SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

VTMKZOOM presenteert zijn Zeppe & Zikki Verkeersenquête

Maandag 9 Maart 2015


In de marge van zijn sensibiliseringsprogramma Zeppe & Zikki presenteerde Medialaan-zender VTMKZOOM zopas de resultaten van het grootscheepse verkeersonderzoek dat hij vorig jaar voerde in samenwerking met de universiteit van Hasselt. Doelstelling: peilen bij zowel ouders als kinderen hoe ze het verkeer ervaren en uitzoeken waaraan prioritair aandacht moet worden besteed inzake de sensibilisering voor een veiliger verkeer. De enquête werd ingevuld door 23.500 kinderen en ouders.
Uit de resultaten blijkt dat 80% van de kinderen het verkeer gevaarlijk vindt. Positief is dat de overgrote meerderheid van de kinderen bijna altijd de veiligheidsgordel in de auto draagt (91%), het zebrapad gebruikt om over te steken (94%) en hun fietslicht aanzet wanneer het donker wordt (97%). Minder goed nieuws is dat een op drie kinderen geen fietshelm draagt. Ook het dragen van een fluovestje is minder populair (70%). Kinderen vinden doorgaans dat hun ouders het goede voorbeeld geven door zelf hun gordel te dragen en zich aan de verkeersregels te houden, behalve wat gsm-gebruik in de auto en overdreven snelheid betreft.
Alle andere resultaten van het onderzoek zijn terug te vinden op zeppezikki.be. Die dienen overigens als input voor een nieuw seizoen rond de twee animatiepoppen, Zeppe en Zikki. Later op het jaar komt er dan een nieuwe scholencampagne aan. Ter gelegenheid van het onderzoek brachten Zeppe & Zikki samen met Jacques Vermeire de song ‘Hougabouga’ uit. De bijhorende videoclip werd ondertussen meer dan 200.000 keer bekeken.



ARCHIVE / INTELLIGENCE - RESEARCH

JOBS


INTERVIEW

Duval Guillaume: Alive & Still Kicking

Duval Guillaume: Alive & Still Kicking



DOSSIER  



De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De plaats van product placement in de contentstorm  


Terwijl veel grote adverteerders de stap zetten naar het produceren van eigen content, welt de vraag op wat nog rest van de traditionele product placement. Moeten we de Amerikaanse toer op, met...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier