SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Famous opent een bordeel voor GAIA

Vrijdag 31 Januari 2014


Famous opent een bordeel voor GAIA
Assets :
video website projection projection projection projection projection print projection
Credits :
Client : GAIA
Contact : Ann De Greef
Agency : FamousGrey
Business Director : An Van den Cruyce
CD : Tim Driesen
CD : Jean-Marc Wachsmann
CD : Iwein Vandevyver
CD : Laurent Dochy
Creation : Yannick Pringels
Creation : Antoine de Bellefroid
Project Leader : Marlies Neudt
Design : Lauwri De Pater, Nadia Tweepenninckx
Design Website : Ken Wuytack
Development : Bart De Bock
Website Sound : Sonicville
Montage : 2Frame
Media : ZenithOptimedia – Davy Caluwaerts
Beaming/Neon : Rapid Affichage
Animation : Maarten Vranken, Joris Vanbriel
PR : Anne-Cécile Collignon, Kathy Van Looy
Photographer : Marc Paeps

Famous heeft weer toegeslagen voor GAIA. Dat deed het beruchte bureau met een opvallende sensibiliseringscampagne die pleit voor de verplichte sterilisatie van katten.

Volgens de laatste cijfers werden in 2012 niet minder dan 31.434 katten in een asiel ondergebracht; 11.208 van hen liet men uiteindelijk en noodgedwongen inslapen. “Bij katten is 1 +1 = 6 en dat twee tot drie keer per jaar”, aldus GAIA-voorzitter Michel Vandenbosch. “Met deze campagne willen we duidelijk maken dat de katten te veel jongen baren en dat de verantwoordelijkheid om het probleem aan te pakken bij de eigenaars ligt. Op die manier moeten katten niet achtergelaten worden of moet er geen euthanasie worden gepleegd. De situatie moet veranderen, en vlug!”

Met andere woorden: het is dringend de sterilisatie van katten verplicht te maken, ook voor particulieren. Daarom richt deze campagne zich niet alleen tot de ‘gewone’ katteneigenaars, maar ook tot de politici. Ze doet dus een oproep aan minister Laurette Onkelinx die verantwoordelijk is voor dierenwelzijn, en aan de federale regering, om het ‘Kattenplan’ dat de minister ontwikkelde zo snel mogelijk aan te passen. De GAIA-voorzitter vervolgt: “Volgens dat plan moeten asielen, kwekers en verkopers van katten vanaf dit jaar de dieren verplicht identificeren en registreren alvorens ze aan particulieren te verkopen. Dit plan had als doel om tegen 2016 de sterilisatie van alle katten, inclusief deze van particulieren, wettelijk verplicht te maken. Maar deze laatste fase werd niet voltrokken. We kunnen dus absoluut nog niet spreken van een efficiënte wetgeving voor alle eigenaars van katten. Er moet nochtans een oplossing komen alsook een evenwicht inzake katten en asielen.”

Om het grote publiek voor het probleem te sensibiliseren en de boodschap er voor eens en voor altijd in te hameren bedacht Famous een heus… kattenbordeel!
 
Tim Driesen, executive CD bij Famous: “Om aan te tonen dat katten te veel sekspartners en veel te veel kittens hebben, huldigde GAIA op 28 januari het eerste kattenbordeel in. Een wereldpremière: een huis van lichte zeden voor katten in hartje Brussel.” In realiteit – omdat GAIA niet de middelen heeft om een huis zelfs niet van lichte zeden te reserveren voor zijn acties - gaat het over een geanimeerde 3D-projectie van typische raambordelen uit de rosse buurt, en dit op de zuidelijke gevel van het Crowne Plaza in Brussel. We zien het buitenzicht van een bordeel: de ramen zijn verlicht met neonlichten, met schaduwen van krolse katten, verschillende kamers insinueren seksuele taferelen,...En de boodschap van GAIA natuurlijk: ‘Katten hebben te veel sekspartners. Vermijd ongewenste kittens, laat je kat steriliseren.’ Goed gezien!
 
De projectie vindt elke avond plaats tot en met 1 februari, van 17 tot 21u30. Surfers kunnen ook door de rosse buurt van de katten wandelen via de site gaia.be, waar ze alle nuttige info vinden voor de sterilisatie van hun kat. Bij de campagne hoort een YouTube-video. Die circuleert via de sociale netwerken van de Actiegroep en via zijn Vimeo-zender. De boodschap wordt ook uitgedragen via magazineadvertenties.







INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier