SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Omnicom up, Publicis down

Donderdag 24 Juli 2014


Omnicom en Publicis die erin slaagden uit elkaar te gaan nog voor ze voor het altaar stonden, presenteerden hun resultaten voor het eerste semester. Aan Franse zijde zijn de cijfers volgens PDG Maurice Lévy “niet bevredigend”, met een omzet die in een jaar tijd stagneerde rond 3,3 miljard euro en een netto resultaat van 260 miljoen, wat een daling met 17% betekent. De organische groei van Publicis tijdens het eerste semester lag veel lager dan tijdens dezelfde periode in de afgelopen jaren: 1,8% vs 3% in 2012 en 2013. Dat resultaat is te wijten aan de aanhoudende zwakte op de Europese markten, gecombineerd met de vertraging op de nieuwe markten. Omnicom daarentegen kondigde een netto winststijging met 12% aan: 241 miljoen euro voor een omzet van 2,9 miljard euro (+6,4%). De groei van de Amerikaanse groep was bijzonder sterk in de Verenigde Staten (+7,8%) en lag iets lager op internationaal niveau (+4,9%).
 



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS


INTERVIEW

Patrick Van Dijck (Brightfish):

Patrick Van Dijck (Brightfish): "Storytelling via mooie films krijgt opnieuw een plaats binnen merkstrategieën"



DOSSIER  



Hoe Sodastream zijn visie verspreidt  


Op 14 februari werd de jaarlijkse selectie van het Gekozen Product van het Jaar bekendgemaakt. Dat initiatief bekroont elk jaar de populairste innovaties bij de Belgen, op basis van een...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Vergeet clicks en swipes, we gaan chatten  


Na jaren achter de schermen staan chatbots in 2017 helemaal bovenaan de agenda van veel marketeers. Maar zijn chatbots een marketinginstrument of is dat een veel te eng keurslijf? En hoe moeten we...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Creative Belgium Awards 2017: de Grand Prix en de tien Gold   


De 2017-editie van de Creative Belgium Awards was goed voor een Grand Prix: ‘Nello & Patrasche’, bedacht door Friendship voor Stad Antwerp en bekroond in Outdoor. De creatie haalt ook een Gold...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier