SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Tapptic analyseert hoe Belgen met apps omgaan

Vrijdag 25 Oktober 2013


Tapptic analyseert hoe Belgen met apps omgaan
Tapptic en iVox voerden een enquête bij 1.000 personen (oktober 2013) over de houding van de Belgen tegenover de zowat twee miljoen vandaag beschikbare apps. Volgens het onderzoek gaat de belangstelling van de gebruikers in de eerste plaats uit naar apps die te maken hebben met sociale media (69,4%) en productiviteit (61,7%), voor nieuws en games (allebei 57,7%).
In de meeste gevallen (71,1%) gaat het om gratis apps. Minder dan een kwart van de respondenten verklaart zich bereik om te betalen voor apps.
Verder is de grote meerderheid gekant tegen de integratie van reclame in hun apps; voor een derde zou de aanwezigheid van reclame reden genoeg zijn om een app te verwijderen. De verzending van berichten – ook al zijn ze geografisch gelokaliseerd of gepersonaliseerd – is al even onpopulair: 75% van de respondenten wil er niet van weten.
Tot de voornaamste redenen om een app te installeren behoren de aanbevelingen van iemand uit de omgeving (47,6%), gevolgd door een artikel in de pers en een populariteitsranking.
De kwestie van het smartphonegebruik om via een app betalingen uit te voeren verdeelt de bevolking in gelijke delen, maar er is een belangrijke kloof tussen de taalgemeenschappen (ja voor 53,3% van de Nederlandstaligen; neen voor 57,3% voor de Franstaligen) en de geslachten (ja voor 53,1% van de mannen en neen voor 56,5% van de vrouwen).



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE

JOBS


INTERVIEW

Vivian Schiller (Weber Shandwick):

Vivian Schiller (Weber Shandwick): "De waarheid heeft tegenwoordig meer te maken met emotie dan met feiten"



DOSSIER  



Nemen de consultants de reclame over?   


Op de belangrijke markten opent The Big Five de laatste jaren de portefeuille om allerhande digitale, service design en creatieve bureaus over te nemen. Palmen bedrijven als Deloitte Deloitte en...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Wat kunnen media leren van de porno-industrie?  


Het begon met VHS, maar ook in digitale tijden is de impact van de pornowereld op nieuwe media en marketingtechnieken groot. Affiliate marketing, augmented en virtual reality… het zijn stuk voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Kantar TNS Connected Life 2017: gebruiksaanwijzing voor de toekomst  


Wie de barometer van Kantar TNS niet kent, heeft twee keer ongelijk: de indicatoren geven een actueel beeld van de concrete trends betreffende de connectie tussen consumenten en content. Deze...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier