SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Omnicom up, Publicis down

Donderdag 24 Juli 2014


Omnicom en Publicis die erin slaagden uit elkaar te gaan nog voor ze voor het altaar stonden, presenteerden hun resultaten voor het eerste semester. Aan Franse zijde zijn de cijfers volgens PDG Maurice Lévy “niet bevredigend”, met een omzet die in een jaar tijd stagneerde rond 3,3 miljard euro en een netto resultaat van 260 miljoen, wat een daling met 17% betekent. De organische groei van Publicis tijdens het eerste semester lag veel lager dan tijdens dezelfde periode in de afgelopen jaren: 1,8% vs 3% in 2012 en 2013. Dat resultaat is te wijten aan de aanhoudende zwakte op de Europese markten, gecombineerd met de vertraging op de nieuwe markten. Omnicom daarentegen kondigde een netto winststijging met 12% aan: 241 miljoen euro voor een omzet van 2,9 miljard euro (+6,4%). De groei van de Amerikaanse groep was bijzonder sterk in de Verenigde Staten (+7,8%) en lag iets lager op internationaal niveau (+4,9%).
 



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS




INTERVIEW

Thierry Geerts (Google):

Thierry Geerts (Google): "We willen mee een rol spelen in de transformatie van de sector"



DOSSIER  



De consumenten van overmorgen beschreven door Steven Van Belleghem  


In zijn laatste boek met de titel ‘Customers the Day after Tomorrow’ beschrijft trendwatcher Steven Van Belleghem de impact van de derde fase in de digitale evolutie op de consumptiegewoonten. Hij...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Hoe gericht adverteren met de predictieve technologie van Predicube?  


Predicube, de spin-off van Universiteit Antwerpen en iMinds die opgericht werd in november 2014 en zich specialiseert in predictieve data en profilering, maakte de resultaten bekend van haar...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier