SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

De Gouden Creatieven

Vrijdag 5 Juni 2015


De Gouden Creatieven
Dit jaar zijn de creatieven die het grootste aantal hoedjes in de wacht sleepten Manuel Ostyn en Pieter Staes. Ten tijde van deze wapenfeiten waren ze aan de slag bij mortierbrigade, vandaag zijn ze associate creative directors bij These Days Y&R. Het duo mag drie Gold en vier Silver op zijn naam schrijven, allemaal met creaties voor Humo: ‘Uncensored articles made in China’, ‘Het Mirakel van Humo’ en ‘Prank-a-Wanker’.
 
Op de tweede plaats vinden we een team van DDB, bestaande uit Tim Arts en Stefan Van Den Boogaard. Zij pakken drie Gold en drie Silver, meer bepaald met ‘Don't google it’ voor CEBAM en ‘The Classical Comeback’ voor B-classic. Op drie staat het team achter ‘Alles kan Beter’ van TBWA voor KBC, de vaakst bekroonde campagne van deze editie van de CCB Awards, met drie Gold en een Silver, dankzij Menno Buyl, Thomas de Vreese, Chiara De Decker en Veerle Blykers.
 
Bij de creatieven die minstens een dubbele Gold in de wacht sleepten, vinden we het team van mortierbrigade, bestaande uit Kwint De Meyer en Willem De Wachter; zij winnen ook twee keer Silver en een Bronze. Het duo wordt op de hielen gezeten door Jan Sidgwik en Christophe Ghewy van Bowling Brussels dat een Silver minder won. De laatste dubbele Gold viel te beurt aan Toon Vanpoucke en Morgane Choppinette van BBDO Belgium.
 
We besluiten met de creatieven die een Gold op hun naam mochten schrijven. Dat zijn Jeroom Snelders, Guy Mortier, Jan Eelen en Jens Mortier (mortierbrigade); Han Verschaeren, Thomas Thysens, Ruben Van Maldeghem en Tine Bongaerts (LDV United); Klaartje Galle en Régine Smetz (BBDO); Karel De Mulder (Bowling/Unibet); Philippe De Ceuster en Joost Berends (mortierbrigade); Frank Marinus, en Michael Mikiels (TBWA); Nicolas Bury en Lucien Brocas  (Base) en, last but not least, Bram Ceuppens en Stijn Jansen (mortierbrigade).

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier