SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Tapptic analyseert hoe Belgen met apps omgaan

Vrijdag 25 Oktober 2013


Tapptic analyseert hoe Belgen met apps omgaan
Tapptic en iVox voerden een enquête bij 1.000 personen (oktober 2013) over de houding van de Belgen tegenover de zowat twee miljoen vandaag beschikbare apps. Volgens het onderzoek gaat de belangstelling van de gebruikers in de eerste plaats uit naar apps die te maken hebben met sociale media (69,4%) en productiviteit (61,7%), voor nieuws en games (allebei 57,7%).
In de meeste gevallen (71,1%) gaat het om gratis apps. Minder dan een kwart van de respondenten verklaart zich bereik om te betalen voor apps.
Verder is de grote meerderheid gekant tegen de integratie van reclame in hun apps; voor een derde zou de aanwezigheid van reclame reden genoeg zijn om een app te verwijderen. De verzending van berichten – ook al zijn ze geografisch gelokaliseerd of gepersonaliseerd – is al even onpopulair: 75% van de respondenten wil er niet van weten.
Tot de voornaamste redenen om een app te installeren behoren de aanbevelingen van iemand uit de omgeving (47,6%), gevolgd door een artikel in de pers en een populariteitsranking.
De kwestie van het smartphonegebruik om via een app betalingen uit te voeren verdeelt de bevolking in gelijke delen, maar er is een belangrijke kloof tussen de taalgemeenschappen (ja voor 53,3% van de Nederlandstaligen; neen voor 57,3% voor de Franstaligen) en de geslachten (ja voor 53,1% van de mannen en neen voor 56,5% van de vrouwen).



ARCHIVE / MEDIA - ONLINE

JOBS


INTERVIEW

Pierre Bertrand:

Pierre Bertrand: "Welcome Media positioneert zich als een expertisecentrum voor In-Home Advertising"



DOSSIER  



Media en creatie weer onder één dak?  


De oprichting van Havas Village, Publicis One, WPP Hub en B.O.A.T.S. in eigen land. Maar ook de beslissing van Toyota om zijn Europese creatieve en mediabudgetten te centraliseren bij The...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De moeilijke bevalling van de strategische crossmedia studie  


Sinds vorig jaar werken de spelers op de markt binnen het CIM samen aan een nieuwe strategische studie. Maar het gaat traag. De verwachtingen van de media zijn niet dezelfde als die van de bureaus...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Press & Communication Awards: de laureaten


Zowat 200 aanwezigen woonden gisteravond de derde gala-avond van de B2B Press & Communication Awards bij in Bozar. De jury van Stephan Salberter (ING Belgium) reikte elf prijzen uit en ook dit...


en savoir plus