SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close
ARCHIEF

Happiness rekruteert bankiers in korte broek voor Record Bank

Woensdag 19 Augustus 2015


Happiness rekruteert bankiers in korte broek voor Record Bank
Assets :
'Kids taking over a bank'
Credits :
Client : Record Bank
Contact : Nathalie Schor
Agency : Happiness Brussels
Executive Creative Management : Karen Corrigan
CD : Geoffrey Hantson
CD : Niek Eijsbouts
CD : Philippe Fass
CD : Pieter Claeys
Creation : Laurie Lacourt
Creation : Catherine Hermans
Copy Fr : Bill Bilquin
Graphic Designer : Anna Touvron
Account Team : Hans Smets, Vanessa Boddewijn
Agency Producer : Bart Vande Maele
Film Production Company : Poetry In Motion
Director : Wannes Destoop
Director : Hans Buyse
Producer : Hans Buyse, Jasper Seghers

Happiness Brussels bedacht een nieuwe stunt voor Record Bank. Op het programma: kinderen die een hele dag lang de leiding namen over een Record Bank-agentschap.

Geoffrey Hantson, chief creative officer: “Omdat Record Bank eenvoud hoog in het vaandel draagt, zoals blijkt uit zijn slogan, wilde onze klant op een hele concrete manier aantonen dat bankproducten uitleggen niet noodzakelijk ingewikkeld moet zijn. Het kan zelfs zo simpel zijn dat ook een kind het kan... Daarom stuurden we twee mede- werkers van Record Bank naar een lagere school om in eenvoudige bewoordingen de werking van haar verschillende formules uit te leggen. Vervolgens kregen de kinderen de opdracht hetzelfde te doen, maar dan in een echt agentschap, aan echte – nietsver- moedende – klanten...”

Het werd allemaal gefilmd en gecompileerd in een virale video die sinds 17 augustus op het internet circuleert. Je ontdekt er de verbaasde reacties van de klanten die nochtans erg snel meegaan in het... kinderspel. En dat was precies de bedoeling!

“Jonge kinderen die aan de hand van koekjes en snoepjes de werking van een Visa-kaart of een zichtrekening uitleggen, is zeker verbazend”, vervolgt Hantson. “Sommige klan- ten vielen echt omver toen ze merkten dat ze in hun kantoor door zeer jonge werkne- mers ontvangen werden. Met deze originele actie kan Record Bank zijn basisprincipes concreet vormgeven: eenvoud en klare taal.”

De CCO van Happiness preciseert nog dat de spot kadert in een globalere strategie van Record Bank die de bank op een andere manier wil benaderen. “Klanten hebben er ge- noeg van ingewikkelde producten met al even onoverzichtelijke uitleg erbij aangeboden te krijgen. Een goede bankier moet complexe dingen op een eenvoudige manier kunnen uitleggen. Zodat iedereen ze kan begrijpen. Dat wil Record Bank aantonen met behulp van deze spot. En ik denk dat we er op een originele manier in slagen.” 






INTERVIEW

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB):

Ben Priest (ex Adam & Eve/DDB): "De meeste reclame van nu is slecht, maar dat is altijd zo geweest"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier