SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Tapptic analyseert hoe Belgen met apps omgaan

Vrijdag 25 Oktober 2013


Tapptic analyseert hoe Belgen met apps omgaan
Tapptic en iVox voerden een enquête bij 1.000 personen (oktober 2013) over de houding van de Belgen tegenover de zowat twee miljoen vandaag beschikbare apps. Volgens het onderzoek gaat de belangstelling van de gebruikers in de eerste plaats uit naar apps die te maken hebben met sociale media (69,4%) en productiviteit (61,7%), voor nieuws en games (allebei 57,7%).
In de meeste gevallen (71,1%) gaat het om gratis apps. Minder dan een kwart van de respondenten verklaart zich bereik om te betalen voor apps.
Verder is de grote meerderheid gekant tegen de integratie van reclame in hun apps; voor een derde zou de aanwezigheid van reclame reden genoeg zijn om een app te verwijderen. De verzending van berichten – ook al zijn ze geografisch gelokaliseerd of gepersonaliseerd – is al even onpopulair: 75% van de respondenten wil er niet van weten.
Tot de voornaamste redenen om een app te installeren behoren de aanbevelingen van iemand uit de omgeving (47,6%), gevolgd door een artikel in de pers en een populariteitsranking.
De kwestie van het smartphonegebruik om via een app betalingen uit te voeren verdeelt de bevolking in gelijke delen, maar er is een belangrijke kloof tussen de taalgemeenschappen (ja voor 53,3% van de Nederlandstaligen; neen voor 57,3% voor de Franstaligen) en de geslachten (ja voor 53,1% van de mannen en neen voor 56,5% van de vrouwen).

Een marketing project in gedachten ? Een bureau opzoeken


ARCHIVE / MEDIA - ONLINE

JOBS


INTERVIEW

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)

(ADVERTORIAL) De MovieMatch van Catherine Closset (BNP Paribas Fortis)



DOSSIER  



B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus


IAB Mixx Awards 2016: de gouden cases  


Dit jaar reikte de jury van de IAB Mixx Awards zeven Gold uit. Die bekronen zeven verschillende adverteerders en campagnes, gemaakt door vijf bureaus. Een close-up van deze gouden campagnes voor...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Netvertising: gelieve niet te storen!  


Het is geen geheim dat online reclame de surfers irriteert, maar niet dermate zoals een recente studie van het mediabureau Space aantoont. Sommige populaire formaten, zoals video, worden vanwege...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier