SLUITEN


Op zoek naar iets ?

Zoeken

Al een MM-account ?

Inloggen Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?



Je wachtwoord versturen
FR NL

Op zoek naar iets ?


GEAVANCEERDE ZOEKOPTIES >

Nog geen lid van MM ?

mm.be is een freemium site. Om toegang te krijgen tot onze betalende inhoud, moet je een account aanmaken en je abonneren op onze producten.
Account aanmaken

Al een MM-account ?

Wachtwoord vergeten ?

Wachtwoord vergeten ?


Je wachtwoord versturen
close

Omnicom up, Publicis down

Donderdag 24 Juli 2014


Omnicom en Publicis die erin slaagden uit elkaar te gaan nog voor ze voor het altaar stonden, presenteerden hun resultaten voor het eerste semester. Aan Franse zijde zijn de cijfers volgens PDG Maurice Lévy “niet bevredigend”, met een omzet die in een jaar tijd stagneerde rond 3,3 miljard euro en een netto resultaat van 260 miljoen, wat een daling met 17% betekent. De organische groei van Publicis tijdens het eerste semester lag veel lager dan tijdens dezelfde periode in de afgelopen jaren: 1,8% vs 3% in 2012 en 2013. Dat resultaat is te wijten aan de aanhoudende zwakte op de Europese markten, gecombineerd met de vertraging op de nieuwe markten. Omnicom daarentegen kondigde een netto winststijging met 12% aan: 241 miljoen euro voor een omzet van 2,9 miljard euro (+6,4%). De groei van de Amerikaanse groep was bijzonder sterk in de Verenigde Staten (+7,8%) en lag iets lager op internationaal niveau (+4,9%).
 



ARCHIVE / AGENCIES - COMMUNICATION

JOBS




INTERVIEW

Gauthier Elslander (Initiative), over 'Cultural Branding'

Gauthier Elslander (Initiative), over 'Cultural Branding'



DOSSIER  



B2B Awards 2017: de laureaten  


De vierde editie van de B2B Awards heeft haar verdict bekendgemaakt. De Press en Communication-jury’s die werden voorgezeten door Alex Thoré (Proximus), reikten vier prijzen uit in de eerste...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


Mixx Awards 2017: de gouden campagnes   


Voor de vijfde keer in zes jaar tijd won TBWA de titel van Agency of the Year op de Mixx Awards van BAM. Het bureau haalt drie prijzen binnen met Telenet dat op zijn beurt de titel van Advertiser...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier


De ambities van Kickstarter: bouwen aan een creatievere wereld  


Als crowdfunding platform dat sinds twee jaar actief is in België, mobiliseerde Kickstarter sinds zijn oprichting in 2009 bijna dertien miljoen mensen samen. Die legden 3,2 miljard dollar op...


en savoir plus
Member only
Connectez-vous Om toegang te krijgen tot dit dossier