SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Airbnb: 'Every Traveler deserves a home'

Maandag 23 December 2013


Airbnb: 'Every Traveler deserves a home'
Sinds zijn oprichting vijf jaar geleden kent Airbnb een exponentiële groei. De site herbergde tot vandaag tien miljoen reizigers, van wie zes miljoen dit jaar alleen al. Dat is twee keer meer dan in 2012. Ook het aanbod is in een jaar tijd verdubbeld: er worden vandaag een half miljoen verblijfplaatsen te huur aangeboden.

Airbnb dat surft op de deeleconomie, nestelt zich letterlijk overal om reizigers uit de hele wereld te verwelkomen. Dat insight gebruikte het Californische bureau Pereira & O’Dell als basis om te communiceren rond het aanbod en de waarden van Airbnb. De campagne die ‘Home to You’ gedoopt werd, draait rond het idee dat elke reiziger een thuis verdient; ze richt zich vooral op de sociale netwerken en mikt vooral op de ‘bobos’, de belangrijkste ambassadeurs van Airbnb.

Centraal staat een minidocumentaire van 4'45" waarin we verschillende artiesten bezig terwijl ze maquettes van logies vervaardigen – huizen, woonwagens, een tipi, een watertoren, enzovoort. Die bevinden zich overal ter wereld en zijn identieke replica’s van verblijfplaatsen die echt te huur zijn via de site. De maquettes in kwestie zullen dienstdoen als vogelnesten. De ‘birdhouses’ werden op een boom in het Audubon Park in New Orleans bevestigd, een plaats waar veel trekvogels verzamelen. Het idee? Tonen hoe belangrijk delen is voor de reizigers die het dna van Airbnb vertegenwoordigen. De campagne wordt aangevuld met de site birdbnb.com, waar de miniatuurhuisjes en hun ‘reële’ model voorgesteld worden, net zoals een profiel van de kunstenaars die bij het project betrokken zijn.
 



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

Mark Barber (Radiocentre):

Mark Barber (Radiocentre): "Radio is niet alleen een tactisch medium."



DOSSIER  



Data & Privacy: hoe zich voorbereiden op de GDPR  


Wie nog niet gehoord heeft van GDPR, leefde op een andere planeet. De nieuwe Europese wetgeving rond privacy heeft verregaande gevolgen voor marketeers, maar ook voor uitgevers. Een stand van...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Pitches en matchmakers: It takes two to tango  


In tijden waarin marketingafdelingen steeds kleiner worden, de specialisaties blijven toenemen en integratie de meest gebruikte term is, mag het geen wonder heten dat de marketingdirecteur er...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


ACC Profitability Survey : Communicatiebureaus financieel gezonder  


261,4 miljoen euro. Dat is de som van de totale inkomsten van de 74 bureaus die deelnamen aan de ACC Profitability Survey. Naar jaarlijkse gewoonte bevroeg de ACC zijn leden over hun financiële...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier