SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Karen Corrigan (Happiness) : "Net zoals in België is Nivea in Vietnam een van de mooiste merken"

Dinsdag 25 November 2014


Karen Corrigan (Happiness) :
Onder impuls van zijn klant Beiersdorf en de FCB-groep richtte Happiness een nieuw bureau op in Vietnam. Karen Corrigan, de medeoprichtster van het Brusselse bureau, legt uit hoe ze deze droom concreet kon vormgeven.
 
Waarom Hô-Chi-Minh City?
We waren al aanwezig in Vietnam met onze productiestudio Bliss Interactive. Anderzijds beheren we al vier jaar het Nivea-budget voor België,  voor rekening van FCB dat het internationale budget in handen heeft, maar geen bureau meer had om het plaatselijke account te beheren. Dus organiseerden ze een pitch die wij gewonnen hebben. Hetzelfde probleem deed zich een paar maanden geleden voor in Vietnam. Onze landgenoot Sébastien Desclée, de voorzitter van FCB International, wist dat we ginder een voet aan de grond hadden. Beiersdorf van zijn kant was zeer tevreden over ons werk in België, waar we uiteindelijk de hele Nivea-communicatie beheren, terwijl we uiteindelijk alleen gevraagd waren voor het above gedeelte. Waarna ze ons geraadpleegd hebben om het budget in Vietnam voor onze rekening te nemen. We hebben de kans gegrepen en gewonnen. Zo ontstond Happiness Saigon (zoals Hô-Chi-Minh City vroeger heette, nvdr).
 
Wie is er verantwoordelijk in Saigon?
Happiness Saigon werd gevormd vanuit Bliss Interactive dat nog steeds bestaat en zijn eigen klanten heeft. Beide structuren zijn samen gevestigd. Om het nieuwe bureau te leiden heb ik een beroep gedaan op Alan Cerutti die ik in 2009 aangenomen had in Brussel en die vervolgens naar Londen vertrokken is, meer bepaald als group account director bij Ogilvy. Alan belichaamt perfect de visie en de ambitie van Happiness. In Saigon beheert hij een bureau met 28 werknemers, van verschillende nationaliteiten en met verschillende competenties. Doelstelling, onze ‘Alles is Media’ visie implementeren. Naast Alan, die zowel CEO als strategisch directeur is, bestaat het creatief management uit CD Paul Busschau. Paul is geboren in Zuid-Afrika, waar hij onder andere als concept provider/art director werkte voor TBWA Hunt Lascaris. Hij woont al tien jaar in Vietnam en was executive CD bij Cheil dat onder andere Samsung beheert. We hebben ook een managing partner, in de persoon van Tran Quan. Zij is verantwoordelijk voor de klanten en het commercieel management. Tot slot heb ik Thuy Quan, mijn rechterhand die al zeven jaar ter plaatse werkt, benoemd tot COO van de groep Happiness Saigon.
 
Hoe zou je de lokale reclamemarkt omschrijven?
Die is vergelijkbaar met de Belgische markt van tien jaar geleden. Adverteerders werken er nog met meerdere bureaus, al naargelang hun noden en verwachtingen. En als een bureau daadwerkelijk ‘geïntegreerd’ is, werkt het altijd in silo’s: elke divisie werkt voor eigen rekening en in zijn eigen belang. Dat veroorzaakt veel kosten voor adverteerders die stilaan beginnen in te zien dat die situatie moet veranderen. Er liggen dus kansen voor het grijpen.

Een marketing projet in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS


INTERVIEW

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt

Anne-Sophie Vilain : Hoe de UBA Academy het succes van plaatselijke beslissers steunt



DOSSIER  



Hoe meer schermen, hoe meer mogelijkheden  


Het aantal schermen waarover de consumenten beschikken om media te consumeren, is exponentieel gegroeid. Naar aanleiding van de Media Vision Day van de GRP rond dit thema vroegen wij een aantal...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


High (Ad) Tech   


Een machtsovername van de technologiebedrijven. Dat was min of meer de teneur na de voorbije editie van het grootste creatieve festival ter wereld. Nergens wordt dat meer duidelijk dan in de...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Google DNI: een charmeoffensief van meer dan 150 miljoen euro  


Nog tot en met 11 juli kunnen Europese uitgevers opnieuw een subsidiedossier met betrekking tot nieuwsinnovatie indienen bij Google. Dan loopt de tweede inschrijvingsronde van het Google Digital...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier