SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Dallas ludiek voor JOE fm

Woensdag 16 September 2015


Dallas ludiek voor JOE fm
Assets :
online game spot Tv 'night shop' spot Tv 'nerds' spot Tv 'bottle boys' spot Tv 'Louis XIV' print
Credits :
Client : JOE fm
Contacts : Katrien Kiekens, Ine Vandewaerde, Koen Kreynen.
Agency : Dallas Antwerp
CD : Stijn Gansemans
CD : Paul Popelier
Creation : Tijs Dejonckheere
Creation : Sebastiaan Dessaux
Creation : Stijn Gansemans
Creation : Paul Popelier
Account : Julie Potloot
Film Production Company : Landvogel
Director : Benoit De Clerck
Film Production : Thomas Cassiers
Audio Production : Sonicville, Brandy
Sound Director : Phile Bokken
Illustrator : Tim Van den Broeck.
Designer : Anthony Buyssens, Erika Kongs, Loes Nagels
Online Development : Stefan Wyckmans, Andy Smets, Zentrick

Dallas Antwerp maakte een hele sympathieke campagne voor JOE fm. Die moet de uitzending van de Top 2000 van 2015 aankondigen. Met andere woorden de ‘2000 allergrootste hits’ die je herkent zonder ze zelfs maar te horen...

De Top 2000 van JOE fm bestaat sinds 2009 en wordt traditioneel in september uitgezonden. De rangschikking wordt opgesteld door de luisteraars die online stemmen voor hun favoriete hits die vervolgens logisch gerangschikt worden naargelang het aantal behaalde stemmen. Voor wie het niet moest weten: de top van dat klassement wordt al sinds jaar en dag in beslag genomen door Queen en zijn beroemde ‘Bohemian Rapsody’ of Brian Adams en zijn al even bekende ‘Summer of ‘69’. Gelukkig (!) waren het tot nu toe nog altijd vaker Freddy en co die met de ultieme eer gingen lopen (vier keer om precies te zijn, tegenover één keer voor mister Adams).

In zes edities groeide de Top 2000 van JOE fm uit tot een begrip, net zoals de songs waaruit hij bestaat. Die zijn zo sterk in het collectieve geheugen gegrift dat in de meeste gevallen zelfs de meest subtiele verwijzing volstaat om ze te herkennen. Dat is ten minste de weddenschap die de creatieven van Dallas aangaan.

Op het programma van de campagne: vier tv- en virale spots, acht advertenties alsook tramen busaffiches, en een online spel dat de bezoekers uitdaagt om 100 hits te herkennen in minder dan acht seconden (per titel). Ook daar wordt een klassement bijgehouden.

Ook in het audiovisuele luik is het ludieke aspect essentieel. De hits worden er gebracht met allesbehalve gebruikelijke instrumenten, gaande van lege flessen tot een zaag bij wijze van viool, gieters enzovoort. Baseline: ‘De allergrootste hits her- ken je meteen.’

Dezelfde aanpak ligt aan de basis van de printcampagne. Uiteraard komt daar geen geluid aan te pas, maar wel illustraties. Er moeten acht hits herkend worden. Waag je kans! 






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier