SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

DDB vaandeldrager der Belgische brouwers

Woensdag 12 Februari 2014


DDB vaandeldrager der Belgische brouwers
Assets :
films Facebook
Credits :
Client : Belgian Brewers/VLAM
Contacts : Sven Gatz, Ann Vanlerberghe, Anouk Lagae, David Sempels, Lars Vervoort, Marina Sablon, Ludo Willems, Luc Van Bellegem
Agency : DDB Brussels
Account Team : Francis Lippens, Kaat De Brandt
CD : Peter Ampe
Creation : Rom&John
Creation : Geert Desager
Creation : Danny Vissers
Creation : Jonathan d'Oultremont
Creation : Patrick Glorieux
Strategic Team : Dominique Poncin, Maarten Van Daele
Design : Christophe Liekens
Digital Strategy : Geert Desager
Community Management : Bert Gybels
Web Development : Christophe Gesquière, Sevenedge
TV Producer : Brigitte Verduyckt
Production Agency : Sputnik

 DDB Brussels creëerde een grootscheepse campagne die de trots van onze landgenoten op hun biercultuur moet aanwakkeren.

Ter herinnering, na een pitch die georganiseerd werd door de VLAM, won DDB Brussels in september een budget dat bedoeld was om een generieke campagne op te zetten rond Belgische bieren en biercultuur in België. De beslissing werd gezamenlijk genomen door de VLAM en de Belgische Brouwers. Het bureau haalde het van mortierbrigade en darwin.
 
Francis Lippens, account director: “Heel wat mensen zouden maar al te graag wonen in het land waar ’s werelds beste bieren gebrouwen worden. Terwijl wij dat als Belgen niet meer dan normaal vinden. In tegenstelling tot de Fransen bijvoorbeeld die er een duivels genoegen in scheppen van de daken te schreeuwen dat ze de beste wijn ter wereld hebben, zien de Belgen de rijkdom van onze biertradities niet meer. Daarom ontwikkelden we samen met de Belgische Brouwers de ‘Fier op ons bier’-campagne. Die moet onze nationale trots op onze bieren aanwakkeren.”
 
“Deze campagne is ontstaan uit een eenvoudig idee”, vervolgt CD Peter Ampe. “Belgen zijn enkel trots als anderen hen bewonderen. Als je in het buitenland verblijft, volstaat het te zeggen dat je Belg bent om alle kwaliteiten van onze bieren opgesomd te krijgen. Door alle complimenten over Belgische bieren samen te brengen, tonen we in hoeveel landen ze geliefd zijn. Zo zullen de Belgen inzien in welke mate onze bieren uniek zijn. Er gaat niets boven een kleine demonstratie om te overtuigen.”
 
De ‘Fier op ons bier’-campagne omvat een Facebook-app en een speciale fanpagina. De online app verzamelt alle complimenten die wereldwijd op Instagram en Twitter over Belgische bieren geformuleerd worden. Zo kunnen Belgen live en in een oogwenk zien hoe populair hun producten overal ter wereld zijn. Peter Ampe: “Tegelijk nodigen we ze uit te tonen dat ze trots zijn op hun bieren door de Facebook-pagina te liken. Hoe meer van hun vrienden de pagina liken, hoe leuker hun beloning. Ze kunnen bijvoorbeeld een vlag of een stel degustatieglazen winnen die we speciaal voor de gelegenheid laten maken hebben.”
 
De traffic naar het online luik wordt verzekerd via drie reportages van elk 120 seconden en hun 30’’-versie. In die spots volgen we het hoofdpersonage dat een bijzondere band heeft met Belgisch bier. “Het gaat om waargebeurde verhalen die door Sputnik opgenomen werden op unieke plaatsen overal ter wereld, met mensen die beschrijven in welke mate ze van Belgisch bier houden en de Belgen tonen dat ze er trots mogen op zijn. Het geheel werd ingeblikt in Paris, Lovell in de States en Nanjing in China.” We zien drie plaatselijke ondernemers wiens succes in zaken te danken is aan hun passie voor ons gerstenat.
 
Preciseren we nog dat de campagne vanaf 12 februari zes weken zal duren. Gezien de rijkdom van het onderwerp en de vele buitenlandse fans van ons bier die Sputnik ontdekte, is het niet uitgesloten dat er binnenkort nieuwe reportages zullen volgen.

Ondertussen: gezondheid!






INTERVIEW

Brice Le Blévennec (Emakina):

Brice Le Blévennec (Emakina): "De sleutel ligt in het ontwerpen van elegante 'User Experiences'"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier