SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Voer hierna uw e-mail adres in en ontvang een link om uw wachtwoord aan te maken.


Je wachtwoord versturen
close

Publicis neemt Proximedia over

Dinsdag 8 Juli 2014


Publicis neemt Proximedia over
Publicis Group heeft Cybermedia overgenomen. Het gaat om het moederbedrijf van de Belgische groep Proximedia, gespecialiseerd in internetdiensten aan kmo’s (die ook aanwezig is in Nederland, Frankrijk en de Verenigde Staten). Proximedia vervoegt Publicis Webformance, een groepsfiliaal dat actief is in Frankrijk en Spanje. Diens DG Maxime Baffert wordt CEO van Proximedia, terwijl Fabrice Wuyts, de huidige PDG en medeoprichter van de Belgische vennootschap (foto) de Raad van Bestuur zal voorzitten. De doelstelling van Publicis is “een Europese leader inzake lokale digitale communicatie vormen die zich zou toeleggen op kmo’s, via een aanwezigheid op vier grote Europese markten (België, Frankrijk, Nederland, Spanje).” De nieuwe structuur zal ongeveer 45.000 klanten en ongeveer 500 medewerkers tellen, van wie 360 bij het nieuwe Belgische filiaal zullen werken. Het merk Proximedia zou behouden blijven.
 
Proximedia dat in 1998 opgericht werd, opereert vanuit Brussel en telt naar eigen zeggen meer dan 25.000 klanten. In 2009 werd het door Ernst& Young verkozen tot Onderneming van het jaar. In 2012 boekte het een netto winst van 4,1 miljoen voor een omzet van 55,3 miljoen. De groep Proximedia telt acht filialen: Proximedia Belgium (100%), Proximedia Nederland (95%), Proximedia Frankrijk (65%), Online (90%), Bezoom (90%), Globule Bleu (100%), AFE Benelux (75%) en Bezoom USA (48%). Naast de creatie van websites en online videocontent onder het merk Bezoom, biedt hij ook SEA en SEO diensten onder het merk BeUP. Recenter lanceerde het bedrijf Bizbook, een web-to-store concept dat handelaars met behulp van een tablet in staat stelt hun reputatie en de meningen van hun klanten te beheren, alsook Bepoint, een tool voor klantenbinding die berust op het gebruik van de Belgische elektronische identiteitskaart (eID) als enige getrouwheidskaart en Bizbook Channel, een netwerk van multimediaschermen in handelsruimten dat bedrijfsfilms uitzendt.
 
“De Europese Unie telt vandaag meer dan 25 miljoen kleine en zeer kleine ondernemingen. Net zoals de grote adverteerders zijn deze bedrijven bezig aan de digitalisering van hun marketing en hun communicatie”, aldus het bericht van Proximedia en Publicis. “De noden zijn enorm, aangezien minder dan een derde van de Europese bedrijven in 2013 over een website beschikte. De lokale digitale communicatiemarkt zou de vijf volgende jaar met 15 tot 20% per jaar moeten boeken. Publicis Group wil zijn groei op deze markt versnellen dankzij de overname van Proximedia.”
 



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION






INTERVIEW

An Caers (Medialaan):

An Caers (Medialaan): "Technologie zal ons helpen onze verhalen via nog meer platformen te brengen"



DOSSIER  



BTOB Awards 2018: de gouden campagnes en het mediamerk van het jaar  


De grote winnaar van de BTOB Awards 2018 is LDV United. Dat wint drie van de vier uitgereikte Gold en een Silver met ‘Dare to sponsor’ voor Special Olympics en ‘Borstfiguranten’ voor Kind & Gezin....


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx 2018: de gouden campagnes  


Van de 133 campagnes die ingeschreven werden de Mixx Awards 2018 van BAM, reikten de jury’s voorgezeten door Christine Jean (AG), Sonja Klein (OMG), Wim Decraene (Frucon) en Alex Thoré...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Re-evaluating Media: over de gepercipieerde en reële impact van media  


Radiocenter, het marketingorgaan van de Britste radiozenders dat radio promoot als commercieel medium, gaf begin dit jaar de opdracht aan Ebiquity om een rapport op te stellen over de marktpositie...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier