SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Ghewy, Nevelsteen en Mundorff (Bowling) : "We zijn kleine vaklui ten dienste van adverteerders op zoek naar een echte communicatiepartner"

Donderdag 26 Februari 2015


Ghewy, Nevelsteen en Mundorff (Bowling) :
Op 29 januari won Bowling op de traditionele Merit Awards Night de titel van Best Newcomer Agency, een nieuwe trofee ter beloning van het meest verdienstelijke bureau dat nog geen drie jaar bestaat. Een gesprek met de gelukkige oprichters Gwenn Nevelsteen en Christophe Ghewy, alsook client service director Dimitri Mundorff.
 
Wat vertegenwoordigt deze Merit Award voor jullie?
 
Christophe Ghewy: Natuurlijk doet waardering altijd plezier. Zeker omdat ze in dit geval niet enkel van creatieven komt, maar ook van andere vakmensen uit de sector. Dat werkt zeer motiverend voor het team van Bowling, maar het is ook zeer belangrijk voor onze klanten. Het stelt ze gerust en bevestigt hen in de gedachte dat ze terecht hun vertrouwen geschonken hebben aan een nieuw bureau waaraan ze hun kostbaarste bezit toevertrouwd hebben: hun merken. Ze zijn zelfs trots, zoals blijkt uit de vele felicitaties die ze ons gestuurd hebben. We hebben zelfs geschenken gekregen, onder andere van IP dat ons een indianenpijl in een schitterend houten kader gestuurd heeft…
 
Wat is jullie handelsmerk?
 
Gwenn Nevelsteen: Bowling is een bureau dat in de eerste plaats merken wil creëren, en niet alleen campagnes. We dringen er altijd op aan om betrokken te worden bij de day to day van onze klanten en hun business. Die willen we zeer grondig kennen, waardoor we vervolgens optimaal kunnen inspelen op hun vragen en hun business problematiek. We beperken ons niet tot 360°; we gaan veel verder en laten ons bijvoorbeeld ook betrekken bij de packaging, bijvoorbeeld. Soms – en zelfs vaak – is een klassiek medium niet de beste oplossing voor een briefing.
 
Dimitri Mundorff: We werken intensief samen met onze klanten. Het gaat niet om een beperkte samenwerking met het oog op een campagne, wel om een haast dagelijks partnerschap. Er wordt enorm veel gedialogeerd. Het gaat om een echte uitwisseling  om creatieve oplossingen te vinden, niet alleen op het vlak van communicatie, maar ook voor de business.
 
CG: In een alsmaar gecompliceerdere wereld proberen we een zo simpel mogelijk antwoord te vinden voor de problematiek van elk van onze klanten, zoals de eerder genoemde indianenpijl.
 
Ook opvallend is jullie perfectionisme in de uitvoering van jullie ideeën…
 
DM: Een idee mag nog zo uitstekend zijn, als het slecht of maar half uitgevoerd is, dan is het niet meer dan een idee zoals dertien in een dozijn. Als je daarentegen maximale zorg aan de uitvoering besteedt, komt zijn kracht ten volle tot uiting.

CG: Een merk is meer dan een leuk idee. De manier waarop het gefotografeerd wordt, het gebruikte lettertype, enzovoort. Het is als in een film. Misschien is het scenario geen geniaal idee, maar het spel van de acteurs, de visie van de regisseur, de muziek, enzovoort, zullen het verschil maken en emoties opleveren. Als je naar een film kijkt of naar een song luistert, zeg je nooit ‘Wow, wat een schitterend idee!’. Neen, je voelt de emotie en dat is wat je onthoudt. Dat is wat we proberen te bereiken met de merken waarvoor we verantwoordelijk zijn.
 
Wat voor balans maak je op van deze drie eerste jaren?
 
GN: Bowling heeft nu een stabiele en stevige basis, een goede mix van senior en meer junior profielen. Dat is volgens mij fundamenteel voor een bureau van vandaag. We hebben de geruststellende kant van seniors en de meer ongebreidelde kant van de jongeren. Daardoor zullen we in onze groei kunnen investeren.
 
CG: We hebben Bowling opgericht met de bedoeling trots te kunnen zijn op het geleverde werk, maar vooral omdat we wilden dat onze klanten trots kunnen zijn op het feit dat ze ons vertrouwd hebben. Dat is echt de ambitie en motivatie aan de basis. Na drie jaar stellen we vast dat deze visie op het vak werkt en we willen dan ook voortgaan op de ingeslagen weg. We zijn kleine vaklieden ten dienste van adverteerders op zoek naar een echte communicatiepartner, meer dan een gewone dienstverlener. We zijn ondernemers, net zoals de merken waarvoor we werken. Natuurlijk zijn we ons bewust van de realiteit op de markt en worden we ook geconfronteerd met financiële bekommernissen. We kunnen dus als gelijken met onze klanten converseren.
 

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier