Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

Happiness rekruteert bankiers in korte broek voor Record Bank

Woensdag 19 Augustus 2015

Happiness rekruteert bankiers in korte broek voor Record Bank

Happiness Brussels bedacht een nieuwe stunt voor Record Bank. Op het programma: kinderen die een hele dag lang de leiding namen over een Record Bank-agentschap.

Geoffrey Hantson, chief creative officer: “Omdat Record Bank eenvoud hoog in het vaandel draagt, zoals blijkt uit zijn slogan, wilde onze klant op een hele concrete manier aantonen dat bankproducten uitleggen niet noodzakelijk ingewikkeld moet zijn. Het kan zelfs zo simpel zijn dat ook een kind het kan... Daarom stuurden we twee mede- werkers van Record Bank naar een lagere school om in eenvoudige bewoordingen de werking van haar verschillende formules uit te leggen. Vervolgens kregen de kinderen de opdracht hetzelfde te doen, maar dan in een echt agentschap, aan echte – nietsver- moedende – klanten...”

Het werd allemaal gefilmd en gecompileerd in een virale video die sinds 17 augustus op het internet circuleert. Je ontdekt er de verbaasde reacties van de klanten die nochtans erg snel meegaan in het... kinderspel. En dat was precies de bedoeling!

“Jonge kinderen die aan de hand van koekjes en snoepjes de werking van een Visa-kaart of een zichtrekening uitleggen, is zeker verbazend”, vervolgt Hantson. “Sommige klan- ten vielen echt omver toen ze merkten dat ze in hun kantoor door zeer jonge werkne- mers ontvangen werden. Met deze originele actie kan Record Bank zijn basisprincipes concreet vormgeven: eenvoud en klare taal.”

De CCO van Happiness preciseert nog dat de spot kadert in een globalere strategie van Record Bank die de bank op een andere manier wil benaderen. “Klanten hebben er ge- noeg van ingewikkelde producten met al even onoverzichtelijke uitleg erbij aangeboden te krijgen. Een goede bankier moet complexe dingen op een eenvoudige manier kunnen uitleggen. Zodat iedereen ze kan begrijpen. Dat wil Record Bank aantonen met behulp van deze spot. En ik denk dat we er op een originele manier in slagen.” 
Assets :
Credits :
  • Client : Record Bank
  • Contact : Nathalie Schor
  • Agency : Happiness Brussels
  • Executive Creative Management : Karen Corrigan
  • CD : Geoffrey Hantson
  • CD : Niek Eijsbouts
  • CD : Philippe Fass
  • CD : Pieter Claeys
  • Creation : Laurie Lacourt
  • Creation : Catherine Hermans
  • Copy Fr : Bill Bilquin
  • Graphic Designer : Anna Touvron
  • Account Team : Hans Smets, Vanessa Boddewijn
  • Agency Producer : Bart Vande Maele
  • Film Production Company : Poetry In Motion
  • Director : Wannes Destoop
  • Director : Hans Buyse
  • Producer : Hans Buyse, Jasper Seghers