SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

De Gouden Creatieven

Vrijdag 5 Juni 2015


De Gouden Creatieven
Dit jaar zijn de creatieven die het grootste aantal hoedjes in de wacht sleepten Manuel Ostyn en Pieter Staes. Ten tijde van deze wapenfeiten waren ze aan de slag bij mortierbrigade, vandaag zijn ze associate creative directors bij These Days Y&R. Het duo mag drie Gold en vier Silver op zijn naam schrijven, allemaal met creaties voor Humo: ‘Uncensored articles made in China’, ‘Het Mirakel van Humo’ en ‘Prank-a-Wanker’.
 
Op de tweede plaats vinden we een team van DDB, bestaande uit Tim Arts en Stefan Van Den Boogaard. Zij pakken drie Gold en drie Silver, meer bepaald met ‘Don't google it’ voor CEBAM en ‘The Classical Comeback’ voor B-classic. Op drie staat het team achter ‘Alles kan Beter’ van TBWA voor KBC, de vaakst bekroonde campagne van deze editie van de CCB Awards, met drie Gold en een Silver, dankzij Menno Buyl, Thomas de Vreese, Chiara De Decker en Veerle Blykers.
 
Bij de creatieven die minstens een dubbele Gold in de wacht sleepten, vinden we het team van mortierbrigade, bestaande uit Kwint De Meyer en Willem De Wachter; zij winnen ook twee keer Silver en een Bronze. Het duo wordt op de hielen gezeten door Jan Sidgwik en Christophe Ghewy van Bowling Brussels dat een Silver minder won. De laatste dubbele Gold viel te beurt aan Toon Vanpoucke en Morgane Choppinette van BBDO Belgium.
 
We besluiten met de creatieven die een Gold op hun naam mochten schrijven. Dat zijn Jeroom Snelders, Guy Mortier, Jan Eelen en Jens Mortier (mortierbrigade); Han Verschaeren, Thomas Thysens, Ruben Van Maldeghem en Tine Bongaerts (LDV United); Klaartje Galle en Régine Smetz (BBDO); Karel De Mulder (Bowling/Unibet); Philippe De Ceuster en Joost Berends (mortierbrigade); Frank Marinus, en Michael Mikiels (TBWA); Nicolas Bury en Lucien Brocas  (Base) en, last but not least, Bram Ceuppens en Stijn Jansen (mortierbrigade).



ARCHIVE / AWARDS

JOBS


INTERVIEW



"Ik ben trouw gebleven aan mijn favorieten", Frédéric Zouag (Agency MManager 2017)



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier