SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Duval Guillaume redt BBC WW

Dinsdag 17 November 2015


Duval Guillaume redt BBC WW
Assets :
spot Tv 45 sec spot Tv 'wolves' 10 sec testimonial testimonial spot Tv 'polar bear' 10 sec poster 'bear' poster 'wolves' poster 'whales' poster 'polar bear'
Credits :
Editor : Olivier Lathuy, Nick Fortemps
Researcher : Elke Broothaers
Client : BBC Worldwide
Contacts : Richard Spragg, Kasia Kurasz, Rebecca Ojumu, David Lee, Veronika Nemeth
Agency : Duval Guillaume
CD : Véronique Sels
CD : Koenraad Lefever
CD : Dries de Wilde
Creation : Arnaud Bailly
Creation : Karel De Mulder
Managing Director : Alewijn Dekker
Account Manager : Jef Leysen
TV Producer : Marc Van Buggenhout, Tuyen Pham
Film Production Company : Made In Brussels
Executive Producer : Filip Vangeffelen
Director : Kurt Stallaert
Senior Producer : Joakim Wang (Oslo Upsidedown)
DOP : Alex Metcalfe

In september koos BBC Worldwide, de grootste commerciële zender van de BBC, voor de eerste keer in zijn geschiedenis een Belgisch bureau, en meer bepaald Duval Guillaume. Diens missie? Een campagne ter promotie van de lancering van de sitcom ’Hoff the Record’ op BBC Brit in Noorwegen, met David Hasselhoff in de hoofdrol.

David Hasselhoff, ‘The Hoff’ voor de intimi, is een televisiester die tijdens de jaren tachtig wereldwijd doorbrak dankzij de cultserie ‘’Knight Rider’ waarin hij een moderne ridder speelt die aan het stuur van zijn slimme wagen KITT de strijd aanbindt met misdaad in al zijn vormen. Tijdens de jaren negentig ontpopte ‘The Hoff’ zich in Baywatch tot een kijkcijferkampioen, met een gemiddelde van en miljard kijkers per episode. Vanaf 2002 begon zijn afgang, met meerdere schandalen die vaak te maken hadden met alcohol, meer bepaald tijdens een beruchte editie van de MTV Music Awards. Hasselhoff eindigde zo goed als geruïneerd en het was niet zijn poging om het als zanger te maken die zijn portemonnee opnieuw zou spijzen. 
 
De ster blijft echter zeer populair, een beetje zoals onze eigen JCVD. Daarom besloot de BBC ‘Hoff the Record’ te maken, een parodie rond het fenomeen Hasselhoff, waarin de ster een fictieve versie van zichzelf speelt, met een vette knipoog naar de successen en mislukkingen uit zijn verleden.
 
Koenraad Lefever, CD bij Duval Guillaume: “We zijn vertrokken van het idee dat David Hasselhoff een heel bijzonder wezen is: zoals hij zijn er geen twee. Een personage zoals hij, dat is een ras apart. Helaas is er maar een exemplaar en moeten we dat redden.”
 
“Via zijn personages Michael Long en Mitch redde David Hasselhoff het leven van enorm veel mensen”, vervolgen de creatieven Arnaud Bailly en Karel De Mulder. “We moesten hem met gelijke munt terugbetalen. Na ‘Baywatch’ ging het echt de verkeerde kant uit met zijn carrière en in zijn privéleven. Er rest nog slechts een enkele manier om hem van zijn eigen uitsterven te redden en dat is door zijn nieuwe televisieavonturen te volgen.”
 
De lanceringscampagne omvat een tv-luik met drie verschillende spots van 45", 30" en 15", vier affiches en tot slot een sociaal luik bestaande uit getuigenissen van mensen die in het verleden door ‘The Hoff’ gered werden. Op televisie en in print wordt volop de kaart van de met uitsterven bedreigde soorten getrokken; die moeten absoluut beschermd worden. Het leidde tot prachtige beelden à la National Geographic, met aan het einde ‘The Off’. Hij besluit telkens met de woorden: ‘But there is only one Hoff left in the world.’ Baseline: ‘Save the Hoff ! Watch Hoff the Record.’ Heel grappig!   
 
Vermelden we tot slot nog een activering die in Oslo gevoerd werd: daar werd een charity run georganiseerd onder het motto ‘Save The Hoff!’. 500 mensen namen eraan deel.
 
“De acteur is een grote fan van de campagne”, besluiten de creatieven. “Ten bewijze: hij heeft de coverfoto op zijn fanpagina die 300.000 fans telt, vervangen door een beeld uit een van onze creaties. De campagne was zo’n succes dat er besloten werd ze ook voor de promotie van het programma in de Verenigde Staten te gebruiken.” 






INTERVIEW

Alex Thoré (Magis Company):

Alex Thoré (Magis Company): "Mijn toverdrank bevat een positieve instelling en resultaten"



DOSSIER  



Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


AMMA 2018: de gouden cases  


Het is dus Mindshare dat de titel van Agency of the Year op de AMMA Awards wint. Het bureau geleid door Gino Baeck wint ook een Gold in Best Use of Native & Content voor 'Open Kitchen'...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


BOA & BOCA: de gouden cases  


De Best of Activation hebben hun verdict bekendgemaakt. Dit jaar werden er 38 prijzen uitgereikt. Parallel met de BOA organiseerden de ACC en Custo voor het eerst de Best of Content Awards. Die...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier