SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Tapptic analyseert hoe Belgen met apps omgaan

Vrijdag 25 Oktober 2013


Tapptic analyseert hoe Belgen met apps omgaan
Tapptic en iVox voerden een enquête bij 1.000 personen (oktober 2013) over de houding van de Belgen tegenover de zowat twee miljoen vandaag beschikbare apps. Volgens het onderzoek gaat de belangstelling van de gebruikers in de eerste plaats uit naar apps die te maken hebben met sociale media (69,4%) en productiviteit (61,7%), voor nieuws en games (allebei 57,7%).
In de meeste gevallen (71,1%) gaat het om gratis apps. Minder dan een kwart van de respondenten verklaart zich bereik om te betalen voor apps.
Verder is de grote meerderheid gekant tegen de integratie van reclame in hun apps; voor een derde zou de aanwezigheid van reclame reden genoeg zijn om een app te verwijderen. De verzending van berichten – ook al zijn ze geografisch gelokaliseerd of gepersonaliseerd – is al even onpopulair: 75% van de respondenten wil er niet van weten.
Tot de voornaamste redenen om een app te installeren behoren de aanbevelingen van iemand uit de omgeving (47,6%), gevolgd door een artikel in de pers en een populariteitsranking.
De kwestie van het smartphonegebruik om via een app betalingen uit te voeren verdeelt de bevolking in gelijke delen, maar er is een belangrijke kloof tussen de taalgemeenschappen (ja voor 53,3% van de Nederlandstaligen; neen voor 57,3% voor de Franstaligen) en de geslachten (ja voor 53,1% van de mannen en neen voor 56,5% van de vrouwen).



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE

JOBS


INTERVIEW

Erik Kessels (KesselsKramer):

Erik Kessels (KesselsKramer): "Je moet onzekerheid toelaten"



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier