SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Darwin schrijft een ode aan het leven voor Spa

Maandag 8 Augustus 2016


Darwin schrijft een ode aan het leven voor Spa
Assets :
'Circle of life' print 'jump' print 'drink' print 'mother'
Credits :
Client : Spadel
Contacts : Dirk Van de Walle, Sophie Bryskère, Stephan De Clercq, Edwin van Dijken
Agency : darwin
Account Team : Hannelore Van Cauwenberghe, Marianne Janssens, Annemie Willems
Creation : Raf De Smet
Creation : Guido Goffeau
Creation : Véronique Vier
Strategy : Nicolas Lambert
Agency Producer : Anna Vanheukelom
Film Production Company : Lovo
Producers : Bert Brulez, François Chandelle
Director : Norman Bates
DOP : Nicolas Karakatsanis
Music Consultant : Peter Baert, Raygun
Music : Jochem Weierink

Darwin creëerde een schitterende nieuwe imagospot voor Spadel. Die moet eraan herinneren dat Spa een emblematisch merk is en dat zijn water met zijn ongelooflijke zuiverheid tot het beste ter wereld behoort.

Mateusz Mroszczak, CD van Darwin: “We stelden Spa het concept van de ‘levens- cyclus’ voor. Van het begin tot aan het einde van het leven speelt water een cruciale rol. Het leven doet ons groeien, soms gaat alles goed, soms is het moeilijk, soms zit het ons mee en soms werkt alles tegen. Maar het leven is vooral wat we er zelf van maken. Dat begrijpt Spa beter dan eender wie. Daarom brengt Spa hulde aan het leven. Vandaar de nieuwe baseline van het merk: ‘Spa. Op het leven’.”

Het eeuwige verhaal van de levenscyclus wordt volledig onder water verteld, op de meest uitgepuurde wijze die er bestaat. Tijdens deze reis van de geboorte naar een nieuw leven is het water een personage, net zoals de mens. Alles werd magistraal ingeblikt door Norman Bates van het productiehuis Lovo. Nozon stond in voor de al even onberispelijke postproductie.

“Het regisseursduo deed een beroep op Nicolas Karakatsanis, die onder andere DOP was voor de Belgische langspeelfilm ‘Rundskop’, en vroeg hem een betove- rend onderzees landschap te creëren”, vervolgt de CD. “Jochem Weierink schreef de muziek die het avontuur van het leven een epische dimensie geeft en het merk Spa perfect installeert.”

De country director Belux van Spadel, Dirk Van de Walle, besluit: “Het merk Spa is een monument voor de consument en in het verleden straalden onze campagnes dat uit. We wilden het merk opnieuw tot op dat niveau brengen.” Geef toe: dat is hen gelukt!

De campagne is te zien in België en in Nederland. Ze werd uitgevoerd door darwin en krijgt een versie in Nederland, met de hulp van JWT, het plaatselijke bureau van Spa. 






INTERVIEW

Michel Dupont:

Michel Dupont: "Er komt wellicht een dag dat adverteerders gaan smeken om op TF1 te mogen."



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier