SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Omnicom up, Publicis down

Donderdag 24 Juli 2014


Omnicom en Publicis die erin slaagden uit elkaar te gaan nog voor ze voor het altaar stonden, presenteerden hun resultaten voor het eerste semester. Aan Franse zijde zijn de cijfers volgens PDG Maurice Lévy “niet bevredigend”, met een omzet die in een jaar tijd stagneerde rond 3,3 miljard euro en een netto resultaat van 260 miljoen, wat een daling met 17% betekent. De organische groei van Publicis tijdens het eerste semester lag veel lager dan tijdens dezelfde periode in de afgelopen jaren: 1,8% vs 3% in 2012 en 2013. Dat resultaat is te wijten aan de aanhoudende zwakte op de Europese markten, gecombineerd met de vertraging op de nieuwe markten. Omnicom daarentegen kondigde een netto winststijging met 12% aan: 241 miljoen euro voor een omzet van 2,9 miljard euro (+6,4%). De groei van de Amerikaanse groep was bijzonder sterk in de Verenigde Staten (+7,8%) en lag iets lager op internationaal niveau (+4,9%).
 



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS


INTERVIEW

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België

Hoe Accenture Interactive voet aan de grond wil krijgen in België



DOSSIER  



BOA 2017: de Gouden Cases en de Specials  


De jury’s van de Best of Activation van de ACC, waaronder de adverteerders- en creatieve jury die respectievelijk voorgezeten werden door Nele Baeyens (Head of Marcomms TV, Medialaan) en Sébastien...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Jyske Bank: het mediabedrijf met zijn eigen bank  


Het Deense Jyske Bank heeft sinds 2008 een eigen tv-studio en een eigen redactie, waarmee het dagelijks financieel-economisch nieuws maakt voor Jyske Bank TV. Acht jaar later is de zender in...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De vele uitdagingen van etnomarketing  


Het aantal Belgen met niet-Westerse roots blijft gestaag groeien en dat wekt de aandacht van veel bedrijven en hun marketeers. Ze lanceren almaar meer producten die zich specifiek op deze groep...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier