METEEN NAAR MM.BE
 SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Airbnb: 'Every Traveler deserves a home'

Maandag 23 December 2013


Airbnb: 'Every Traveler deserves a home'
Sinds zijn oprichting vijf jaar geleden kent Airbnb een exponentiële groei. De site herbergde tot vandaag tien miljoen reizigers, van wie zes miljoen dit jaar alleen al. Dat is twee keer meer dan in 2012. Ook het aanbod is in een jaar tijd verdubbeld: er worden vandaag een half miljoen verblijfplaatsen te huur aangeboden.

Airbnb dat surft op de deeleconomie, nestelt zich letterlijk overal om reizigers uit de hele wereld te verwelkomen. Dat insight gebruikte het Californische bureau Pereira & O’Dell als basis om te communiceren rond het aanbod en de waarden van Airbnb. De campagne die ‘Home to You’ gedoopt werd, draait rond het idee dat elke reiziger een thuis verdient; ze richt zich vooral op de sociale netwerken en mikt vooral op de ‘bobos’, de belangrijkste ambassadeurs van Airbnb.

Centraal staat een minidocumentaire van 4'45" waarin we verschillende artiesten bezig terwijl ze maquettes van logies vervaardigen – huizen, woonwagens, een tipi, een watertoren, enzovoort. Die bevinden zich overal ter wereld en zijn identieke replica’s van verblijfplaatsen die echt te huur zijn via de site. De maquettes in kwestie zullen dienstdoen als vogelnesten. De ‘birdhouses’ werden op een boom in het Audubon Park in New Orleans bevestigd, een plaats waar veel trekvogels verzamelen. Het idee? Tonen hoe belangrijk delen is voor de reizigers die het dna van Airbnb vertegenwoordigen. De campagne wordt aangevuld met de site birdbnb.com, waar de miniatuurhuisjes en hun ‘reële’ model voorgesteld worden, net zoals een profiel van de kunstenaars die bij het project betrokken zijn.
 



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier