxeproducten? Dat is de vraag die de Luxury Survey studie van Roularta zich stelde. De studie die voor het eerst in 2015 werd gevoerd, kreeg...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier