SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Hantson, Hoet en Corrigan: een gelukkig trio

Donderdag 19 Februari 2015


Hantson, Hoet en Corrigan: een gelukkig trio
Geoffrey Hantson, de ex-executive CD van Duval Guillaume, en zijn collega Kris Hoet, ex-managing partner digital & innovation, hebben besloten hun lot te verbinden met dat van Karen Corrigan. Doelstelling: met de steun van het Amerikaanse netwerk FCB het nieuwe bureau Happiness oprichten. Het trio van kersverse partners legt het ontstaan en de ambities van dit nieuwe avontuur uit.
 
Wanneer ontstond het idee van een nieuw Happiness?
Geoffrey Hantson: Als CD van Duval Guillaume observeerde en volgde ik – vaak met enige jaloezie, maar vooral met veel respect – wat Happiness deed. Nu ik er met Karen (die ter herinnering het bureau een tiental jaar geleden oprichtte, nvdr) over gesproken heb, weet ik dat de bewondering en het respect wederzijds waren. Aangezien de visie en de ambities van Publicis voor Duval Guillaume niet meer overeenstemden met de mijne, heb ik contact opgenomen met Karen en het heeft niet lang geduurd voor we besloten om ons te associëren. Met als kers op de taart de steun van FCB.

Wat wordt de rol van FCB in dit nieuwe avontuur?
Karen Corrigan: Happiness Brussels en FCB werken al samen sinds 2010 (vooral op de Beiersdorf-budgetten, nvdr). Vandaag krijgt die samenwerking een nieuwe dimensie dankzij de gemeenschappelijke ontwikkeling van een vernieuwend project. Concreet gaat het om een actieve investering van FCB in een internationaal project waarbij Geoffrey en Kris betrokken zijn. In ruil daarvoor zullen ze gedeeltelijk voor het netwerk werken. Zo zal Geoffrey voortaan in de globale Creative Council van FCB zetelen. Voor onze klanten, het team hier in Brussel en voor mezelf is het een ongelooflijke versterking van onze creatieve slagkracht, onze bestaande digitale en technologische expertise.
 
GH: Toen FCB ons vroeg wat onze verlangens en doelstellingen waren, hebben Kris en ik onmiddellijk geantwoord dat we in de eerste plaats ons eigen verhaal wilden schrijven, door ons te associëren met en te investeren in Happiness. Met Karen vormen we het ideale 3.0 bureau en de perfecte driehoek: creatie, technologie en ondernemershap. Dat is alles wat een adverteerder vandaag nodig heeft om zijn business tot een succes te maken.
 
Waaruit bestaan de positionering en de filosofie van Happiness 3.0?
GH: We denken dat het tijdperk van de micromultinationals is aangebroken: kleine, wendbare bedrijven die eender waar in de wereld ontrold kunnen worden. Het is steeds nuttiger en relevanter voor onze lokale en internationale klanten om met dit soort structuur te werken. Het is precies wat Happiness wil zijn en blijven: een grote groep kleine creatieve hubs met een sterke motivatie, die onderling zeer gediversifieerd en zeer flexibel zijn. Onze URL weerspiegelt deze visie perfect: het gaat niet om ‘Happiness-Global’ of ‘Happiness-International’, maar wel om ‘Happiness-Anywhere.com’… Anywhere omdat we denken dat ons vak evolueert en dat denken in functie van grenzen vandaag plaatsmaakt voor denken op basis van talent. Op termijn is het de bedoeling kleine Happiness-cellen barstensvol talent te hebben zowat overal ter wereld. Binnenkort bijvoorbeeld in de Verenigde Staten. Zo kunnen onze lokale klanten over talent van internationaal formaat beschikken en profiteren onze internationale klanten van alle voordelen die een samenwerking met hoogwaardig Belgisch talent kan opleveren.
 
Kris Hoet: We mogen ook niet vergeten dat deze aanwezigheid in Europa, Azië en binnenkort dus de Verenigde Staten, en de bijhorende uurverschillen een belangrijk voordeel bieden: daardoor kunnen we de klok rond werken. We stellen trouwens vast in onze snel evoluerende wereld dat veel merken in een overgangsfase zitten. En we zien dat als een kans om een belangrijke rol te spelen in experimenten en tests met nieuwe concepten voor merken – en Prototype Research & Development of PR&D wordt al enkele jaren beoefend bij Happiness, om het project vervolgens op grotere schaal toe te passen. We willen ons differentiëren door de merken te helpen om echt te doen wat ze zeggen, en niet enkel te zeggen wat ze doen…
 
Het laatste woord?
GH: Wat ons bij FCB echt aansprak, was hun andere visie op wat een netwerk is. In tegenstelling tot anderen hebben ze niet de mentaliteit om in het wilde weg dingen over te nemen. Ze investeren het liefst in talent. Tom Theys (ex-head of strategy bij Publicis Brussels die eind 2014 als executive VP global strategy overstapte naar FCB, nvdr) is een uitstekend voorbeeld. FCB investeerde aldus in strategisch talent dat op internationaal niveau actief is, maar nog steeds bij Antwerpen in België woont. Om zijn nieuwe functie uit te oefenen moest Tom niet naar de States verhuizen: een visie en strategie die compleet tegen de stroom ingaan. Het is een heel moderne en avant-gardistische manier om een netwerk te organiseren en die past ons perfect.

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier