Fr

CAMPAIGN OF THE WEEK

DDB in demonstratiemodus voor Base

Dinsdag 23 Juni 2015

DDB in demonstratiemodus voor Base

DDB Brussels bedacht en producete een webserie voor Base. Doelstelling: de kwaliteit van het 4G-netwerk van de operator aantonen. Dat doet het bureau op zeer aanschouwelijke wijze.

“Kun je overleven met enkel een smartphone en het 4G-netwerk van Base?”, aldus de vraag van de mobiele dienstenleverancier. “Om het antwoord te kennen, hebben we een zekere Gideon een hele week in het natuurpark van de hoge Kempen gedropt. Dat beslaat meer dan 5000 hectare.”
 
“Ze maken ons ’s morgens wakker, zorgen ervoor dat we de krant kunnen lezen op weg naar het werk, dienen als GPS als we de weg kwijtraken, regelen de temperatuur van ons huis vanop afstand, enzovoort”, vertelt Francis Lippens, account director bij DDB. “Het zijn maar een paar voorbeelden van wat smartphones voor ons kunnen doen. Ze worden steeds belangrijker en zijn voor de meeste Belgen uitgegroeid tot een soort van derde arm. Base is ervan overtuigd dat deze evolutie zal doorzetten en de komende jaren nog sterker zal worden, naarmate het aantal functies en apps uitbreidt. Vandaar de nieuwe slogan: ‘Go mobile’.”
 
De avonturen van Gideon kunnen gevolgd worden in een echte webserie die heel toepasselijk ‘Back to Base’ werd gedoopt en vijf afleveringen van elk vier minuten omvat. “In de eerste aflevering wordt al snel duidelijk dat het op het eerste gezicht perfect mogelijk is om met enkel een GSM te overleven”, vervolgt de account director. “Welke paddenstoelen zijn eetbaar? Hoe kun je onderdak voor de nacht bouwen? Hoe maak je vuur? Gideon heeft geen enkele moeite om een app of tutorial te vinden op YouTube, om al die vragen te beantwoorden.”
 
“Toch was het niet enkel rozengeur en maneschijn”, benadrukt CD Peter Ampe. “Om de verveling te verdrijven kon Gideon naar muziek luisteren, spelletjes spelen of elke dag zijn moeder en zijn beste vriend bellen. Maar tegen angst helpt geen enkele app. De eerste dag werd Gideon gebeten door een teek, dus moest het productieteam ingrijpen om hem te helpen ze te verwijderen voor er complicaties zouden ontstaan. Gideon bekende ons ook dat de eenzame nachten eerder onaangenaam waren, ondanks het virtuele vuur dat op het scherm van zijn smartphone brandde...”
Voor de anekdote verklappen we nog dat deze moderne Robinson af en toe onverwacht verwend werd, zoals toen een drone hem een pizza kwam leveren midden in het bos.
 
De trailer van de webserie wordt sinds 19 juni uitgezonden op de nationale zenders en op Gomobile.be. De afleveringen zelf staan sinds 22 juni online en zijn sinds 23 juni ook te bekijken op RTL en Discovery Channel.
Assets :
Credits :
  • Client : BASE
  • Contacts : Michel Moriaux, Isabelle Bacro
  • Agency : DVLR DDB
  • CD : Peter Ampe
  • Creation : Tim Arts
  • Creation : Stefan van den Boogaard
  • Copy Fr : Jonathan d'Oultremont
  • Account Team : Francis Lippens, Melissa Bekaert, Romy Vierhouten
  • Strategic Director : Dominique Poncin
  • TV Producer : Brigitte Verduyckt
  • Graphic Design : Christophe Liekens, Marlene Wautot
  • Head of Digital : Geert Desager
  • Digital Producer : Maarten Breda
  • Content Director : Michael D'hooge
  • Content Copy : Laurent Righetti, Bart Van Goethem
  • Film Production Company : Wenneker.be
  • Executive Producer : Emily Rammant
  • Producer : Vanessa Jacob
  • Director : Hans Dessers
  • Copywriter : Peter Neyt
  • DOP : David Ramboer
  • Editor : Frank Van Looy
  • Sound : Gregory Caron & Studio Helsinki
  • Music : Gregory Caron