SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Airbnb: 'Every Traveler deserves a home'

Maandag 23 December 2013


Airbnb: 'Every Traveler deserves a home'
Sinds zijn oprichting vijf jaar geleden kent Airbnb een exponentiële groei. De site herbergde tot vandaag tien miljoen reizigers, van wie zes miljoen dit jaar alleen al. Dat is twee keer meer dan in 2012. Ook het aanbod is in een jaar tijd verdubbeld: er worden vandaag een half miljoen verblijfplaatsen te huur aangeboden.

Airbnb dat surft op de deeleconomie, nestelt zich letterlijk overal om reizigers uit de hele wereld te verwelkomen. Dat insight gebruikte het Californische bureau Pereira & O’Dell als basis om te communiceren rond het aanbod en de waarden van Airbnb. De campagne die ‘Home to You’ gedoopt werd, draait rond het idee dat elke reiziger een thuis verdient; ze richt zich vooral op de sociale netwerken en mikt vooral op de ‘bobos’, de belangrijkste ambassadeurs van Airbnb.

Centraal staat een minidocumentaire van 4'45" waarin we verschillende artiesten bezig terwijl ze maquettes van logies vervaardigen – huizen, woonwagens, een tipi, een watertoren, enzovoort. Die bevinden zich overal ter wereld en zijn identieke replica’s van verblijfplaatsen die echt te huur zijn via de site. De maquettes in kwestie zullen dienstdoen als vogelnesten. De ‘birdhouses’ werden op een boom in het Audubon Park in New Orleans bevestigd, een plaats waar veel trekvogels verzamelen. Het idee? Tonen hoe belangrijk delen is voor de reizigers die het dna van Airbnb vertegenwoordigen. De campagne wordt aangevuld met de site birdbnb.com, waar de miniatuurhuisjes en hun ‘reële’ model voorgesteld worden, net zoals een profiel van de kunstenaars die bij het project betrokken zijn.
 



ARCHIVE / CREATIONS

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier