SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Darwin voert een sketch op voor UNICEF

Maandag 30 November 2015


Darwin voert een sketch op voor UNICEF
Assets :
'Wat als?' 'Wat Als?' Fr
Credits :
Client : UNICEF
Agency : darwin
CD : Raf De Smet
Creation : Ivan Bultiauw
Creation : Geert Joostens
Strategy : Nicolas Lambert, Jef Raeman
Account Team : Eva Maes, Chloé de Hoffmann
Film Production Company : Shelter
Producer : Sofie Peeters

Darwin bedacht een straffe actie voor de nieuwe sensibiliseringscampagne van UNICEF. Die moet eraan herinneren dat de kinderrechten niet altijd en overal ter wereld even goed gerespecteerd worden. Op het programma: een… sketch in samenwerking met de producers/scenaristen van de Vlaamse cultserie ‘Wat als?’.

“In 2015 worden de kinderrechten nog steeds niet gerespecteerd. In het kader van de 17 Doelstellingen inzake Duurzame Ontwikkeling vroeg UNICEF ons om de aandacht te vestigen op de problematiek”, aldus de CD van Darwin, Mateusz Mroszczak. “Om dat te doen hebben we ons een andere vaag gesteld: wat als kinderrechtenorganisaties effectief niet bestonden?".
 
“’Wat als?’ is een heel populaire reeks in Vlaanderen”, vervolgt de CD. “We zijn bij de producers gaan aankloppen en hebben hun ons idee en onze vraag voorgelegd. Ze waren meteen enthousiast en samen hebben we naar de beste sketch gezocht om dat verhaal te vertellen.”
 
‘‘Wat als?’ wordt sinds 2012 uitgezonden op 2BE. Voor wie het niet moest weten, de pitch is simpel: elke nieuwe aflevering beantwoordt op de gekste en meest absurde manier op een vraag die begint met ‘Wat als?’. Zoals ‘Wat als alle flikken homo's waren?’, ‘Wat als iedereen sprak als een Marokkaan?’ of Wat als een zwangerschap 8 jaar duurde?’… Het tweede seizoen van de serie dat integraal op YouTube gepost werd, won de prijs voor de beste Comedy op de prestigieuze International Emmy Awards. De reeks is een productie van Shelter aan wie we ook ‘Benidorm Bastards’ te danken hebben.
 
“In de spot zien we de originele distributie van de serie”, besluit Mateusz Mroszczak. “In een typische sketch schetsen ze het wrede portret van een wereld waarin geen kinderrechtenorganisaties zouden bestaan. We besluiten met de boodschap dat kinderrechtenorganisaties vandaag meer dan ooit noodzakelijk zijn.”
 
De campagne startte op 26 november en zal te zien zijn op Facebook en Twitter. Bij wijze van primeur krijgt Franstalig België voor de allereerste keer een Franstalige versie van ‘Wat als?’ (‘Et si?’), met een aangepaste cast. 






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier