Fr

Campaigns

Darwin schrijft een ode aan het leven voor Spa

Maandag 8 Augustus 2016

Darwin schrijft een ode aan het leven voor Spa

Darwin creëerde een schitterende nieuwe imagospot voor Spadel. Die moet eraan herinneren dat Spa een emblematisch merk is en dat zijn water met zijn ongelooflijke zuiverheid tot het beste ter wereld behoort.

Mateusz Mroszczak, CD van Darwin: “We stelden Spa het concept van de ‘levens- cyclus’ voor. Van het begin tot aan het einde van het leven speelt water een cruciale rol. Het leven doet ons groeien, soms gaat alles goed, soms is het moeilijk, soms zit het ons mee en soms werkt alles tegen. Maar het leven is vooral wat we er zelf van maken. Dat begrijpt Spa beter dan eender wie. Daarom brengt Spa hulde aan het leven. Vandaar de nieuwe baseline van het merk: ‘Spa. Op het leven’.”

Het eeuwige verhaal van de levenscyclus wordt volledig onder water verteld, op de meest uitgepuurde wijze die er bestaat. Tijdens deze reis van de geboorte naar een nieuw leven is het water een personage, net zoals de mens. Alles werd magistraal ingeblikt door Norman Bates van het productiehuis Lovo. Nozon stond in voor de al even onberispelijke postproductie.

“Het regisseursduo deed een beroep op Nicolas Karakatsanis, die onder andere DOP was voor de Belgische langspeelfilm ‘Rundskop’, en vroeg hem een betove- rend onderzees landschap te creëren”, vervolgt de CD. “Jochem Weierink schreef de muziek die het avontuur van het leven een epische dimensie geeft en het merk Spa perfect installeert.”

De country director Belux van Spadel, Dirk Van de Walle, besluit: “Het merk Spa is een monument voor de consument en in het verleden straalden onze campagnes dat uit. We wilden het merk opnieuw tot op dat niveau brengen.” Geef toe: dat is hen gelukt!

De campagne is te zien in België en in Nederland. Ze werd uitgevoerd door darwin en krijgt een versie in Nederland, met de hulp van JWT, het plaatselijke bureau van Spa. 
Assets :
Credits :
  • Client : Spadel
  • Contacts : Dirk Van de Walle, Sophie Bryskère, Stephan De Clercq, Edwin van Dijken
  • Agency : Darwin BBDO
  • Account Team : Hannelore Van Cauwenberghe, Marianne Janssens, Annemie Willems
  • Creation : Klaartje Galle
  • Creation : Guido Goffeau
  • Creation : Véronique Vier
  • Strategy : Nicolas Lambert
  • Agency Producer : Anna Vanheukelom
  • Film Production Company : Lovo
  • Producers : Bert Brulez, François Chandelle
  • Director : Norman Bates
  • DOP : Nicolas Karakatsanis
  • Music Consultant : Peter Baert, Raygun
  • Music : Jochem Weierink