SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

BBDO creëert ‘De Snelste Soap’ voor Proximus

Dinsdag 27 Oktober 2015


BBDO creëert ‘De Snelste Soap’ voor Proximus
Assets :
'De snelste soap'
Credits :
Client : Proximus
Contacts : Ariane Marchant, Alex Thoré, Kelly De Groote, Stephanie De Bruyne
Agency : BBDO Belgium
CD : Jan Dejonghe
CD : Arnaud Pitz
CD : Sebastien De Valck
Creation : Jutta Callebaut
Creation : Girbe Bogaerts
Creation : Dries Floridor
Design : Virginie Delaleu
Account Team : Valérie Bracke, Isabel Demuynck
TV Producer : Patricia Van De Kerckhove
Film Production Company : Caviar
Director : Frank Devos
Producers : Werner De Coninck, Andreas Vermeulen
Casting : Koen Van Impe, Tania Kloek, Marc Van Eeghem, Dahlia Pessemiers
Sound : Sonicville

BBDO Belgium realiseerde in amper een week tijd een mooi huzarenstukje voor Proximus: ‘De Snelste Soap’, de snelste (en absurdste) Vlaamse serie uit de televisiegeschiedenis. Doelstelling: de verdiensten van het snelle internet van de telecom-operator aanprijzen.

Jan Dejonghe: “In Vlaanderen positioneert Proximus zich als het ‘ongeduldigste’ netwerk. Om deze belofte in te burgeren hebben we een ‘klassieke’ campagne ontwikkeld. Die omvat onder andere een tv- en radiospots. Daarin wordt uitgelegd en aangetoond wat het snelle internet van Proximus kan betekenen in het dagelijks leven van de mensen.” Kortom, een didactische, eenvoudige en effciënte campagne. Met andere woorden, allemaal dingen waar jongeren een hekel aan hebben.

“De campagne werkt perfect bij volwassenen en oudere mensen, maar ze is veel minder effciënt bij de jongere generatie, aan wie we niet meer moeten uitleggen wat snel internet allemaal mogelijk maakt”, aldus de CD van BBDO.

Vandaar het idee van de ‘Snelste Soap’. In veertien a everingen van elk 5’’ vertelt de serie het bewogen leven van een Vlaams gezin, waarin de mama irt met de meid en de homozoon denkt dat hij hetero is omdat hij iets begint met een transseksueel. Je hoeft je ogen niet uit te wrijven, want dat las je allemaal juist.

“Jongeren willen vermaakt worden”, zegt Jan Dejonghe nog. “Daarom bedachten en realiseerden we deze compleet geschifte soap, waarin we om zo te zeggen niets verkopen en niets uitleggen. Puur entertainment. Alles werd in een week tijd ingeblikt. Een week om het concept te bedenken en uit te werken en een dag opnames, montage inbegrepen.”

Het formaat is niet toevallig gekozen, want de serie werd vooral via pre-roll op YouTube uitgezonden. “In feite duurt elke a evering 20’. 5’’ met de intrige en 15’’ ‘Cliffhangers’ (fragmenten uit de volgende aflevering, nvdr). We hebben het hele seizoen ineens onthuld. Dat deden we met de jongeren voor ogen: die wachten niet graag voor ze een nieuwe aflevering van hun favoriete serie kunnen bekijken.”

Sinds maandag wordt de serie ook op de Facebook-pagina en de website van Proximus getoond (a rato van twee fleveringen per dag). De onberispelijke productie is het werk van Caviar en de regie was in handen van de zoals altijd uitstekende Frank Devos. “Ze hebben ongeloo ijk werk geleverd. Alles werd minutieus voorbereid en uitgeschreven. De ‘cliffhangers’ waren bijzonder delicaat: alles moest immers kloppen”, besluit Jan Dejonghe.

Het hele team is bijzonder trots (en dat is echt volledig terecht) en hoopt snel een tweede seizoen te kunnen draaien. Sterker nog, de CD wil zelfs contact opnemen met Guinness World Records om ‘De Snelste Soap’ te laten boekstaven als de snelste serie ter wereld. 






INTERVIEW

Gert Ysebaert (Mediahuis):

Gert Ysebaert (Mediahuis): "Onze business is journalistiek en die moeten we verzilveren, via welk kanaal dan ook"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier