SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Happiness rekruteert bankiers in korte broek voor Record Bank

Woensdag 19 Augustus 2015


Happiness rekruteert bankiers in korte broek voor Record Bank
Assets :
'Kids taking over a bank'
Credits :
Client : Record Bank
Contact : Nathalie Schor
Agency : Happiness Brussels
Executive Creative Management : Karen Corrigan
CD : Geoffrey Hantson
CD : Niek Eijsbouts
CD : Philippe Fass
CD : Pieter Claeys
Creation : Laurie Lacourt
Creation : Catherine Hermans
Copy Fr : Bill Bilquin
Graphic Designer : Anna Touvron
Account Team : Hans Smets, Vanessa Boddewijn
Agency Producer : Bart Vande Maele
Film Production Company : Poetry In Motion
Director : Wannes Destoop
Director : Hans Buyse
Producer : Hans Buyse, Jasper Seghers

Happiness Brussels bedacht een nieuwe stunt voor Record Bank. Op het programma: kinderen die een hele dag lang de leiding namen over een Record Bank-agentschap.

Geoffrey Hantson, chief creative officer: “Omdat Record Bank eenvoud hoog in het vaandel draagt, zoals blijkt uit zijn slogan, wilde onze klant op een hele concrete manier aantonen dat bankproducten uitleggen niet noodzakelijk ingewikkeld moet zijn. Het kan zelfs zo simpel zijn dat ook een kind het kan... Daarom stuurden we twee mede- werkers van Record Bank naar een lagere school om in eenvoudige bewoordingen de werking van haar verschillende formules uit te leggen. Vervolgens kregen de kinderen de opdracht hetzelfde te doen, maar dan in een echt agentschap, aan echte – nietsver- moedende – klanten...”

Het werd allemaal gefilmd en gecompileerd in een virale video die sinds 17 augustus op het internet circuleert. Je ontdekt er de verbaasde reacties van de klanten die nochtans erg snel meegaan in het... kinderspel. En dat was precies de bedoeling!

“Jonge kinderen die aan de hand van koekjes en snoepjes de werking van een Visa-kaart of een zichtrekening uitleggen, is zeker verbazend”, vervolgt Hantson. “Sommige klan- ten vielen echt omver toen ze merkten dat ze in hun kantoor door zeer jonge werkne- mers ontvangen werden. Met deze originele actie kan Record Bank zijn basisprincipes concreet vormgeven: eenvoud en klare taal.”

De CCO van Happiness preciseert nog dat de spot kadert in een globalere strategie van Record Bank die de bank op een andere manier wil benaderen. “Klanten hebben er ge- noeg van ingewikkelde producten met al even onoverzichtelijke uitleg erbij aangeboden te krijgen. Een goede bankier moet complexe dingen op een eenvoudige manier kunnen uitleggen. Zodat iedereen ze kan begrijpen. Dat wil Record Bank aantonen met behulp van deze spot. En ik denk dat we er op een originele manier in slagen.” 






INTERVIEW

Barbara Verougstraete (The Oval Office):

Barbara Verougstraete (The Oval Office): "Podcast is een impactvolle tool voor storytelling"



DOSSIER  



Saatchi & Saatchi New Directors' Showcase: de keuzes van Ridley Scott  


Trouwe Cannes Lions-gangers schuiven op donderdagmorgen zonder morren aan voor een van de jaarlijkse hoogtepunten van het festival: the New Directors’ Showcase van Saatchi & Saatchi. Dit jaar was...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De 5 grote uitdagingen voor retail  


Times are changing. En die change gaat hard en snel in de retailsector. Digitalisatie en een sterke schaalvergroting na de grote consolidatiegolf zorgen voor een totaal nieuw landschap. Hoe dat er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2018 : de Grand Prix en de 13 gouden campagnes   


 Net zoals in 2017 kreeg een enkele campagne dit jaar een Grand Prix op de Creative Belgium Awards: ‘Closer than you think’ voor Child Focus in de Mediacompetitie (Social Media Advertising). De...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier