SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Darwin voert een sketch op voor UNICEF

Maandag 30 November 2015


Darwin voert een sketch op voor UNICEF
Assets :
'Wat als?' 'Wat Als?' Fr
Credits :
Client : UNICEF
Agency : darwin
CD : Raf De Smet
Creation : Ivan Bultiauw
Creation : Geert Joostens
Strategy : Nicolas Lambert, Jef Raeman
Account Team : Eva Maes, Chloé de Hoffmann
Film Production Company : Shelter
Producer : Sofie Peeters

Darwin bedacht een straffe actie voor de nieuwe sensibiliseringscampagne van UNICEF. Die moet eraan herinneren dat de kinderrechten niet altijd en overal ter wereld even goed gerespecteerd worden. Op het programma: een… sketch in samenwerking met de producers/scenaristen van de Vlaamse cultserie ‘Wat als?’.

“In 2015 worden de kinderrechten nog steeds niet gerespecteerd. In het kader van de 17 Doelstellingen inzake Duurzame Ontwikkeling vroeg UNICEF ons om de aandacht te vestigen op de problematiek”, aldus de CD van Darwin, Mateusz Mroszczak. “Om dat te doen hebben we ons een andere vaag gesteld: wat als kinderrechtenorganisaties effectief niet bestonden?".
 
“’Wat als?’ is een heel populaire reeks in Vlaanderen”, vervolgt de CD. “We zijn bij de producers gaan aankloppen en hebben hun ons idee en onze vraag voorgelegd. Ze waren meteen enthousiast en samen hebben we naar de beste sketch gezocht om dat verhaal te vertellen.”
 
‘‘Wat als?’ wordt sinds 2012 uitgezonden op 2BE. Voor wie het niet moest weten, de pitch is simpel: elke nieuwe aflevering beantwoordt op de gekste en meest absurde manier op een vraag die begint met ‘Wat als?’. Zoals ‘Wat als alle flikken homo's waren?’, ‘Wat als iedereen sprak als een Marokkaan?’ of Wat als een zwangerschap 8 jaar duurde?’… Het tweede seizoen van de serie dat integraal op YouTube gepost werd, won de prijs voor de beste Comedy op de prestigieuze International Emmy Awards. De reeks is een productie van Shelter aan wie we ook ‘Benidorm Bastards’ te danken hebben.
 
“In de spot zien we de originele distributie van de serie”, besluit Mateusz Mroszczak. “In een typische sketch schetsen ze het wrede portret van een wereld waarin geen kinderrechtenorganisaties zouden bestaan. We besluiten met de boodschap dat kinderrechtenorganisaties vandaag meer dan ooit noodzakelijk zijn.”
 
De campagne startte op 26 november en zal te zien zijn op Facebook en Twitter. Bij wijze van primeur krijgt Franstalig België voor de allereerste keer een Franstalige versie van ‘Wat als?’ (‘Et si?’), met een aangepaste cast. 






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier